Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der salg i facebook grupper ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder og tænker på at lave en konkurrence, med det formål at lave en stor facebook gruppe, som der skal markedsføres overfor.

Det drejer sig om salg af ferieophold i Italien efter højsæsonen.

Konkurrencen skulle gå ud på at den som skaffer flest medlemmer til gruppen vinder et ferieophold.

Men en facebook gruppe oprettet på den måde er vel "bred" i målgruppen, så man risikerer vel at skyde lidt med spredehagl på gruppen.

Hvis der skal være "salg" i gruppen skal den vel være noget stor.

Hvad er jeres erfaringer ?

De bedste hilsener

Italien Finn

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

 

Det kommer an på en masse ting.... Men én ting kan jeg sige dig med sikkerhed, der er ingen "nemme løsninger" i forhold til marketing.

De sociale medier er jo blevet udråbt til markedsføringens nye silver bullet. Men sådan er det altså ikke. Bare fordi du smider en "bliv fan på FaceBook" ting op på dit site begynder du altså ikke at konvertere som ind i helvede, fra den ene dag til den anden.

Så hvis du skal have noget ud af det skal du arbejde hårdt for sagen og skræddersye en løsning, der passer til din virksomhed. Men hvis du investerer nok i løsningen og får lavet den rigtige, så kan det være et yderst effektivt marketingsværktøj.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Fint med dine synspunkter.

Håber der kommer nogle forbi, som har lyst til at dele lidt praktiske erfaringer i området.

De bedste hilsener

Italien Finn

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Casper

Jeg havde hørt om noget i den retning og så kommer du bare og kan smide det på bordet - tak for det, det analyserer og nærlæser jeg.

De bedste hilsener

Finn

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

 

Jamen jeg ved ikke rigtigt hvad "mere" du vil vide :)

Som sagt kan det være et rigtigt stærkt værktøj....men det kan også være røv og nøgler. Det kommer helt an på hvordan du griber det an og hvad din målsætning er.

Men lad os tage fat i din ide. Svaret er: Nej, det kan jeg ikke forestille mig du får en skid ud af.

Problemet er jo at de mennesker du vil få ind som "fans" jo er pisseligeglade med dig og dit produkt, de vil bare gerne vinde en rejse eller hjælpe en ven med at vinde en rejse. Med andre ord vil langt de fleste melde sig ud af din gruppe, i det øjeblik konkurrencen er ovre, og du begynder at bruge gruppen som reklamekanal.

Pointen er at det ikke "bare" er at få folk ind på sin facebook-side og så er lykken gjort.... Der skal lægges et kæmpe stykke arbejde i det - de større virksomheder, der fører succésfulde kampagner via de sociale medier, har folk ansat udelukkende til at tage sig af den del af virksomheden. Er det en indsats, du er villig til også at yde?

Du kan også se sådan en som Martin Thorborg (som vel er et oplagt eksempel i dette forum) - prøv at læg mærke til hvor meget energi han bruger på at få folk til at melde sig til hans fan-page. Og der skal man huske på at Thorborg er en underholdende fyr, der rent faktisk har nogle værdifulde ting, at dele ud af igennem sådan et forum...... Men alligevel skal der en markant indsats, til at få "hjulene igang". Pointen her er: Hvis Thorborg skal investere så meget tid og energi i at markedsføre så hypet et produkt, som Thorborg nu engang er, hvordan tror du så ikke det ser ud for Italiens Finn? ;)

Nu siger jeg ikke det nødvendigvis kræver en fuldtidsstilling, at køre en facebook-gruppe med en fornuftig konvertering. Jeg siger bare at det kræver en indsats og i sidste ende må man vurdere om ens kræfter måske er bedre brugt i forhold til mere almindelig marketing?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt Finn, lad mig endelig høre enten her eller privat hvad du ender med at gøre :)

Tja, man skal jo altid prioritere hvor man bruger sin energi.. Og hvis Finn blot laver en fanside, ja så får han XX fans, hvor mange af dem er hans familie og nære venner, ingen tvivl om det.

Der skal tænkes nyt, og så vil det også betale sig hjem. Mange gange.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Du har da klart en pointe og jeg kan da ikke være uenig på noget punkt.

Den generelle diskussion er altid interesant og måske ikke altid til at omsætte til handling eller ikke handling.

Det jeg efterspørger er noget målbart, for en vurdering af effekten af en bred type facebook gruppe.

Tag "kalle's" eksempel en gruppe på mere end 100.000 medlemmer til at fylde et hus op med skal vi sige 30 hold om året, det er jo et eller ander sted at skyde med spredehagl, det er noget af mit spørgsmål, lidt matematisk, hvilke tal forhold gælder når man arbejder "brede" facebook grupper og her giver "kalle" et godt vink - synes jeg. Konverteringsprocenten er 0,03 % hvis jeg fik regnet rigtigt i farten.

Så vurderingen skal jo netop så gå på om man kan banke en gruppe op på 100.000 medlemmer, nu er det ikke fordi "kalle" virker kendt eller interessant, men han har et produkt som mange tilsyneladende gerne vil bruge, hvis de ved en lille indsats kan vinde et ophold der, så han har ved en konkurrence på et interessant produkt banket en gruppe op på over 100.000 medlemmer og mon ikke der i sådan en størrelse gruppe også skulle være et par interessante kundeemner, som køber varen ?

Så med "kalles" eksempel har jeg fået noget at forholde mig til i mine videre overvejelser om jeg skal/ skal ikke anvende dette markedsføringstiltag.

De bedste hilsener

Italien Finn

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Det kan være at det er et spørgsmål om ord, men vær lige opmærksom på at der er væsentlig forskel på en gruppe og en fanside på facebook, hvad angår bl.a. den virale effekt af aktiviteter i gruppen. Grupper deles ikke på samme måde i newsfeed hos medlemmer.

jeg tror du på sigt vil få langt mere ud af at komme med god og lødig information, er henvender sig til den målgruppe, der rent faktisk vil investere i en ferie udenfor sæson i italien.

kh.

Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sophie - tak for dit indlæg

Vi er ikke uenige.

Jeg synes det er interessant at få nogle tal frem, som man kan forholde sig til, når man overvejer hvilke markedsføringstiltag man vil benytte.

Jeg benytter mig af en række forskellige markedsføringsredskaber, men facebook har jeg endnu ikke gjort noget i og jeg er lidt overrasket over den størrelse facebook har fået, så derfor har jeg brug for at få lidt konkret viden om et felt, som desværre er gledet lidt hen over hovedet på mig.

Øvelsen med at definere målgruppen for brugere af ferieboliger uden for sæsonen er heller ikke entydig og dermed synes jeg det er kompliceret at udvælge hvilke markedsføringsmidler man skal ramme grupperne med.

Vi står nu og så småt er i gang med vores første "store" sæson i feriebranchen, vi har fået godt fyldt op i højsæsonen, men jeg kunne selvfølgeligt godt tænke mig at fylde godt op i eftersæsonen også og gerne i god tid.

Jeg kan kun være enig i at den bedste markedsføring er den lødige, jeg er den gammeldags type, som aller helst vil snakke med folk, kigge dem i øjnene og rådgive dem til en løsning og har det i øvrigt fint med en objektiv rådgivning som ender ud i et ikke salg (bare det ikke er for mange -:). 

Men når man nu har bosat sig i Italien, så må man jo forny sig lidt og lære at anvende nye markedføringsredskaber, som kan anvendes over afstand, når man ikke kan se alle sine brugere i øjnene.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)