Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC siger kabelfejl......... Hvad siger I?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Bording
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det vist på tide at, jeg følger op denne tråd!

Vores ADSL kører nu igen som det skal. Allerede fredag morgen havde TDC åbenbart fået samme idé som jeg selv om, at vores forbindelse nok snart burde laves. Og gad vide hvor de fik den idé fra..........? Nå, spøg til side. Vi er i hverfald glade for at det nu igen kører, som det skal! Men jeg indrømmer da, at jeg langt hellere havde set deres reaktion ved en af mine første henvendelser!

Men en del er blevet gravet i min have, både i fredags og i dag. Nogle meter kabel er udskiftet og gamle samlinger er kontoleret. Så nu er den omtalte ”kabelfejl” i hvert fald ikke her på adressen, ifølge hvad jeg har fået at vide. Jeg håber det betyder, at jeg fra nu af kan regne med at have en stabil forbindelse. Det gør det jo blandt andet lidt lettere at, følge med på det udmærkede forum!

Tak for svarene i forbindelse med denne tråd!

 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :


TDC siger kabelfejl......... Hvad siger I? 
-
Jeg siger STOL ALDRIG PÅ TDC!

De er nogle fuskere og min erfaring er at de har en meget stor tendens til, at lyve når det ligger i deres favør.

Vi har f.eks lige været ud for at tcd meldte ud/nægtede at oprette/give tilladelse til en højhastihedsforbindelse pga af påstanden om kobberen ikke var god nok efter deres målinger - vi kontaktede TDC kunde service/salg så som "potentielle kunder" og det viste sig, at når det var dem selv som skulle oprette forbindlesen så kunne de gøre det på 1 time! - Jo tak! Så dette meldt vi tilbage til vores ISP, og pludselig kunne tdc tillade oprettelsen af forbindelen for vores ISP som er en af de store på det danske marked da kobber "allivel var god nok" ( DVS der var og har aldrig været dårlig kobber -  de ville bare have os selv som deres kunde). 
Og dette er ikke det eneste svinstreg/løgn fra TDC som vi har set/hørt - jeg kan nævne maaaaange eksempler,men det må blive en anden gang, fordi det bliver en lang roman.


Så svaret er - stol aldrig på TDC de er nogle lystløgnere!

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal ikke forsvare TDC, MEN prøv lige at tænke på hvor stor en koncern det er.
Der er mange freelancere tilknyttet og ligeledes benytter TDC sig af callcentre ligesom mange andre, og derfor er der mange problemer som netop disse ikke kan besvare/klare.
Der er også forskel på private og erhvervs kunder, og det skal der være. Da netop erhvervskunder betaler for en ekstra ydelse/service.
Når man som privat kunde "betaler" sig fra problemerne, føler man sig naturligvis trådt på, MEN næsten alle private kunder, uanset selskab, vil jo ikke betale for ekstra service, når man nu kan få en forbindelse næsten gratis.
Der er altid mangler ved en næsten gratis ydelse.
Så tænk dig om inden du klager dig. Jeg vil også gerne have alt gratis, men sådan er verden ikke skruet sammen.
Der er meget stor forskel på beregnet og direkte målte ledninger, så derfor er der store divergenser mellem disse tal.
Og spørg ikke i telebutikkerne. De er dygtige, men ikke på disse områder.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan for vores del oplyse, at for os er det erhverv som er det gældende og der er det TDC selv dom håndterer salg/kundeservice...
Alle de tilfælde jeg kunne skrive om er fra TDC selv og ikke fra deres outsoucrede kundeservice/salg til private.

Jeg skal ikke forsvare TDC, MEN prøv lige at tænke på hvor stor en koncern det er.
-
Med det følger også et stort ansvar overfor sine kunder mht. fair business strateiges, altså være ærlig og oplyse det korrekte overfor sine kunder og ikke udnytte/misbruge den tillid/loyalitet som f.eks danskere har overfor TDC eftersom det har været en statlig instans og mange stadig behandler TDC som en form for myndighed.

TDC har desværre
det med at udnytte sin auktoritet på dette område. Det synes jeg , at det er meget forkert af en virksomhed som denne.
Det skal så siges at dette er ikke et enkelt stående tilfælde, i f.eks. Sverige gør Telia Sonera (Telia) det samme, ligsom Telenor gør det samme i Norge. Men det er forkert og hæmmer den frie konkurrence på de telemarkedet for såvel forbrugere som virksomheder mht. til prisudvikling og attraktive produkter. Men tag bare for eksempel Bredbånd i Danmark - der i vi  et u-land i forhold til andre lande da vi bruger adsl/adsl2 teknologi i stedet for riktigt bredbånd som meget bekendt er fiber. Fiber og kun fiber er bredbånd. I Sverige kan du jo få  en bredbåndforbindelse(fiber - og mærk vel synkron forbindelse - alstå samme hatighed begge vej optil 100Mbs for såvel privat/erhverv) for ingen penge  i stort set hele landet eftersom sverige tidligt satsede på bredbånd og gravede fiber ned i hele landet. Dette har TDC meget modvilligt og effektivt modarbejdet og bildt os danskere ind, at ADSL er bredbånd. Mærk vel, at sjovt nok bliver ADSL i andre lande kaldt "snyde bredbånd".

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er noget vås, at kun fiber er bredbånd.
Der er ikke mange, som har brug for den hastighed, som er muligt på fiber.
De fleste brugere anvender "kun" nettet til mail og enkelte web, herunder netbank.
Der er alt for mange der skyder myg med kanoner, men selvfølgelig, jeg vil også gerne have en Aston Martin, men jeg har "kun" brug for en Toyota Carina E.
Den bringer mig fra A til B med den hastighed, der er behov for.
Forøvrigt så har TDC fiber, men du skal selvfølgelig betale for den som alle andre.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
"Dette har TDC meget modvilligt og effektivt
modarbejdet og bildt os danskere ind, at ADSL er bredbånd. Mærk vel, at
sjovt nok bliver ADSL i andre lande kaldt "snyde bredbånd". "

Quote: "Det er noget vås, at kun fiber er bredbånd.
"

Det er sjovt at du bekræfter mit statement. Rent tekniskt set er det også korrekt, da rent tekniskt er fiber bredbånd fiber -  Det er adls ikke.

Selvfølgelig  har alle ikke brug for de rigtigt høje hastigheder - det er korrekt, men på samme gang er "kulturen"  el. brugs mønstre også opbygget i danmark efter hvad der tilbydes og hvad folk er blevet vant til. Ved de højere hastigheder kommer det muligheder som man ikke kan få danmark pågrund af de lave hastigheder. F.eks kan du få tripleplay hos mange svenske ISP'er. De har pga af bredbånd helt andre brugsmønster end danskere på grund af de har tillgang til en helt anden kapacitet og billigere pris på højere hastigheder. Et helt konkret veludbygget bredbåndsnet (altså fiber) hvor infrastrukturen er indbygget i de fleste boliger i landet som i f.eks Sverige hvor du har fiber fra stikket i direkte i de fleste boliger giver helt andre muligheder og forbrugsmønstre.

//whatever


Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige først lidt off topic: " Så vidt jeg kender til fra historiebøgerne, lykkedes det allerede sidst i 60''erne at landsætte mennesker på månen. "  - Det tror jeg ikke nødvendigvis du skal stole på :)

 

Og så til TDC - de har sandsynligvis ret i det de siger. Formuleringen "kabelfejl" kan dog diskuteres. for dårlig signalkvalitet havde nok været mere sigende. TDC har nu skiftet de kabler der medførte den støj på linjen - som systemet bliver mere følsomt overfor jo hurtigere hastighed da hurtigere hastighed er = større frekvens på signalet = kortere bølgelængde=større følsomhed overfor EMI stråling som er i vores omgivelser (radiomaster, elektrisk udstyr, baggrundstråling mm). Jeg oplever tit det samme hos kunder som får deres Linjer opgraderet, hvor de før har kørt perfekt i årevis.

 

Men da du bor i Ikast forstår jeg nu ikke hvorfor du ikke springer på energi MidtVests fiberløsning. Den er både hurtigere og billigere og da Fiber/lysleder er lys, og ikke elektriske impulser er det resistent overfor naturfænomer som lyn mm, EMI stråling og hvad har vi

 

Med venlig hilsen
Jysk DataCenter A/S

Alex G. Thomsen
---------------------------------------
Jysk Datacenter A/S
Baggeskærvej 25
7400 Herning
Telefon direkte: +45 2219 6780
Alex@jyskdatacenter.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
BredbåndMidtVest???
Det kræver ihvert fald, at de leverer varen, og det kniber det gevaldigt med.
Det er jo heller ikke sikkert, at der er nok aftagere i området til at de vil levere!!!!!!
Og så bør de lære at krave fiberrørerne forsvarligt ned og ikke trække dem på kreyds og tværs over bla. fjernvarmerør.
Nu kan det godt være at tråden er gået lidt af sporet, men det afføder jo et og andet. Specielt når svarerne misforståes.

Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Paul

 

Tak for dit oplysningsrige indlæg.

 

Som du ganske korrekt antyder har leveringen af fiberløsninger trukket gevaldigt ud. Såvel i Ikast som i resten af området. Men da Ikast er en af spydsspidserne er der endelig ved at blive leveret fiberløsninger i dette område.

 

Ifølge Thomas Buje fra Energimidtvest leverer de fiber over hele ikast by. Nu ved jeg ikke hvor den oprindelige dabatør bor præcist. Men derfor hvis han bor udenfor dækningsområdet ville det bibringe en del til min forståelse, ellers ikke.

 

Med venlig hilsen Alex

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange steder ligger der stadig gamle papirkabler, kobber isoleret med papir. Når disse kabler bliver beskadiget under gravearbejde, opdages fejlen ikke altid med det samme, især hvis det kun er den ydre vandtætte isolering som beskadiges. Herefter vil der især i perioder med kraftig regn trække fugt ind i kablet og fugten kan brede sig langt i papiret. Når isoleringen bliver fugtig, øges kapaciteten i kablet og bliver dermed dårligere til at overfører høje frekvenser. Det kan sagtens være åre gamle skavanker på kablet som dukker op ved længere tids regnvejr.


I nyere kobberkabler er trådene isoleret med plast og der ligger vaseline mellem trådene. Alle kobber kabler er parsnoet for at undgå indstråling i kablet.


Transmissionen mellem PC og Internettet sker i datapakker med afsender og modtagerinformation og kontrolpakker. For at gøre en lang historie kort, bliver en halvdårlig forbindelse hurtigt fyldt med ubrugelige pakker og besked om at retransmittere pakken.


Derfor kan en halvdårlig linie godt bruges til mindre datamængder, men går i knæ når der skal transmitteres større datamængder.


 


Venlig hilsen


 


Henrik


www.telecall.dk


Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)