Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OsCommerce - er det søgemaskine venligt?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Jeg overvejer at starte en butik op på nettet som skal sælge brugskunst.

Jeg har overvejet at slå mig på OsCommerce bølgen, men er det muligt at søgemaskine-optimere en OSC løsning?

Kræver ordentlig SEO at man integrerer OSC i et cms system?

Er der evt. andre løsninger som er bedre til søgemaskinerne?

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tag også en snak med Marcel Fuursted fra ReFocus. De har et, efter sigende, rigtig SEO venligt shop system  Han er også Amino...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det er muligt at indbygge diverse søgemaskine optimerings muligheder i osCommerce systemet.
Vores system er med indbygget:
-Metatags for hver vare
-Søgeord for hver enkelt vare

-Link modul

Læs mere på vores site,ved at klikke på linket i signaturen

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
I den nyeste udgave er WebShop fra ScanNet blevet temmelig effektiv! Med tilkøbsfaciliteten til søgemaskineoptimering (og det er en ny funktion - så lad nu være med at skyde løs på den gamle...) kan hver eneste varegruppe og hvert produkt have unik sidetitel, page description og keywords. Og modsat nogle af de andre løsninger på markedet er der ingen redirects eller andre sneaky funktioner.

 


 

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Det er min erfaring at OsCommerce er ganske søgemaskine-egnet. Langt det vigtigste er at du får beskrevet dine vare med de rette ord (fuldstændig som på enhver anden site). Varer og sider under OsCommerce lader sig fint indeksere.

For noget tid siden satte jeg en OsCommerce site op (http://www.bmfoto.dk/catalog) og uden nogen form for online reklame, link-samarbejder eller blog-historier kommer der dagligt 30-50 organiske besøg fra Google (desværre omsætter sitet ikke så godt pga en ret snæver målgruppe :-)

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at kig http://www.joomla.org/
Det er virkelig godt lavet, er igang med at opsætte 2 shops og et par sites og et community i det CMS og vælg så VirtueMart som din shop extension  så er du kørende samt der er et plugin til epay gateway samt massere af templates, hvis du ikke vil bruge penge på design op customlook.

Skriv hvis du har brug for hjælp eller udvikling

cheers
Thor
Erfaring med CMS siden 1999

 

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Min shop, www.atmengros.dk, er også en oscommerce løsning fra openbizbox. Den er fint optimeret og jeg har fået en del kunder gennem google, kunder jeg ikke engang kendte før. Så ja, oscommerce er meget søgemaskinevenligt, vil jeg sige.


Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-11-2006 20:33:47 Forfatter: Thomas R.
I den nyeste udgave er WebShop fra ScanNet blevet temmelig effektiv! Med tilkøbsfaciliteten til søgemaskineoptimering (og det er en ny funktion - så lad nu være med at skyde løs på den gamle...) kan hver eneste varegruppe og hvert produkt have unik sidetitel, page description og keywords. Og modsat nogle af de andre løsninger på markedet er der ingen redirects eller andre sneaky funktioner.





 

Men det er stadig noget, som du skal købe til.. Hvor det fra et OSC, som Kim bl.a. nævner er med indbyggede SEO features + at OSC er et mere åbent system, hvor man selv kan programmere sig til bedre SEO.. Det har Scannet ikke, -det er mere lukket, efter min mening. Du kan få Scannets SEO løsning, men ikke f.eks. få eksterne til at lave SEO for dig med mindre at det så er i det tilkøbsprogram, som du også nævner..

Jeg ønsker ikke at "skyde" på Scannets shopsystem, -og jeg bruger det selv, men at man ikke fra starten kan lave f.eks. metatags på den enkelte vare, men skal købe sig til det, mener jeg er forkert ! (men det er jo så bare min holdning, som jeg håber at Scannet tager til sig og indbygger i sit shopsystem som default feature)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :





Men det er stadig noget, som du skal købe til.. Hvor det fra et OSC, som Kim bl.a. nævner er med indbyggede SEO features + at OSC er et mere åbent system, hvor man selv kan programmere sig til bedre SEO.. Det har Scannet ikke, -det er mere lukket, efter min mening. Du kan få Scannets SEO løsning, men ikke f.eks. få eksterne til at lave SEO for dig med mindre at det så er i det tilkøbsprogram, som du også nævner..



Jeg ønsker ikke at 'skyde' på Scannets shopsystem, -og jeg bruger det selv, men at man ikke fra starten kan lave f.eks. metatags på den enkelte vare, men skal købe sig til det, mener jeg er forkert ! (men det er jo så bare min holdning, som jeg håber at Scannet tager til sig og indbygger i sit shopsystem som default feature)







Det kunne de selvfølgelig - og sætte prisen op til noget i nærheden af, hvad du skal betale for sammenlignelige shopsystemer andre steder. Jeg kan nu meget godt lide, at du selv får mulighed for at sammensætte din løsning, som du gerne vil have den :-) Og det er vel næppe forkert, at der er tilkøbsmuligheder og versioner? Så er det jo også forkert, at der ikke er samme udstyr i en Audi A4 som i en Audi A8 eller hva'?

Selvfølgelig kan eksterne lave SEO på en ScanNet shop uden ekstra modul - men det er ulig nemmere MED modulet. Og en ScanNet shop med modul og betalingsmodul til kreditkort koster jo altså ikke mere end 599,- pr. måned inkl. webhotel, mail, support etc. Hvis der ikke er råd til 200 kr. månedligt ekstra for sidetitler, descriptions etc., skal man nok overveje, om de fornødne midler til at drive forretning på nettet er til stede :-)

Ja - OSC er jo billigt, og der er også nogle, der for alvor kan makke rundt med de løsninger. Pudsigt nok er der færre "gratis" OSC shops online, end der er "dyre" løsninger som ScanNets, Dandomains etc.

Det bedste ved det hele: Der er noget for en hver smag og lyst - og det er fedt!



Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas, -det er jo snart jul og der har man jo lov til at ønske sig hvad man gerne vil, ikk  Og det var jo blot et simpelt ønske fra min side.. Og flere og flere webshops bliver faktisk som default udstyret med basis SEO features uden at det koster mere, for dem, som laver systemerne ved jo også at det er nødvendigt, så på et tidspunkt tror jeg at det kommer fra Scannet også  Og nej, det er bestem ikke forkert at der ikke er samme udstyr i 2 forskellige Audi modeller, men hvis der inden for samme model mangler et rat i den ene, og forhandleren siger, at det skal købes til, så er det vel forkert - specielt hvis konkurrenten sælger modellen med rat (Nå, jeg er ikke så god til at putte biler ind i en sådan diskussion )

 

Og du har ret.. Det er dejligt at der er noget for enhver smag.. Jeg er ikke utilfreds, men hvis jeg, som kunde ikke har ønsker og krav til min udbyder, så bliver de aldrig de bedste vel ??

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)