Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lave samme prudukt i samme design?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg påtænker at skabe lidt konkurrence indenfor en nicheproduktion af rideudstyr.

Men må jeg producere den samme slags produkt og samtidig bruge det samme "design"?

Produkterne kan ses her: firma 1 og firma 2

Jeg mener, man er jo ret begrænset hvis ikke jeg må lave nogle som helst af de designs som de har lavet. Også selvom der er uendelige muligheder når man selv kombinerer stenene.

Produkterne vil skulle laves fra bunden i hånden.

Er der andre måder I tænker jeg kan være begrænset på, i forhold til at ville lave samme produkt?

Hvis der er mere I skal vide for at kunne besvare eller vurdere min situation, så sig til.

Mvh. Helle

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke lave et produkt som kunder vil kan forveksles med et andet produkt.

Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du at mit produkt vil kunnne forveksles?

Og gør de to firmaer jeg henviser til så ikke det samme overfor hinanden? Altså laver et produkt der kan forveksles med hinandens?

Mvh. Helle

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Når jeg kigger på dem, ligner firma 2 ikke dem fra firma 1. Så der vil nok ikke være tale om et kopi der kan forveksles. De 2 firmaers design er forskellige, men det ene firma kan komme i problemer hvis en kunde beder dem kopier det andet firmas design uden de siger nej. 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige give et input her. De såkaldte SD sten må du ikke kopiere (jeg har dog ikke undersøgt om de rent faktisk er et registreret varemærke) men det står dig frit for at lave pandebånd med stenene hvis ellers du kan købe dem og brugen ikke strider mod SD´s rettigheder.

Selve det med at pynte pandebånd er ikke i sig selv unikt nok, til at andre ikke må gøre det efter. For din egen skyld kan du jo lade være med at lave de samme mønstre som de andre.

Michael 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

SD er et registreret varemærke, og jeg tror de har fået specialproduceret nogle sten som derved er SD-sten.

Derudover er det helt almindelige swarovskisten de bruger.

De laver også pandebånd i ensfarvet uden mønster. Disse laves også hos firma 2. Det ville jo også være lidt skidt, hvis man så også var afskåret fra det.

Er der andre ting jeg bør tænke over i forhold til at ville producere et lignende produkt?

Mvh. Helle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle:

Er der andre måder I tænker jeg kan være begrænset på, i forhold til at ville lave samme produkt?

Som tommelfinger regel, så skal designet variere 15-20% i forhold til dem du efterligner...

Du må IKKE benytte varemærker, logoer eller andet, som er forbundet med de firmaer du henviser til...

Ellers står det dig frit for, at lave nogle pandebånd og sælge dem, hvor du ønsker, og til de priser du ønsker :D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lave et specielt design af en mekanisme der hvor smykket sættes fast på tøjlerne (eller hvad det hedder, jeg er ikke indenfor heste sport). Jeg kan se at du ville kunne lave dit helt eget varemærke som ikke kan forveksles med konkurrenterne.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle:
Er der andre ting jeg bør tænke over i forhold til at ville producere et lignende produkt?

Jeg ville sørge for at produktionen foregik i EU da det evt. efterspil fra dine konkurrenter så vil være meget nemmere at håndtere, - skulle det nu komme. Det vil være nok at du indkøber stenene til fakturering til dit danske firma, - de kan sagtens sendes direkte til dem der skal lave pandebåndende.

Michael

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)