Dato: 22-11-2006 18:19:00
Forfatter: davidchristensen
Men, genkendelig vel ikke for enhver pris? Og hvis det endelig er, at I ikke er bange for at gå til ekstremer, så vil man kunne lave noget der efter min mening samtidigt også kunne være mere appelerende.
Og desuden har jeres firma en natur, hvor I ikke behøver at operere med visuel genkendelighed i en sådan grad; her er det i høj grad troværdighed og at man har ''styr på sagerne'' jeg vil mene er i højsædet. Man skal efter min mening ikke sælge en innovationsvirksomhed på genkendelighed, som var det en sodavand eller en pakke vaskepulver, men enten på, at den i høj grad er innovativ og/eller den har orden på tingene, da det tit er lige dét opfindere leder efter, når de kigger sig omkring for at få noget hjælp.
Jeg tror iøvrigt lyserød vil klæde dig ;)
Kære David,
Der er ikke tvivl om at troværdighed er i højsædet, spørgsmålet er blot overfor hvem! Kunden som er den ultimative indfaldsvinkel til succes, skal have den opfattelse at vi står ved vort ord - og et skift af
logo efter årstiden eller trenden - eller måske for lang tid uden succes, er utroværdigt. Mange har spurgt mig gennem tiden om vi ikke skulle skifte navn, logo etc og starte forfra - men at starte forfra med samme "prime movere" er det samme som at grave sin egen grav.
Som jeg ser situationen til daglig, så er vores hovedmålgruppe ikke opfinderer. Vi har rigtig mange i vores "stald" og endnu flere på venteliste. Det vi skal fokuserer på er kunderne, eller rettere producenterne.
Og lige netop på den baggrund skal vi passe på med ekstremerne og tage vare på genkendeligheden. Vi er stadig førende på en række højteknologiske områder på verdensplan, og mange af vore kontakter er fra meget store virksomheder samt statsorganer og de er kritiske.
Med venlig hilsen
Lars C