Hej Aminoer Jeg sidder og tænker på at lave en konkurrence, med det formål at lave en stor facebook gruppe, som der skal markedsføres overfor. Det drejer sig om salg af ferieophold i Italien efter højsæsonen. Konkurrencen skulle gå ud på at den som skaffer flest medlemmer til gruppen vinder et ferieophold. Men en facebook gruppe oprettet på den måde er vel "bred" i målgruppen, så man risikerer vel at skyde lidt med spredehagl på gruppen. Hvis der skal være "salg" i gruppen skal den vel være noget stor. Hvad er jeres erfaringer ? De bedste hilsener Italien Finn |
Hej Finn
Det kommer an på en masse ting.... Men én ting kan jeg sige dig med sikkerhed, der er ingen "nemme løsninger" i forhold til marketing.
De sociale medier er jo blevet udråbt til markedsføringens nye silver bullet. Men sådan er det altså ikke. Bare fordi du smider en "bliv fan på FaceBook" ting op på dit site begynder du altså ikke at konvertere som ind i helvede, fra den ene dag til den anden.
Så hvis du skal have noget ud af det skal du arbejde hårdt for sagen og skræddersye en løsning, der passer til din virksomhed. Men hvis du investerer nok i løsningen og får lavet den rigtige, så kan det være et yderst effektivt marketingsværktøj.