Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC siger kabelfejl......... Hvad siger I?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Bording
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu hvor jeg efterhånden har fulgt debatten her på portalen gennem længere tid, ved jeg at her færdes rigtig mange mennesker med forstand på alt mellem himmel og jord. Så mon ikke der skulle være en venlig sjæl, der kan hjælpe min forståelse på vej omkring et problem, der efterhånden kan kalde de store gloser frem, selv hos mig!



 



Vi har her i husstanden i efterhånden nogle år haft en fast ADSL-forbindelse. Hastigheden har vi justeret op et par gange undervejs efterhånden som vi syndes behovet har været der. Og tidligere på året overgik vi også til bredbånds-telefoni, for også at udnytte de muligheder der ligger i det. Vi har ligeledes droppet det ”almindelige” TV og bruger i stedet udelukkende de muligheder der i dag tilbydes over nettet. Vi har begge arbejde, hvor vi er afhænge af dagligt at kunne logge på virksomhedens netværk. Kort sagt, vi har gjort os meget afhængige af den faste opkobling, som vi månedlig betaler et stykke over 500 kroner for. Og det er jo nok netop fordi vi er så afhængige af det, at det efterfølgende efterhånden kan tangerer til at skubbe blodtrykket i den forkerte retning, hvis man ikke virkelig søger dybt efter den jyske sindighed og toldmodighed man er udstyret med.



 



Tilbage i starten af september måned begyndte vi at have nogle kortvarrige, men hyppige udfald på forbindelsen. Det udviklede sig mod det værre og ultimo september gik det helt galt. Da begyndte forbindelsen at forsvinde hver dag hen sidst på eftermiddagen og kom først igen langt op af formiddagen næste dag. Og det er i øvrigt præcis det mønster vi stadig oplever i dag, til efterhånden meget stor irritation. 





Allerede den 26. september fejlmeldte vi forbindelsen og har siden kontaktet TDC efterhånden et utal af gange for at høre, hvad der sker i sagen og hvornår vi eventuelt kan forvente igen at have den stabile forbindelse, som vi jo netop betaler for. Og ikke som nu, kun nogle ganske få timer midt på dagen, hvor vi jo som regel ikke er hjemme alligevel.





Hver gang man taler med en TDC-medarbejder virker denne meget usikker med hensyn til et svar og skal som regel lige rådføre sig med en kollega inden standardsvaret omsider falder: ”Vi henholder os til, der er tale om en kabelfejl og sådan en kan godt tage lang tid at finde frem til”. 





Og det er altid lige i dette øjeblik, jeg skal gøre brug af min sidste toldmodighed, for at kæden ikke skal hoppe af. Jeg har fuld forståelse for at ting tager tid, men så lang tid! Så vidt jeg kender til fra historiebøgerne, lykkedes det allerede sidst i 60''erne at landsætte mennesker på månen. Og det tilmed med langt mindre datakraft end vi i dag kender fra en nogenlunde tidssvarende mobiltelefon. Hvor lang tid er det så lige man i vore dage beregner sig til, at måle sig frem til en såkaldt kabelfejl. Når man nu også ved, at fejlen tilfældigvis kommer og går på omtrent samme tidspunkter hver dag? Jeg finder dette, sammenholdt med de halve sandheder man føler at få som svar, for meget betænkeligt. Og da ikke mindst som dårlig kundepleje. Servicen syndes jeg dog ikke jeg vil tillade mig at klage over, da den jo nærmest ikke eksisterer!





Sidst jeg havde kontakt til TDC angående problemet, gik jeg dem lidt på klingen. Ja, det er efterhånden en ugentlig tradition, at jeg lige skal høre om de snart har lokaliseret denne omtalte kabelfejl. Men jeg fik dem dog noget modvillig til at indrømme, at vi jo så langt fra er de eneste her i området, der klager over selv samme fænomen.



 



Og nu hvor jeg efterhånden er ved at være færdig med at hælde vand ud af ørene, kommer omsider mit spørgsmål til de som er klogere på telefonkabler, end jeg. Og det er heldigvis nok de fleste!



 



Kan det tæn
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oplevet noget lign. i forbindelse med TDCs opgradering af hastigheder.

Jeg bor et pænt stykke fra centralen - faktisk så langt væk, at da de opgraderede min 4 Mbit til 6 Mbit, så fik jeg konstant udfald på min linie.

Jeg forelagde dem problemet og de har været her for at måle et par gange.

Vi blev enige om, at skrue ned på 4 Mbit igen og så blev forbindelsen igen stabil og så fik jeg en reduktion på prisen istedet for.

Hvad hastighed har du nu?

 

Fra Bording
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael



 



I øjeblikket betaler vi for 2048/256, hvilket vel nok burde kunne køre stabilt langt de fleste steder!



Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ok, med den hastighed burde der ikke være nogle problemer

 

Fra Helsinge
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder godt nok kedeligt med din ADSL .

 

Det har på det sidste været en del fremme i pressen at TDC har for få medarbejdere i deres serviceafdeling, hvilket desværre giver lange ventetider på at få løst problemer.

 

Jeg så for et par uger siden en indslag omkring en landmand som også havde store problemer med TDC og også blev holdt hen med snak, han tegnede et ekstra serviceabo. til 30 kr. om måneden og pludselig havde TDC tid til at hjælpe ham, så det var måske en løsning?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kontakter TDC´s kabelfejlmelding kan de med det samme måle om der er fejl på din linie.

Og det er rigtigt at jo højere hastighed du vælger, jo bedre kabler kræves der.

Hvis du bor i et område med gamle kabler, som kan være plaget af fugt, så vil du opleve periodiske problemer, især sådan som vejret er nu!

 

Venlig hilsen

 

Henrik


Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa



Jeg tillader mig lige at blande mig, da vi også har haft en del dårlige forbindelser her ud til hvor jeg bor, jeg har også ringet til TDC mange gange og fik en sluder for en slader med dårlig kabel og kabelfejl m.v. nu har vi fået lagt nyt kabel og en ny boks sat op og så virker det.



Jeg fik af vide af en privat TDC mand som er lidt oppe i systemet hos TDC, at vi skulle lave en skriftlig klage til dem, for den må de ikke bare ignorer og smide ud, uden de har gjordt noget for at løse problemet. og i vores tilfælde virkede det, godt nok gik der 14 dage inden de kom med gravmaskine osv. men det blev lavet.



Så jeg syntes at du skulle prøve at skrive til dem, og ringe til dem efter et stykke tid og forhøre dig om hvad de har tænkt sig at gøre ved sagen.



Mvh Allan



VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

 

Jeg kender alt for godt din historie, da jeg selv står i en lignende situation. Det har nu stået på i over et halvt år, og jeg er adskillige kroner fattigere og har stadig en ustabil forbindelse med meget svingende op- og downloadhastigheder.

 

Efter mange LANGE og mange FORGÆVES opkald til TDC, udskiftning af firewall, trådløs modem, adsl modem, udgifter til it-konsulenter samt forkert udstyr sendt af TDC har de endelig sat en teknisk overvågning på vores forbindelse. Og hos os er den eneste forklaring tilbage på vores udfald, som også får vores trådløse netværk til at gå ned, at det er kablet som leverere forbindelsen som er problemet. Da vi for 4 år siden flyttede ind havde vi også problemer, da vi skulle have 2 linier ind i huset. Her fortalte en teknikker som var ude til fejlretning, at det gamle kobberkabel var ved at synge på sidste vers

 

Jeg har nu fået 24-7 serviceaftale til 85 kr. pr. måned, som jeg har tænkt mig at gøre brug af i stor stil.

 

Hvis det er de gamle kobberforbindelser som er achilleshælen, så nytter det desværre heller ikke at skifte udbyder. Så jeg venter med længsel på el-selskabets fiber når ud til mig.

 

Jeg skal lade dig høre hvordan det går - ellers må vi ringe til DR eller TV2.  Det er jo en sag, hvor TDC har monopol på at levere kabelforbindelsen - det må forpligte.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har TDC erhverv så få service... og vil forslå du har en fastnet linje da TDC har forsynings pligt på linjen så...
Jeg har set mange routere gør numre så test evt. den :)

mht til fiber... så vent længe på de fuskere...

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil absolut være en fordel at tegne en serviceaftale med TDC.
Samtidig sørg for at få en garanteret båndbredde.
Alle evt. klager bør være skriflige, da en mundtlig aftale ikke er det papir værd, som det er skrevet på.
En del af de servicemedarbejdere, som du får kontakt med, har ikke den fornødne viden om problemerne, da TDC i lighed med andre, lejer externe servicemedarbejdere i pressede situationer, såsom lynnedslag, vandskader mm.
Køb kun den forbindelse, som du har behov for. Der er ingen grund til at have 8MB, hvis du kun har brug for 2MB.
Bor du på landet, så læg mærke til hvornår problemerne opstår. Det er ofte når der har været kraftig regn og f.eks. landmændene derefter kører med tunge maskiner, at forbindelserne bliver dårlige, på grund af kablerne strækkes og revner.
En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led.
Mht. fiber fra elselskaberne, så er det jo ikke sikkeret, at netop du kan få det. De tilslutter kun, hvis der er en vis procentdel af området der ønsker det.
Har du ellers problemer med ADSL og PSTN er du velkommen til at kontakte mig direkte.
Jeg har en god indgangsvinkel til TDC.



Side 1 ud af 3 (24 indlæg)