Dette er et tænkt eksempel. Lad os sige at jeg skal optimerer på ordene “internet udbyder” eller ordet internetudbyder, og jeg ønsker at vælge at satse mit hele SEO arbejde på udtrykket i to ord. Jeg er kommet til den konklusion at konkurrencen er for hård på internetudbyder i et ord, men der er næsten lige så mange der søger på internet udbyder i to ord, så jeg vælger altså at satse mit SEO arbejde på det i to ord. MEN korrekt dansk dikterer at jeg skriver internetudbyder i et ord, så hvad nu lille du. Hvordan løser jeg lige den? Det skal se ud for brugeren som om at ordet er skrevet korrekt i et ord, men Google skal opfatte det som to ord. Helst uden at Google på et eller anden tidspunkt bliver muggen, og opfatter det som ufint. Her kom jeg til at tænke på følgende løsningsmodel, at bruge html entity Zero Width space ​. Kan der være nogen problemer fra et SEO perspektiv i den løsning? Eller er der andre og bedre måder at gøre det på? Dette er nok en lidt særligt dansk SEO udfordring, da vi i langt højere grad bruger sammensatte ord end på engelsk. Er der nogen der har løsningen? Min egen lille test af zero width space, jeg orienter når jeg har et resultat. |
Hej Mads,
I dit tilfælde ville jeg finde andre løsninger for at løse udfordringen. Sådan noget zero space-fikumdik kan ikke tolkes på anden måde end et ønske om at vise noget andet til mennesker end til søgerobotter. Og det er i strid med Googles retningslinier.
Ja, det er en lillebitte småting, og sandsynligheden for at du får ballade for den er minimal, men i mine øjne er det ikke værd at løbe risikoen. Især fordi der findes flere andre metoder, som f.eks. at skrive internetudbyder i to ord. Med en smule kreativitet kan det godt gøres uden at du kommer ret meget i karambolage med dansk grammatik.