Nu hvor jeg efterhånden har fulgt debatten her på portalen gennem længere tid, ved jeg at her færdes rigtig mange mennesker med forstand på alt mellem himmel og jord. Så mon ikke der skulle være en venlig sjæl, der kan hjælpe min forståelse på vej omkring et problem, der efterhånden kan kalde de store gloser frem, selv hos mig! Vi har her i husstanden i efterhånden nogle år haft en fast ADSL-forbindelse. Hastigheden har vi justeret op et par gange undervejs efterhånden som vi syndes behovet har været der. Og tidligere på året overgik vi også til bredbånds-telefoni, for også at udnytte de muligheder der ligger i det. Vi har ligeledes droppet det ”almindelige” TV og bruger i stedet udelukkende de muligheder der i dag tilbydes over nettet. Vi har begge arbejde, hvor vi er afhænge af dagligt at kunne logge på virksomhedens netværk. Kort sagt, vi har gjort os meget afhængige af den faste opkobling, som vi månedlig betaler et stykke over 500 kroner for. Og det er jo nok netop fordi vi er så afhængige af det, at det efterfølgende efterhånden kan tangerer til at skubbe blodtrykket i den forkerte retning, hvis man ikke virkelig søger dybt efter den jyske sindighed og toldmodighed man er udstyret med. Tilbage i starten af september måned begyndte vi at have nogle kortvarrige, men hyppige udfald på forbindelsen. Det udviklede sig mod det værre og ultimo september gik det helt galt. Da begyndte forbindelsen at forsvinde hver dag hen sidst på eftermiddagen og kom først igen langt op af formiddagen næste dag. Og det er i øvrigt præcis det mønster vi stadig oplever i dag, til efterhånden meget stor irritation. Allerede den 26. september fejlmeldte vi forbindelsen og har siden kontaktet TDC efterhånden et utal af gange for at høre, hvad der sker i sagen og hvornår vi eventuelt kan forvente igen at have den stabile forbindelse, som vi jo netop betaler for. Og ikke som nu, kun nogle ganske få timer midt på dagen, hvor vi jo som regel ikke er hjemme alligevel. Hver gang man taler med en TDC-medarbejder virker denne meget usikker med hensyn til et svar og skal som regel lige rådføre sig med en kollega inden standardsvaret omsider falder: ”Vi henholder os til, der er tale om en kabelfejl og sådan en kan godt tage lang tid at finde frem til”. Og det er altid lige i dette øjeblik, jeg skal gøre brug af min sidste toldmodighed, for at kæden ikke skal hoppe af. Jeg har fuld forståelse for at ting tager tid, men så lang tid! Så vidt jeg kender til fra historiebøgerne, lykkedes det allerede sidst i 60''erne at landsætte mennesker på månen. Og det tilmed med langt mindre datakraft end vi i dag kender fra en nogenlunde tidssvarende mobiltelefon. Hvor lang tid er det så lige man i vore dage beregner sig til, at måle sig frem til en såkaldt kabelfejl. Når man nu også ved, at fejlen tilfældigvis kommer og går på omtrent samme tidspunkter hver dag? Jeg finder dette, sammenholdt med de halve sandheder man føler at få som svar, for meget betænkeligt. Og da ikke mindst som dårlig kundepleje. Servicen syndes jeg dog ikke jeg vil tillade mig at klage over, da den jo nærmest ikke eksisterer! Sidst jeg havde kontakt til TDC angående problemet, gik jeg dem lidt på klingen. Ja, det er efterhånden en ugentlig tradition, at jeg lige skal høre om de snart har lokaliseret denne omtalte kabelfejl. Men jeg fik dem dog noget modvillig til at indrømme, at vi jo så langt fra er de eneste her i området, der klager over selv samme fænomen. Og nu hvor jeg efterhånden er ved at være færdig med at hælde vand ud af ørene, kommer omsider mit spørgsmål til de som er klogere på telefonkabler, end jeg. Og det er heldigvis nok de fleste! Kan det tæn
|
Jeg har oplevet noget lign. i forbindelse med TDCs opgradering af hastigheder.
Jeg bor et pænt stykke fra centralen - faktisk så langt væk, at da de opgraderede min 4 Mbit til 6 Mbit, så fik jeg konstant udfald på min linie.
Jeg forelagde dem problemet og de har været her for at måle et par gange.
Vi blev enige om, at skrue ned på 4 Mbit igen og så blev forbindelsen igen stabil og så fik jeg en reduktion på prisen istedet for.
Hvad hastighed har du nu?