Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating koncept - nogle ideer til hvad sitet skal udvikles i?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Andreasen:
g det nye MVC gør TDD meget nemmere.

Enig. ASP.NET MVC gør TDD nemmere. Men Webforms kan også ganske nemt testes ved blot at bruge en Presenter i din Codebehind. ASP.NET MVC er efter min mening over-hyped i helt ekstrem grad.

Misforstår mig ikke - det er cool osv., men det er for lidt og for sent. Hvis du ser på trendsene i Java web-verdenen er de lidt gået den anden vej. Der startede de med MVC-frameworks (Struts etc.), men i dag er nogle af de hotteste Java Web-frameworks komponent/page-baserede (Wicket, Click, JSF 2.0 osv).

MVC er ikke en web-løsning sendt fra himlen og det er page/komponent frameworks heller ikke. Men jeg er klart af den opfattelse at ASP.NET MVC og Webforms er komplementære (i modsætning til ALT.NET folket som mener at Webforms skal dø en langsom død).

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskussionen om licenser i en MS-verden kontra PHP ditto er at sammenligne pærer og æbler.

Det er rigtigt at Visual Studio koster knaster. Men hvis du kigger på de gratis udviklingsværktøjer der er til PHP kan du sagtens finde nogle tilsvarende til .NET der også er gratis. Visual Studio Express for eksempel.

Selve .NET er jo gratis. Og SQL Server Express kan holde op til 4GB data. Derudover er det med provider modellen i ASP.NET ligeså nemt at bruge MySQL eller PostgreSQL.

Hvis du derimod vælger at bruge licenskroner til fx. Visual Studio, så får du også et værktøj af en kaliber der ikke findes mage i gratis version.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så havde jeg forstået det korrekt kan jeg høre :-)

Jacob Rohde:
Hvis du derimod vælger at bruge licenskroner til fx. Visual Studio, så får du også et værktøj af en kaliber der ikke findes mage i gratis version.

Licensen til Visual Studio vil jeg ikke have problemer med at betale, jeg tror simpelthen ikke på at man finder et bedre udviklings IDE - og slet ikke nogle af de gratis versioner.

Hvis man skal have den fulde version af SQL Server er det selvfølgelig en dyr fornøjelse, men jeg ville nu også foretrække end dedikeret server hos et hosting firma i stedet - så sparer man vel også lidt skillinger :-)

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

er du gal jeg fik lige mange svar der =)=).. jeg troede ikke jeg havde fået et eneste svar, da jeg ikke havde fået mail fra amino.. men så det jo fordi jeg manglede et plus abbonoment.. men hold da op :)

Jeg kan ikke kode selv. Jeg adminstrer SQL til daglig så der kan jeg bidrage, men frontend kan jeg kun html =) og flash =).

Jeg har defineret min forretningsplan og koncept for ham.. i bund og grund er det et klassisk datingsite, men som skiller sig ud i og med der er behov for et par ekstra funktioner som skal kodes. Jeg ville sagtens kunne starte med et af de skabeloner og hurtigt få et færdigt site, samt tilkøbe kildekoden for at kunne tilføje disse funktioner.

Programmøren mente så bare at koden skulle omskrives en del, for at få disse funktioner integreret. hmm...

Jeg vidste ikke prisen lå i den lave ende.. havde ingen ideer om hvad sådanne koster.. det var derfor jeg søgte efter færdige skabeloner. hos ASPdating kan jeg få et færdigt site med kildekode til 1100 euro.. hertil skal disse funktioner kodes til.

funktionen der skal laves er kort fortalt - at der skal kunne bydes på ting og sager, for hver eneste profil. meget kort fortalt. altså en bud funktion.

.net eller php.. det er som i fleste nok siger - hip som hap til at starte med.

Vil dette være en opgave der vil tage meget lang tid?.. Hvad kan bedre betale sig?... alle de funktioner aspdating har dækker alle mine behov,, mangler sådan set kun denne funktion + lidt mere.

 

hmm.. ja 320 timer for et komplet dating site med et cms.. tvivlende om han kan holde sig på dette timeantal. måske kan jeg aflevere en komplet kravspec, og herefter aftale en fast pris med ham.. det må være vel være bedre for begge parter.

er der forresten nogle af jer der ved hvordan en kravspecifikation skal se ud, når man aflever den til en programmør??.. jeg har skrevet min forretningsplan, og er ved at lave flowchart på knapper/funktioner i bubbl.us (flowchartprogram),, og så skal jeg til at tegne alle sider ind i noget powerpoint... and theeen?... =)

nej jeg har ikke researchet i white-label-dating eller abk-soft. Jeg hældte nu også lidt mere til aspdating..

Jeg må se at færdiggøre min trin-for-trin tegning så jeg helt nøjagtigt kan specificere hvad jeg ønsker... finde programmøre der kan gå helt hjertet ind i opgaven og håbe på jeg kan få version 1.0 siden op til budget 25-30.000 kr (gulp).

kan det betale sig for mig at få tingene over på windows azure til at starte med?..

Det betyder vel at jeg får det hostet hos microsoft ikke?.. og at jeg ikke skal ud og finde hosting udbydere?..

gad vide om der vil være performance issues ved at ligge det i skyen i forhold til hos en dedikeret server..

hmm.. jeg skal holde budgettet lavt til at starte med, og hvis nu sitet kommer op at spille, så er det ok at kyle penge i at få det lagt over andet sted.

hvad er arto kodet i?.. syntes godt om designet på siden.. er der nogen forskel på kodning af design, om jeg vælger .net eller php?..

og tak til jeres super gode svar, jeg er mega overrasket over den hjælp man får af alle herinde.

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

aso.sol:

hmm.. ja 320 timer for et komplet dating site med et cms.. tvivlende om han kan holde sig på dette timeantal. måske kan jeg aflevere en komplet kravspec, og herefter aftale en fast pris med ham.. det må være vel være bedre for begge parter.

Det er en lidt farlig strategi, hvis en opgave har en fast pris og en fast deadline, så er der kun en ting, der kan varieres nemlig kvaliteten, og den er altafgørende for dit projekts succes.
Det er egentligt skægt, men det er min erfaring med it-projekt, at enten er både leverandør og kunde glad eller også er både leverandør og kunde ked af dem. Det er sjældent at den ene part men den anden er ked af dem.

aso.sol:

Det betyder vel at jeg får det hostet hos microsoft ikke?.. og at jeg ikke skal ud og finde hosting udbydere?..

gad vide om der vil være performance issues ved at ligge det i skyen i forhold til hos en dedikeret server..

Azure performer væsentligt bedre, end nogen enkelt dedikeret server der findes! Og fail-over, redundans etc. er helt i top.
Det du skal være opmærksom på, er om AspNetDating kan kører på Azure out-of-the-box, hvis det kan det så er Azure er rigtigt godt sted at starte, hvis skal det overvejes efter hvor lang tid der tager at få det til at kører på Azure.

aso.sol:
hvad er arto kodet i?.. syntes godt om designet på siden.. er der nogen forskel på kodning af design, om jeg vælger .net eller php?..

Arto er kodet i .Net, men den underliggende platform gør ingen forskel for hvordan designet ser ud, men selvfølgelig for hvordan det kodes :-)

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

aspnetdating meddelte at de ikke er testet på azure.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

aso.sol:
aspnetdating meddelte at de ikke er testet på azure.

Det er lidt øv, måske skulle du prøve at overtale dem til det! Ellers skal du bare finde en almindelig hoster, men Azure er så fedt at det godt kan være den ekstra indsats værd.

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)