Jeg får dagligt flere og flere opkald og har meget svært ved at huske kunderne og hvad jeg har informeret den enkelte kunde om, hvilket produkt kunden var varm på, datoer, tider etc. Jeg har altid benyttet mig at papirlapper, notepad beskeder på mit desktop, word dokumenter og ren hukommelse. Jeg har dagligt telefonsamtaler hvor jeg mister salg fordi kunden opdager at jeg ikke kan huske hvad vi snakkede om for 4 timer siden, hvilket resulterer i pinlige episoder, hvor jeg lader som om jeg ''finder kunden i mit system'' mens jeg taster løs for at give illusionen om at jeg sidder med et eller andet fancy kunde database system. I virkeligheden trykker jeg bare på tilfældige taster mens jeg desperat tjekker papirlapperne på mit skrivebord og prøver at huske hvem kunden var! Nogle kunder tør jeg slet ikke at ringe tilbage til fordi jeg synes det er pinligt at jeg har glemt hvad de havde bestilt. Mega pinligt og meget uproff... Hvad gør andre firmaer som skal håndtere en masser kunder og opkald? |
Hjælp! Software til administration af kunder?
Der findes tonsvis af software der kan løse den opgave. Jeg bruger ikke selv den slags, men der må være nogen der har nogle erfaringer. Men du kan da starte med at bruge Outlook kalenderen og adressebogen. Gør du det er du allerede rigtig godt på vej. Så kan du evt. købe en telefon der kan synkronisere med Outlook. F.eks. en Ericsson P900, så har du det hele med når du er ude. Dbh Martin |
|
Du kunne måske have glæde af programmet "Goldmine" det indeholder funktioner til at styre kundeleads, kontaktinfo på kunder, pipeline mv. Se mere på http://www.goldmine.com eller www.goldmine.dk for den danske forhandler. |
Tænk på telemarketing folk - den slags software må være guld for dem. En annoncesælger fra Ofir har gennem ca. 6 måneder ringet til mig for at følge op på mit annoncekøb. Du skal ikke bilde mig ind at en han kan huske hvad han har sagt og ikke sagt... Jeg checker lige Goldmine ud og ellers må jeg Google mig frem.. Men jeg er stadig meget interesseret i at høre andres erfaringer. Så skriv endelig hvis du ved noget! |
|
Jeg benytter selv open source programmet SugarCRM, der er rent webbaseret. Du finder det på http://www.sugarcrm.com/home/ Alternativt er der også det mindre program CRM Planner fra danske Rainbow Software, som du finder på http://www.rainbow-software.dk |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
tag et kig på www.hotscripts.com - der er masser af superscripts til den slags...mange gratis. jeg kan godt lide: http://www.absoluteBUSY.com/ Ellers er superoffice et godt bud på en killer app - måske ikke de rigtige til dine behov dog... hopla! ditlev |
www.onapp.com
Hey... |
Hej Jørgen. Vi kører med en CRM system fra ChannelCRM (www.channelcrm.dk) og det fungerer fint for os, for vi har samme problemstilling som dig. Men inden vi fik det, havde jeg kopier af alle tilbud siddende i et ganske almindeligt ringbind i alfabetisk orden. Det hjælper et godt stykke hen ad vejen. Mit bedste råd til dig er at skrive ALT ned! Kunden bliver mægtig imponeret hvis du spørger hvordan det går med f.eks. hans bil eller søn Emil - fordi du sidst du talte med ham, skrev ned at kunden sagde at han blev nødt til at afslutte opkaldet, fordi han skulle hente bilen fra værkstedet eller sønnen fra fodbold. Men det er naturligvis vigtigere med de ''hårde facts'' såsom datoer, priser mm. Jeg blev træt af at jeg ikke kunne se i min mappe hvad jeg havde talt med kunder om for et halvt år siden, hvis jeg havde smidt "filen" ud fordi salget ikke var blevet gennemført. Når de så ringer igen, er man blank... Tilbage til ChannelCRM. Du kan downloade testversion på deres website - og selve produktet koster kun knap 1.000,- for en enkelt licens, så vidt jeg husker. Vi er i hvert fald glade for det. :-) De bedste forårshilsner, Pouline www. CityCallCenter.dk |