Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du kombinere 2 ord? Programmør + Entreprenør

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Progamprenør?

 

Sorry.... Kunne ikke dy mig Embarrassed

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Pedersen:

Netop derfor at jeg selv har 80 timers arbejdsuge i mit "normale" job. I mit oplæg er jeg godt klar over, at såfremt det er uden betaling, kan en programmør jo ikke bruge al sin tid på dette projekt, det er dog min holdning at vil man frem i verden må man også være klar til at investere tiden, udover sit normale job, til sin egen virksomhed.

Jeg har lidt svært ved at følge med her, ikke for at nedgøre din sikkert fine idé eller noget, men hvis du virkeligt brænder for din idé, hvorfor hulen bruger du så ikke 80 timer om ugen på den i stedet for?

Jeg synes, nok lidt ligesom Uffe, at der er ting i det her regnestykke der ikke hænger ret godt sammen.

Hvis det er verdens bedste idé indenfor det felt du beskæftiger dig med, bør det ikke tage mere end 3 måneder at få rejst 5-10 mio i venturecapital hvis det er det behovet er.

Og med en slat penge i den størrelsesorden i hånden burde du ret nemt kunne håndplukke 3-4 udviklere og komme hurtigt igang og dermed hurtigt ud til dit marked med produktet og få gang i at høste noget indtægt på din gode idé.

Så hvis du brænder for din idé men ikke har pengene, så se at få "fingeren ud" og kom igang med at få gjort investorene klar over at din idé netop er den de skal skyde pengene i.

Det andet med at din idé er på deltidsbasis og du søger en, undskyld udtrykket "gratis slaveudvikler" der skal bruge sin tid lidt på dit projekt og samtidig på at tjene penge til livets opretholdelse, ja så tror jeg desværre godt jeg ved hvordan det projekt vil ende om et års tid når der er skrevet 40% af den nødvendige kode og udvikleren pludseligt har fået et jobtilbud med en løn på 40k / md og udsigt til en fast stilling og fri bil osv..

Jeg har desværre set rigtig mange projekter der ligner dit i tilgangsvinklen, ende som jeg beskrev ovenfor.

Personligt ville jeg aldrig kaste mig ud i et projekt i det format, så hellere finde en investor (og det er skam muligt i disse finanskrisetider, med den rette idé og projekt!)

Held og lykke med dit projekt. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Meget kort sagt, så skal du ikke bruge tid på at finde top programmører, de finder selv de projekter de vil arbejde på.

Det du mangler er en projektleder som kan sætte et team sammen for dig.

En programmør som kan lang de fleste “sprog” kan faktisk kun lidt af mange, mens en programmør som kan få sprog, kan meget af få.

Forstået sådan, at man koncentrer sig om at være dygtig på få områder, frem for at have overflade kendskab til mange områder. Det sidste får man altid i følgeskab med den erfaring man opnår i sit arbejde på de projekter man er med i, men erfarende kode håndværker finder selv sine projekter (stort set)

Utrolige mange forsøger sig med opstart af gratis kode værker, men de fleste opdager at uden erfaring kommer man aldrig i mål.

Mvh
juul

Fra Sliema, Malta
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Endnu engang tak for alle jeres indlæg....

Ser dog ud til at nogle læsere endnu ikke helt er med på hvad jeg mener med mit oplæg....
Istedet for at modargumentere endnu engang, lad mig istedet tilfredsstille de meget "facts" krævende personer samt fortælle en lille historie om nogle i min personlige vennekreds og deres approach til online entrepreneurship.

Først de kolde facts:

1. Jeg har IKKE den færdige ide endnu! Jeg har en super ide fra et markedsmæssigt synspunkt men mangler som sagt en partner med programmør færdigheder, som kritisk kan evaluere planen så vi sammen kan formulere en 100% bulletproof plan.

2. NÅR vi sammen har udarbejdet denne plan, er jeg om nogen helt med på at tage risiko og have, undskyld udtrykket, NOSSER til at gå ned i banken og sætte sin opsparing + fremtid på spil i troen på success!

3. Jeg er IKKE ude efter at score guldet her, jo derfor jeg leder efter en PARTNER og ikke en leverandør! Jeg tror meget på citatet "Bedre at have 25% af en success end 100% af en fiasko!". For min skyld kan min partner få 51% og jeg selv 49%. Eller endnu bedre, lad os være 4 i alt og have 25% hver med en person udnævnt som CEO til at træffe endelige afgørelser.

Ok...nok facts....hermed en lille historie som beskriver præcist hvad jeg mener....

"Based on a true story!"

I min hjemby var der 4 unge gutter, som stadig gik i skole da de fik en god ide. De ville starte en online hjemmeside indenfor et område de var sikre på ville blive en success. De 4 unge iværksættere bestod af 1 marketing ekspert og 3 programmører. Istedet for at gå ned i banken og bede om en halv million samt bede deres forældre sætte deres hus på spil i håbet om en gevinst, besluttede de fire sig at sætte deres egne computere op i en kælder hvor de alle 4 kunne arbejde med projektet når de havde mulighed for det.

De blev enige om nogle generelle retningslinjer og ikke mindst det overordnede mål så ingen arbejdede i en retning som ikke opfyldte deres fælles mål. Alle 4 gik stadig i skole, studerede og havde fritidsarbejde ved siden af, men fandt alligevel tiden til at mødes, planlægge samt arbejde hårdt mod deres fælles drømmeprojekt. Det blev ofte til lange, men effektive nætter, sent i seng og tidligt op på arbejde eller skole igen næste morgen. Sådan stod det på indtil de 4 drenge mente at de havde et produkt som virkeligt var noget værd og som de kunne være stolte af.

Indtil projektet var færdigt var det primært de 3 programmører som måtte tage det store slæb, men marketingseksperten hjalp til så meget som muligt, lavede markedsundersøgelser, spurgte potentielle kunder hvordan de gerne ville have sitet lavet, undersøgte og klargjorde en færdig marketingsplan således, at når produktet var færdigt så havde de allerede et forspring mht. PR og markedsføring af produktet.

Dagen kom hvor produktet skulle søsåttes. Nu var det programmørenes tur til at tage det lidt mere afslappet imens de så deres marketingsven konstant på telefonen, igang med at skrive pressemeddelsler, optræde i diverse TV shows over hele landet, rejse rundt og leve i en kuffert i lang tid.

Alle 4 gutter bidrog til projektet med deres tid, deres egen computer, en fælles kælder og en internet forbindelse. Ingen banker udover et familiemedlem som troede så meget på ideen at han smed 10.000 kr. efter dem.

Projektet blev en success! I dag er de 4 gutter færdige med deres uddannelser, lever alle i udlandet, bor i kæmpe villaer og flyver i eget jet når de rejser.

Once in a million story? Måske....men alt starter med en drøm! LETS GO!

THE END

Håber ovenstående historie giver en lidt bedre ide omkring hvem jeg er, hvordan jeg tænker og ikke mindst hvad jeg leder efter...

Ha en super dag,

Michael

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

hvad er dit budget til at promovere dit projekt ?

Online Netværk http://www.danskemarked.dk/

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)