Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der bliver tørret af min speditør?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er jeg den eneste der oplever rater på 21.000Kr. for en 20' container fra Nordkina (Qingdao) alt inkl. leveret til døren i Bjæverskov samtidig med extrem lang fragttid på helt op til 7 uger?!?!?!

 

Er det min speditør der tørrer mig / er inkompetent eller er shipping selskaberne virkelig så arrogante.

Jeg ser meget frem til at høre om der er andre der står i min situation, eller om det er mig der bliver tørret for vildt.

PFT

Svendsen

 

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du er nok ikke den eneste fragten er steget meget over det hele - du kan prøve 

 

DACHSER Denmark A/S
DK 2650 Hvidovre
Jernholmen 54-56

Berit Kjeldsen

Key Account Manager

Phone +45-36349900

Mobile +45-51597746

Fax: +45-36347731

e-mail:berit.kjeldsen@dachser.com

http://www.dachser.dk

Jeg har fået et tilbud som er bedre en det vi bruger nu på fragter fra KIna - husk at hvis du skal sammenligne tilbud at du har det hele med, sues charge, olie tillæg osv. der er mange som "glemmer" at oplyse ekstra omk.
så selve fragten på din container er nok kun 1/2 delen resten er mærkelige tillæg.
Du kan også spørge til togtransport der er en mulighed som ligge mellem skib og fly  billiger end fly dyrer end skib men hurtigere.
Dacher har en mulighed for mindre stykgods hvor det ikke koster mere pr. styk en hvis man tager en hel container dog max 15m3 stykgods. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

svendsen-interceptor:
Er jeg den eneste der oplever rater på 21.000Kr. for en 20' container fra Nordkina (Qingdao) alt inkl. leveret til døren i Bjæverskov samtidig med extrem lang fragttid på helt op til 7 uger?!?!?!

Nej, men muligvis en af de få der ikke er bekendt med at fragtraterne er steget voldsomt siden sidste år og at der samtidig har være Lunar Year der lige forsinker tingene samt nogle vejrlig der også lige lage nogle skibe brak Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berit,

 

tak for svar.

Men er det f.eks. helt "normalt" at man byder kunderne 7 ugers leveringstid - oven i skyhøje priser?

Fra Smørum
Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

7 uger er rimelig normalt. De ligger ofte lidt på for at sikre sig mht. vind og vejr.

Mht. Dascher, så pas lige på. Vi er lige skiftet til dem. Deres sælger havde lovet os super rater og netto 30 dage betaling. Så skiftede vi og så satte de priserne op med 20 - 25% og ændrede betaling til netto 8 dage !!!! Meget meget mærkeligt. Vi bruger for ca. 1500000 fragt om året, så det er ikke helt uvæsenligt for os.. Man bliver lidt bitter, da vi har brugt en del kræfter på at skifte..

Mvh

Mufkatar

 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mufkatar,

 

Min kone har tidligere arbejdet for Scan Global Logistics, så jeg kender alt til at lægge tid ovenpå. Ligesom jeg kender til at man glemmer at følge op på containere og at det hænder at de kommer til at stå over flere steder.

Jeg lægger selv en ære i at holde hvad jeg lover, men det er fa'me svært når dels du har med kinesere at gøre dels speditører som jeg mistænker for at have glemt at følge op på afskibninger - hvilket har resulteret i en leveringstid på 7 uger - når den burde være på 5 uger. Når man i forvejen skal vente på leveringstiden når det kommer fra den anden side af kloden er der ikke tid til fejl der resulterer i forsinket leveringer når man arbejder med sæsonvarer.

Da jeg havde DSV var jeg vant til en leveringstid på meget tæt på 30 dage - hver gang! Nu 35 dage i takt med at farten er sat ned på skibene. Men selv DSV har deres enorme problemer med krisen...

 

Mvh

 

Svendsen

 

Fra Smørum
Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig. Førhen var det 28 dage (fra Hong Kong) og det kunne man regne med stort set hver gang. Men det er svært at regne med nu. Mht. kineserne, så har du også ret i, at de af og til ikke lige får papirgangen lavet korrekt i tide eller også kommer tingene ikke altid afsted, som lovet. Det har dog hjulpet os, at vi har sat en mand på til at følge op på det. Det er en kineser, som er bosat i Hong Kong. Det har været en god løsning for os. De har faktisk også givet os lidt hurtigere svar, så det er jo også positivt. Held og lykke....

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vedr. Dascher så har jeg ikke nået at bruge dem endnu så jeg vil passe på 

Men skulle du være interesseret i dårlig service og høje priser så prøv at bruge luftfrag

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også haft et par ugers forsinkelse på den seneste levering, men det var fordi leverandøren overrtalte mig til at sende med deres egen speditør, der endte med at æde en masse ekstra tid.

Ca. 20% af skibene har været lagt op med stigninger til følge, men der har også været stigninger henad vejen der ikke gav mening i forhold til ikke stigende efterspørgsel. Jeg kunne forestille mig det er en branche, hvor der foregår ting der ikke er helt efter den fri konkurrence, så det kan også være en forklaring på stigninger.

Vi kunne nok spare 1500 på en container ved at flytte til en anden speditør, men vi har brugt den samme gennem 4 år, og er meget tilfredse med dem. 1500 kan hurtigt ryge i tid, bøvl og frustrationer hos en speditør med dårligere service.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mufkatar:
Mht. Dascher, så pas lige på. Vi er lige skiftet til dem. Deres sælger havde lovet os super rater og netto 30 dage betaling. Så skiftede vi og så satte de priserne op med 20 - 25% og ændrede betaling til netto 8 dage !!!!

Speditøren kan ikke gøre noget ved at rederiet hæver prisen på selve fragtraten. Men mon ikke du stadig kan fastholde de 30 dages betaling for speditørerne er jo ret så meget i krise.

Jeg vil til en tid anbefale at man vælger en speditør som har eget kontor i Kina, da min erfaring er at det får tingene til at gå hurtigere. I øvrigt er det jo også en indikation for at speditøren har meget gods fra området og dermed formodenlig og bedre priser hos rederiet.

Jeg har super gode erfaringer Primecargo som har kontorer i følgende kinesiske byer   Xiamen,  Shenzhen,  Shanghai,  Qingdao,  Ningbo,  Nanjing,  Dalian,  Beijing.

www.Primecargo.dk

Alternativt

DSV  www.DSV.com

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)