Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyring - Stregkodescanner og integreret med Economics

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér,

Jeg er grossist og handler med esclusive isenkram varer - Knive, bageudstyr, vægte, timere ect.

Da jeg startede sidste år, havde jeg et agentur - nu har jeg 6 og 2 mere på vej. Efterhånden er lageret og mængden af varer, blevet svær at holde styr på.

Jeg bruger idag economics og alle varer er oprettet i systemet - dog ikke stregkoderne. Hvad skal der til for at jeg kan følgende:

Tage varene fra hylden, scanne dem og printe kundens faktura - samtidig med at det hele registreres i economics?

 

med venlig hilsen

Tommy

Foodgear.dk

Agenturhandel med esclusive isenkram varer, konsulent for fiskebranchen & catering til større arrangementer.

Fra Helsingør
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Foodgear:

Hej Aminoér,

Jeg er grossist og handler med esclusive isenkram varer - Knive, bageudstyr, vægte, timere ect.

Da jeg startede sidste år, havde jeg et agentur - nu har jeg 6 og 2 mere på vej. Efterhånden er lageret og mængden af varer, blevet svær at holde styr på.

Jeg bruger idag economics og alle varer er oprettet i systemet - dog ikke stregkoderne. Hvad skal der til for at jeg kan følgende:

Tage varene fra hylden, scanne dem og printe kundens faktura - samtidig med at det hele registreres i economics?

 

med venlig hilsen

Tommy

Foodgear.dk

 

Agenturhandel med esclusive isenkram varer, konsulent for fiskebranchen & catering til større arrangementer.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på en del ting. Hvor stort er lageret? Hvor mange varer er der på en plukliste til en kunde? 

Men du kan via e-conomics API få lavet kode der kan lave en faktura for dig mener jeg.

 

Jeg har selv lavet et pluksystem til et lager med en håndscanner men hvordan det skal gøres afhænger meget af ovenstående spørgsmål.

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Jeg har rigtigt mange forskellige varer på lageret, ca 4-500 stk.

En typisk kunde, køber 15-25 forskellige varer af gangen.

 

Tommy

Agenturhandel med esclusive isenkram varer, konsulent for fiskebranchen & catering til større arrangementer.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går ud fra at du pt. ikke har lager modul på  ?
har nogen af dine vare stregkoder fra producenten ?

man kan let lave en lille app der kan tage data fra en data opsamler og danner e-con ordre ud fra det.
eller lave en lille app du kan ha kørende på en pc hvor du vælger kunden og går i gang med at scanne vare.
og afslutter med at trykke ok hvorefter ordren bliver omdannet til faktura og bliver printet/sendt som PDF

Jeg har allerede en lille app til at printe stregkoder ud med,
tror godt jeg kan hjælpe dig med en lille app der kan det du vil.

giv mig et ring 22116002 eller smid mig en mail på jacob@ngg-int.com

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har lager modulet på
kan man ikke koble stregkoder på et produkt, men man har den mulighed at oprette produkterne med stregkoden som varenummer

bare en side kommentar :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Foodgear:

Jeg har rigtigt mange forskellige varer på lageret, ca 4-500 stk.

En typisk kunde, køber 15-25 forskellige varer af gangen.

Den måde det kan løses på er denne:

Du skal have en PDA med stregkode scanner. Så skal der laves et program der kan hente pluklisten ned på scanneren (scanneren kan være trådløs så et trådløst net vil være godt). Derved kan du så gå rundt på lageret og plukke varerne. Hvis en vare ikke er på lager så kan du markere dette på scanneren.

Når plukningen er foretaget så kan scanneren melde tilbage til enten dit eget system eller direkte til e-conomics.

Et eksempel på en håndscanner kan være http://www.barcodediscount.com/catalog/symbol/mc3090-zoom.htm

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Et eksempel på en håndscanner kan være http://www.barcodediscount.com/catalog/symbol/mc3090-zoom.htm


Hej Niels
det var vist i den dyre ende. det kan laves billigere, har god erfaring med at bruge "dumme" scannere.
hvor man blodt starter med at scanne kundens kunde nummer eller taste dette.

herefter scanner man blot varene ind i scanneren. der fåes flere ofline scannere der kan dette Delfi har en del har også et par stykker der vil kunne bruges til en sådan opgave. men igen kommer helt an på hvordan du ønsker dit work flow skal være.

/Jacob

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
det var vist i den dyre ende. det kan laves billigere, har god erfaring med at bruge "dumme" scannere.
hvor man blodt starter med at scanne kundens kunde nummer eller taste dette.

herefter scanner man blot varene ind i scanneren. der fåes flere ofline scannere der kan dette Delfi har en del har også et par stykker der vil kunne bruges til en sådan opgave. men igen kommer helt an på hvordan du ønsker dit work flow skal være.

Ja det er en billigere metode at gøre det på, men jeg tænkte lidt længere frem og tænkte på sparet tid. Der kan opstå fejl under plukningen som ikke bliver opdaget før fakturaen laves osv. (har selv arbejdet som plukker på et lager så jeg kender rutinen).

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det lyder som det jeg skal bruge. Jeg giver dig et ring imorgen.

 

Tommy

 

Og tak til alle for hjælpen!

 

 

Agenturhandel med esclusive isenkram varer, konsulent for fiskebranchen & catering til større arrangementer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)