Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritiske og kreative indspark søges -- minianalyse af sociale medier, og hvorfor mange virksomheder går galt i byen med dem.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

For en lille måneds tid siden fornøjelsen af at blive interviewet af Ida Brixtofte Nielsen, der fungerer som redaktør og skribent for det uafhængige mediemagasin medievaerk.

Emnet var sociale medier -- med særligt fokus på, hvordan danske virksomheder bruger og kan bruge sociale medier. Til at blive klogere på dem selv og deres produkter. Deres kunder. Deres interessenter.


Det er mit indtryk, at langt de fleste virksomheder gerne vil prøve kræfter med sociale meder, hvadenten der er tale om blogs, Facebook-annoncering eller Twitter. Men mange er også -- med god grund -- bange for at gå galt i byen online. Det er forståeligt, for det kan hurtigt blive en dyr, effektløs affære at kaste sig ud i medieeksperimenter på nyt ukendt territorium.

Jeg har netop opdateret mine svar på Idas spørgsmål og indsat en indledning og en afslutning. Det er ikke en perfekt, uimodsigelige og udtømmende analyse, men jeg finder den dog læseværdig.

Læs her: Når virksomheder går galt i byen med de sociale medier.

Min hovedtese er, at der eksisterer tre grundlæggende paradigmer for forståelsen af markedsføring og interaktion med brugere/kunder. Hvis man holder det for øje, vil man være mindre tilbøjelig til at gå galt i byen online, vil være mit postulat.

Det, jeg godt kunne tænke mig i Amino-regi, var kritiske indspark fra folk, der uenige med mig. I teserne -- eller i definitoinsspørgsmålet. Altså: Hvad er sociale medier.

Byd gerne ind! :)

 

Alt godt,

Kasper

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)