Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM uden skjulte faldgrupper etc.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gange her på debatten om MLM læst, at mange føler sig lidt bundefanget, når de bliver præsenteret for et MLM koncept. Der er garanteret et eller andet skjult, som gør at man bliver snyt...;o( Det kommer nok senere, når jeg har skrevet under og så er det for sent. Jeg siger sgu nej tak lige nu bare for at være på den sikre side. Det er ærligt talt synd, for der eksistere rigtig mange gode og fornuftige MLM koncepter. Jeg har i det følgende prøvet at sammensætte en NO NONSENS information om et nyt MLM koncept jeg arbejder med.  Kig på det og lad mig høre din mening...

Du har nu muligheden for at være blandt de første til at etablere deres egen fotoforretning på Internettet. www.photomax.com kører på fuld tryk i USA og åbner portene i Europa den 2. december i år. Derfor søger jeg samarbejdspartnere med et stærkt iværksættergen, som er udadvendte, ansvarsbevidste, åbne og initiativrige.

UDGIFT
Investering kr. 2.500. Refunderingsret på 90 % af beløbet i 12 måneder.
Månedlig udgift kr. 750.
 
INDTÆGT
15-21 % avance på eget Gruppe Salg.
5 % avance på Gruppe Salg i grupper etableret under dig.
Deltagelse i fordelagtig bonus pool.
 
OMSÆTNINGSKRAV
Minimum kr. 15.000,- pr. måned i eget Gruppe Salg efter en indkøringsperiode på max. 3 måneder.
 
INDTÆGTSPOTENTIALE PR. ÅR
De angivne indtægts tal er gennemsnit. Nogle tjener mindre andre mere. Tallene er realiserede indtægter fra iværksættere, som allerede er i gang. Kan dokumenteres.
 
Egen gruppe + 1 gruppe i første niveau = ca. kr. 43.000
Egen gruppe + 2-3 grupper i første niveau = ca. kr. 96.000
Egen gruppe + 4-5 grupper i første niveau = ca. kr. 210.000
Egen gruppe + 6-7 grupper i første niveau = ca. kr. 410.000
Egen gruppe + 8-11 grupper i første niveau = ca. kr. 910.000
Egen gruppe + 12+ grupper i første niveau = ca. kr. 2.900.000
 
UNIK SALESPIONT
Kunder får 5 Gigabytes gratis harddiskplads på Internettet til ca. 3-5000 digitale fotos.
Sikker anbringelse af fotos frem for kun, at lagre dem på egen PC.
Eneste fotosite der scanner gamle billeder for deres kunder.
Digital uploader gør upload til egen konto meget simpelt.
Viral udbredelse gennem kunders deling af fotoalbums med andre.
Stort udvalg af produkter, som der konstant bliver udviklet på.
Konkurrencedygtige priser.
Automatisk emnebaseret markedsføring over for kunder.
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, introduktionen er jo flot.

Men er det endnu engang ikke blot et luftigt projekt?

Sådan blot for at være nysgerrig. Hvad er det lige man skal sælge?

Klikker man ind på hjemmesiden, består produktet så vidt jeg kan se, udelukkende af add-on services til det, at man har 5 GB gratis plads til sine billeder. Altså, der skal tjenes penge på print af digitale billeder, DVD''ere, T-Shirts af samme og endda kager ;-)

Hvad er det man skal, når man første år hoster op med Kr. 11.500,- ?

Er det at udbrede kendskabet til photomax og derefter, at få en provision på 15-20% af salg af digitale print, T-shirts og kager?

Så kommer du med nogle ganske fornuftige indtægtseksempler. Men skal der tjenes f.eks. 96.000,- pr måned skal der ved lidt hurtig hovedregning omsættes for ca. 480.000,- ex.moms pr måned - som resultat af hvad?

Jubii tager f.eks. ca. 8,- for print af et billede. Så vi taler om print af 75000 billeder, før omsætningen er hjemme...

Du kalder det et NO NONSENS koncept, men udelader totalt det vigtigeste.

Hvad pokker er det lige, man skal tjene alle de kære penge på?





Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
> Kunder får 5 Gigabytes gratis harddiskplads på Internettet til ca. 3-5000 digitale fotos.
 
Du skal være opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at reklamere med "købsbetinget tilgift". Strengt taget kunne jeg på nuværende tidspunkt kræve at få de 5gb webplads gratis UDEN at købe noget af dig. Sådan er loven. TDC/Burger King røg som bekendt i samme fælde i sidste uge og endte med at måtte forære en hel masse downloads væk UDEN at folk købte den annoncerede burger.
 
Jeg synes i øvrigt at det er værd at understrege at fotomarkedet er et ekstremt presset marked lige nu, med mange nye og virkelig stærke aktører, hvoraf flere har lokal produktion of hurtig levering. Forsendelser der kommer udenfor EU er desuden belagt med importtold og moms. Det er bestemt ikke et let marked.
 
Jeg må også tillade mig at stille samme spørgsmpl som Martin, Hvad er det der skal sælges? Hvis det er fotoprints skal man godt nok have mange rigtig glade fotovenner i sin omgangskreds - bare ikke alt for entusiastistiske, for så printer de dem selv
(Iøvrigt kan f.eks. Print2People i Danmark levere print helt ned til 1,35 kr. pr. stk. og de 20 første gratis ved 100 stk = 20% rabat)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Lad mig besvare dine spørgsmål et ad gangen.
 
Sådan blot for at være nysgerrig. Hvad er det lige man skal sælge? Klikker man ind på hjemmesiden, består produktet så vidt jeg kan se, udelukkende af add-on services til det, at man har 5 GB gratis plads til sine billeder. Altså, der skal tjenes penge på print af digitale billeder, DVD'ere, T-Shirts af samme og endda kager ;-)
 
Du har fuldkommen ret. Der skal tjenes penge på de produkter Photomax sælger. Desuden skal man, hvis man vil lave en rigtig god forretning tilknytte andre forretningedrivende, som også gerne vil have en Photomax forretning i dit eget første niveau. Gør du det er gennemsnitsindkomsterne som følger:
 
INDTÆGTSPOTENTIALE PR. ÅR
De angivne indtægts tal er gennemsnit. Nogle tjener mindre andre mere. Tallene er realiserede indtægter fra iværksættere, som allerede er i gang. Kan dokumenteres.
 
Egen gruppe + 1 gruppe i første niveau = ca. kr. 43.000
Egen gruppe + 2-3 grupper i første niveau = ca. kr. 96.000
Egen gruppe + 4-5 grupper i første niveau = ca. kr. 210.000
Egen gruppe + 6-7 grupper i første niveau = ca. kr. 410.000
Egen gruppe + 8-11 grupper i første niveau = ca. kr. 910.000
Egen gruppe + 12+ grupper i første niveau = ca. kr. 2.900.000
 
Humlen ligger naturligvis i at de mennesker du tilknytter i dit første niveau også ønsker at tilknytte mennesker til deres eget første niveau. På denne vis vil din forretning få tilknyttet Photomax forretninger i 6 niveauer. Strengen her handler om MLM og sådan fungere MLM altså. Lidt teknisk, men alle mine tal kan dokumenteres ved at henvende sig til Nu Skin Enterprises i USA: www.nuskinenterprises.com.
 
Hvad er det man skal, når man første år hoster op med Kr. 11.500,- ?
 
Du har købt en del produkter efter eget valg og til eget brug. Det kan være rent Photomax, men det kan også være produkter fra Nu Skin Enterprises andre 3 divisioner. Jeg selv betragter det lidt som et indkøb af marketing og husleje, som jo skal til for at en ordentlig forretning kan køre.
 
Så kommer du med nogle ganske fornuftige indtægtseksempler. Men skal der tjenes f.eks. 96.000,- pr måned skal der ved lidt hurtig hovedregning omsættes for ca. 480.000,- ex.moms pr måned - som resultat af hvad?
 
Hør her...;o)) Kig lige på indkomsttallene igen...;o) Jeg skriver udtrykkeligt PR. ÅR og det har du fået til PR. MÅNED...;o))
 
Du kan ikke anlægge en liniær profitbetragtning på de nævnte indkomsttal. Det er MLM, så du bliver belønnet i et antal niveauer alt efter hvor mange du selv har sat i gang i dit eget første niveau.
 
Resten af dit indlæg beghøver jeg ikke kommentere, da det er udslip opfundet af din egen fantasi...;o)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Tak for din skeptiske indstilling. Naturligvis kan du få 5GB harddiskplads stillet til rådighed UDEN at købe noget som helst. Du kan gøre det lige nu: Klik www.photomax.com og klik på Sign Up. I Friends email skal du bruge min emailadresse: ego@palletoft.dk. Når du har gjort det har du de 5 GB til rådighed og kan dele fotoalbums med dem du lyster,
 
Vi har vores produktionsfaciliteter oppe at køre pr. 2. december i år for hele det europæiske marked. Produktionsfaciliteterne er placeret i Holland. Du behøver således ikke at være bange for unødig forsendelsomkostninger og andre moms og afgiftsfælder.
 
Vi er bekendt med den hårde konkurrance, men har samtidig en dobbelt så stor stigningsrate i omsætning, som vores konkurranter. Når kampen om dette marked er nogle år gammel vil 90% af leverandørerne være væk og kun de virkelig kapitalstærke være tilbage. Det er bl.a. Photomax, som er ejet af Nu Skin Enterprises, som til din oplysning har en Dun og Bradstreet kriditvurdering, wsom ligger en del højere end Mærsk.
 
Fotomarkedet er et massemarked uden pt. nogen markedsleder. Den der forstår at skabe sin markedsandel NU vil i fremtiden have en god og profitabel indtægtskilde.
 
Det er muligt det ikke  er et forretningsområde du vil beskæftige dig med, men andre ser mulighederne og tager action...;o))
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

> Naturligvis kan du få 5GB harddiskplads stillet til rådighed UDEN at købe noget som helst.

Goodie ... jeg kan så se af betingelserne at man skal oprette en ny konto en gang om året for at beholde sin plads, hvis man ikke køber noget. "Gaven" er således ikke købsbetinget, men man skal betale for at beholde den i over et år :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Du har fuldkommen ret i at der står at man skal købe noget inden for et år. Forklaringen på dette er, at du er inde på den amerikanske Photomax - du kan ikke andet endnu, da der ikke er andre websider lige nu.
 
Photomax driver gennem deres danske datterselskab Nu Skin Scandinavia og Nu Skin Europe lovlig dansk og europæsik virksomhed og derfor er der heller ingen købsbetingelser tilknyttet ved at oprette en 5GB konto. Det ville, som du meget rigtigt gør opmærksom på, være købsbetinget tilgift og er derfor ulovligt i Danmark.
 
Photomax er i fuld gang med at etablerer produktionsfaciliteter, som jeg beskrev i mit forrige svar og er også ved at lave europæiske hjemmesider. I første omgang på UK engelsk, dansk, svensk, norsk og tysk. I den forbindelse vi du kunne se de aktuelle vilkår for en europæers brug af Photomax. Disse hjemmesider er oppe at køre i april næste år. I mellemtiden må vi/du nøjes med den amerikanske og også lidt misvisende version...;o))
 
I øvrigt vil jeg gøre dig opmærksom på at man kan drive Photomax forretning i alle de lande Photomax  har åbnet, pt. USA, Canada og pr. 2. december i år hele Europa. Det lyder lidt hovskisnovski, med det jeg mener er, at netværket meget hurtigt udbreder sig til andre lande bl.a. på grund af brugernes deling af fotoalbums, som udbredes pr. email (Jow det er naturlig også lovligt, da det er brugerne selv, der skriver til venner og bekendte for at dele deres fotoalbums). Fenomenet hedder Viral Marketing, men det ved du jo sikkert alt om...;o))
 
Håber mit svar er fyldelsgørende...;o) ellers hører jeg sikkert fra dig.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo meget godt :)

Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvad det helt er jeg får ved MLM modellen som jeg ikke ville få under en affiliate model og som normalt intet vil koste mig (upfront).
 
Hvis du f.eks. kigger på JoeBucks (www.joebucks.com), som ganske vist er en lidt anden branche, så tilbyder de 50% af salgsprisen til affiliates og 5% for sub-affiliates. Det er en rent 2-tier program, så der afregnes ikke for flere lag/levels end dig selv og dem direkte under dig og således kan den samlede udgift for JoeBucks blive 55%. Der afregnes 2 gange om måneden og der er ingen som helst start-omkostninger. Websites og andet materiale stilles frit til rådighed og de har en vireklig god support.
 
55% er naturligvis blot det tal der giver mening i JoeBucks branche. For online foto branchen er der nok ikke plads til sådanne provisioner. Jeg vil endda stille mig tvivlende overfor om produktet kan bære de maksimalt 26% (21 + 5) som der, såvidt jeg kan se, afregnes til medlemmerne. Jeg tror personligt at prisen bliver en af de afgørende faktorer på dette marked og her kan en for høj salgsafregning ende med at blive et alvorligt problem. Kan sådanne takster nedsættes senere og er der praksis for dette (andre eksempler på det er sket)?
 
Der er 1000-vis af tilsvarende affiliate programmer i markedet for alverdens produkttyper. JoeBucks var bare et eksempel jeg havde frisk i hukommelsen :)
 
Så, for at summe op: Det jeg ikke helt forstår i den konkrete model er, hvad det er jeg får for mine 11.500 kr. i MLM-modellen, som jeg ikke alllerede (ofte) kan få med affiliate modeller?
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
En meget stor forskel er, at man kan drive forretning udelukkende på at signe nye forhandlere.

Og det er der jo set kedelig eksempler på igennem tiden, hvilket vel også er en af grundende til MLM har fået et lidt blakket ry.

Ideen bag MLM er virkelig god fordi man kan komme ud til en masse mennesker, der måske normalt ville være svære eller dyre, at nå.

Men jeg forstår bare ikke, hvorfor det *næsten* altid skal pakkes ind i get-rich-fast snak...

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er jeg modstander af MLM, men de produkter Photomax forhandler - modsat Uni Skin - er reelle nok. Du får det samme, som så mange andre steder, og de vil også være produceret af nogenlunde det samme udstyr, og vigtigst af alt det er ikke noget mirakelmiddel, som ellers alt MLM er.

 
Min kæreste og jeg fremkalder billeder på Kamerashop.dk, og vi giver 0,75kr. for 10x15cm. og porto på 15kr. Det fås ikke billigere, medmindre Bilka kører kampagner. Så jeg vil også stille spørgsmålstegn til, om I vil kunne leverer til en konkurrencedygtigpris, når I har flere munde, der skal mættes. Men så er det her, at MLM spiller ind nemlig, at "medlemmerne" skal presse deres familie og venner til evt. at give overpris. Det er det skønne ved MLM :)
 
Jeg tror heller ikke, at 90% af leverandørerne er væk i løbet af nogle år, når man tager leverandørene i betragning, og den nemme adgang til teknologien.
 
Jeg må også grine lidt, når du sammenligner Nu Skin og Maersk. Jeg kender ikke begrundelsen til, at Dun og Bradstreet
ikke har givet Maersk den højeste kreditvurdering. Den højeste kreditvurdering bliver givet til virksomhed, som er over 50 mio. EUR værd, og eftersom Maersk har en markedsværdi på over 116 mia. kr., så burde de kunne opnå højeste kreditvurdering - ellers kan jeg ikke se, hvem der kan opnå det.  
 
Side 1 ud af 4 (32 indlæg)