Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mælkemands kulturen død?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I kender de gode gamle film/serier, hvor mælkemanden kommer kl 6 om morgenen og sætter to flasker mælk, smør mm. på dørtrinnet.

Men er denne kultur omkring mælkemanden død? Godt nok kommer Årstiderne rundt, og Osuma sælger dagligvarer i Århus, men er den gode gamle kultur omkring mælkemanden død?

God Påske!

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Viby Sjælland
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 133
Fra  RiderShop Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror ikke den er død, men den har bare en hård tilværelse.... da mælkemandskulturen og lignende udbringninger i dagtimerne var velfungerende, var vores samfund skruet lidt anderledes sammen. Typisk var der kun en udearbejdende i husstanden, børnene var ikke i institution, men legede med alle de andre derhjemme på vejen. Det betød jo så, at der stort set altid var nogen hjemme i dagtimerne til at tage imod diverse vareudbringninger, og ikke at glemme post-danmark.... nu gider post-danmark ikke engang at tage pakkerne med ud, men skriver blot en seddel om at afhente pakken på posthuset.

Så hvis du/i vil starte noget lignenede som mælkemanden op.... så tror jeg personligt godt det kan lade sig gøre, men dog med følgende udfordring:

levering meget tidlig morgen - ingen stået op

levering dagtimerne - ingen hjemme

levering sen eftermiddag/aften - højere lønomkostninger

Men held og lykke med projektet, og lad os gerne høre mere Smile

 

Mange hilsner

Reno R. Jensen

Nyudsprunget iværksætter

RiderShop - Online webbutik til dig som mangler kvalitets rideudstyr til fornuftige priser

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg (vi) er ved at starte noget op der godt kunne ses som en modernisering af mælkemanden - forstået på den måde vi sælger flere vare end bare mælk, smør og lignende, og så kommer leveringen også til at foregå på lidt mere moderne vis i en varebil.. Men altså principielt er det jo det samme - kunderne får deres varer leveret lige foran hoveddøren, på de dage de ønsker det (:

Har du da selv nogle tanker om at "genskabe" mælkemanden?

Mvh Uffe..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Winther og Winther

Ja den er død.

Nu møder de fleste ansatte i industrien kl 6 om morgenen. Så derfor skal mælken ud senest kl 4.30 Og med det samfund man lever i, så skal man sikre sig at kunden for leverancen, ellers skal du betale for at kunden for den senere. OG det vil sige at det med at smidde den foran en dør duer ikke.

Endvidere så er det sådan at folk der bor i lejlighed, tit brokker sig over at avisbudet larmer, når han/hun deler aviser ud. Folk er blevet meget støj intolerant. Bare hør på hvor meget kommuner idag skal offer på støjdæmpning.

/Kenneth

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, det kan godt være mælkemanden har givet op i dk, men i uk og london hvor jeg bringer dagligvarer ud i øjeblikket mens jeg bygger min webshop op, kommer ham temmelig meget!!

overhaler ham nemlig altid, så lægger jo mærke til ham :-)

hvis det er en speciel mælk, altså prøver at markedsføre den med at den gode gamle originale uden kunstig behandling eller noget i den stil, så tror jeg der er et marked hvis mælken bliver leveret lige til døren :-)

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Winther & Winther:

I kender de gode gamle film/serier, hvor mælkemanden kommer kl 6 om morgenen og sætter to flasker mælk, smør mm. på dørtrinnet.

Men er denne kultur omkring mælkemanden død? Godt nok kommer Årstiderne rundt, og Osuma sælger dagligvarer i Århus, men er den gode gamle kultur omkring mælkemanden død?

God Påske!

Da jeg boede i London kørte der mælkebiler rundt i nabolaget ( i sådan nogen slags "lydløse" golfbiler ) - jeg har aldrig brugt deres ordning, men hvis det kan lade sig gøre i London, så hvorfor så ikke i København eller Århus. Dengang jeg boede derover ( 2001) var det mest kun mælk jeg så på bilen, på denne hjemmeside kan jeg se at de udbringer nogen andre dagligevarer også, hvilket måske nok er et meget klogt træk.

Milk&More

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da lige sådan folk vil have det i dag - det er ren nostalgi... så skal han også have mælkedrengestriber på tøjet så det er helt gennemført. I weekenden suppleret med rigtig god hjemmebagt morgenbrød. Med den rette markedsføring hvor nostalgien bibeholdes tror jeg den er helt hjemme hos de fleste Smile

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det var efter at have læst en artikel omkring "de gode gamle" mælkemænd fra England, at jeg blev nysgerrig. Samtidig med et glædeligt gensyn med en sort hvid film hvor han kommer der om morgenen og så er det klar til familien..

 

Dertil ville jeg mene at hvis man kan i England, så kan man vel også i Danmark.

Somsagt er der det med leveringen, folk gider ikke om morgenen, men er frisk om aftenen.

 

Winther.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)