Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsselskab/udlejning til private!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil meget gerne starte mit eget ejendomsselskab, som hovedsageligt skal arbejde med udlejning af lejligheder til private. Jeg har en mulig ejendom på hånden, til at starte på, men hvordan gør man dette på den bedste måde.

 

Hvilken selskabsform er bedst at benytte sig af til at starte på?

Hvad kan jeg låne og hvilken kapital skal jeg selv have? (Første projekt/ejendom ligger på cirka 2 mil)

Hvad skal man være specielt opmærksom på, ved oprettelse af ejendomsselskab?

 

Har styr på det håndværksmæssige, men hvordan vurdere man bedst en ejendoms udbytte? Her tænker jeg på om den vil være en god investering?

 

Har mange spørgsmål og kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der i dag er etableret i branchen, som kan give nogle gode råd til en ny, der gerne vil have en fod inden for.

 

Mvh

Kristian

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

skriv en pb til mig... måske kan jeg hjælpe.

Kunne ikke skrive en privat besked til dig?

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kan også henvise til denne debat:

http://www.amino.dk/forums/t/46.aspx

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian_mach:

Hvilken selskabsform er bedst at benytte sig af til at starte på?

Du kan spare momsregnskabet og omkostninger til årsregnskaber ved at starte i privat regi. Tjek Skat´s hjemmeside for mere info.

Hvad kan jeg låne og hvilken kapital skal jeg selv have? (Første projekt/ejendom ligger på cirka 2 mil)

Du kan typisk låne mellem 60-80% af ejendommensværdi - i det her tilfælde købsprisen under den forudsætning, at du ikke køber til en fiktiv høj pris, for så er der ingen kreditinstitutter, som kan bakke dig op. Hvis du har likviditet til istandsættelsen vil det være en klar fordel.

Hvad skal man være specielt opmærksom på, ved oprettelse af ejendomsselskab?

Fordelen ved at lave et holding selskab og dernæst et datterselskab pr ejendom er, at du begrænser risikoen i forhold til at gøre det i 100% i privat regi. Til gengæld er der flere udgifter til revisoren herunder bogføring og årsregnskaber.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)