Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gratis pr?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lissau
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg hedder Casper Lissau og er medstifter af www.faadetgjort.dk

 

Vi står i den situation at vi mangler penge til at markedsføre os og gøre os mere synlige på nettet. Kender i evt. nogle gratis/ billige alternativer eller kender i nogen steder man kan skaffe kapital til netop dette formål?

 

På forhånd tak.

Mvh

Casper Lissau

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel bare at gå i gang og få det gjort. Linkbilding og en masse banne byt. 

 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Hej jeg hedder Casper Lissau og er medstifter af www.faadetgjort.dk

 

Vi står i den situation at vi mangler penge til at markedsføre os og gøre os mere synlige på nettet. Kender i evt. nogle gratis/ billige alternativer eller kender i nogen steder man kan skaffe kapital til netop dette formål?

Hej Casper,

I skal starte med at finde ud af, hvor jeres målgruppe færdes - dette kræver naturligvis, at I kender den.

Find jeres arketype, beskriv denne detaljeret og gennemsyr så jeres site og udstråling efter dette.

Når I har fået styr på, HVEM i henvender jer til, så kan I begynde at se på HVOR jeres arketype færdes - og dernæst HVORDAN i så skal henvende jer.

Jeg har gjort øvelse mange gange før - det er bl.a. det jeg lever af - så smider lige noget op:

1) Facebook (genialt til b2c - fordi I kan ramme jeres målgruppe enormt præcist.)

     - Lav en konkurrence (som I allerede har) - reklamér med den, og I får en masse fans på facebook. Disse kan i nu sende mails til.

Et godt eksempel er en person, der ville leje sit sommerhus ud. Han lavede en facebook-side og fik langsommeligt 200 fans (gennem organiske tilmeldinger til gruppen/fansiden).

Så ændrede han sin gruppes navn til "Vind en uges gratis ferie i en penthouselejlighed" - på én uge fik han 30.000 fans. Og det har kostet ham en uges tabt fortjeneste - dvs. det VAR DET VÆRD! mange gange!!!

2) SEO-optimer siden mht. jeres målgruppes keywords.

3) Lav konkurrencer og forær ting væk for at skabe trafik.

4) Gør det NEMT og ATRAKTIVT at både oprette sig som sælger og som køber. Folk er dovne - I har et split-sekund til at fange deres interesse. 

5) Hvorfor skal man til at oprette et login for at få fat i brugernes kontaktinfo? Det er en barriere - i starten tror jeg det er vigtigt at I bare får trafik  trafik trafik.

 

Nå, det var meget hurtigt og ikke særlig velovervejet - men håber det kan hjælpe bare lidt :) 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker banner ? og hvordan køber man sig banner plads mere end et sted ?
skal man selv finde de sits man ønsker at købe banner plads på ? eller er der portaler der sælger den slags ?

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten så kommer jeg med et UpCast med Thorborg og deMib og Krabbe på mandag - hvor vi snakker om det at give... fordi det skaber succes i den anden ende!

Tilmeld dig bloggen og hør det - det vil sikkert kunne inspirere jer!

 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Lissau
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med de svar jeg har fået, men søger noget mere konkret information om netop hvordan jeg f.eks. laver linkbuilding??

 

Martin: Det er nogle rigtig fede råd du har givet mig, mener dog at min kapital ikke er stor nok til netop facebook, også det som jeg troede fremgik af mit indlæg :)

Jeg søger råd til hvor jeg evt kan søge om legat/sponsorat eller noget andet lignende der kan give mig den ønskede kapital til min markedsføring, dertil søgte jeg også nogle gratis alternativer..

 

Hvilke steder vil i anbefale som evt. er gratis at komme igang med? :) linkbuilding, kan i nævne nogle sider?

Fra Lissau
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tilmeldt mig bloggen :) glæder mig til at læse hvad der kommer til at stå i den :)

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Jeg er enig i de andres indlæg omkring mulighederne for direkte/indirekte markedsføring.

Forud for en evt. kapitalsøgning som du nævner, så er det absolut en fordel hvis du/I kan øge markedsværdien af virksomheden/sitet. Og der er de andres indlæg absolut relevante.

Prøv også at udtænk en pressemeddelelse, der kan skabe opmærksomhed omkring Jeres site. Men husk at det skal være relevant indhold, da medierne får mange pressemeddelelser tilsendt. Hvis ikke I er så vante til at skrive pressemeddelelser, så kan jeg hjælpe.

Mvh Thor Mønsted

 

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Du står jo i en situation, som rigtig mange andre. Gratis markedsføringsmuligheder er der masser af muligheder for, men det er ofte de samme muligheder, som alle andre anvender. Nettet er et godt sted at starte. Som det er blevet nævnt i tråden skal du gøre op med dig selv, hvem du forsøger at ramme og hvor de bevæger sig rundt. Opstil mål for arbejdet med markedsføringen og sørg for løbende at evaluere.

Dit eget netværk er noget af det stærkeste og billigste du kan tage afsæt i. Skab interesse og træk på de ressourcer der ligger dér. Og så handler det selvfølgelig om at indarbejde din markedsføring i alt, hvad du foretager dig. Både det bevidste og det ubevidste.

Dit tætte netværk:
Fortæl om hvad du tænker på at søsætte, hvad du har gjort og fortæl succeserne - også de små.

Dit netværk generelt:
Tilret din mailsignatur med link til din www, spørg til råds, send tilbud, skab alliancer i stil med bannerbyt - men det kan også være mere avancerede samarbejdsaftaler hvor målet for dig er at skabe trafik, vil du kunne fortælle din historie steder i dit netværk, i foreninger eller andre steder?

Generelt:
Pressemeddelelse, nyhedsbrev, giv din viden væk, som du selv er inde på, og få opmærksomhed. Tænk som udgangspunkt at ALT hvad du foretager dig er markedsføring. Nævnt dit projekt så mange steder som muligt - både på nettet og i den virkelige verden.

Håber du får skub i projektet - at gå Aminovejen er jo et skridt i den rigtige retning.

- Thomas Nymann Nederland

Fra Lissau
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, endu engang tak for alle de gode råd til jer alle, det er super fedt at man kan få så mange positive tilbagemeldinger med ting man virkelig kan bruge.

 

Og til Thor Mønsted, vi har snakket om netop en pressemeddelse også, men vi har ikke fundet nogen der kan hjælpe os med at lave den, så netop dit tilbud længere nede kunne være rigtig fedt. Hvor kan vi evt. aftale at snakke lidt videre sammen om dette med at skrive en pressemeddelse, for vi har aldrig lavet sådan en.

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)