Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt eller ulovligt

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det lovligt og tag billeder fra google fx og så hoste dem ¨på ens siden . Og har heller ikke copyright''s ¨på
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-11-2006 15:25:06 Forfatter:Peterh - infobike Er det lovligt og tag billeder fra google fx og så hoste dem ¨på ens siden . Og har heller ikke copyright''s ¨på


Som udgangspunkt kan du regne med, at det er ulovligt. Det kan hurtigt blive en dyr affære.

 

Se nedenstående søgning på Google:

 


Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Men nå det ikke handler om flere 100 billeder kan de da umulig komme med en kæmpe både.



 



tjek www.infobike.net og inde under cykel links det er 7 specialized cykler jeg har brugt det kan



de da ikke give mig en bøde for eller hva ?



 



Peter Hargreave



Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Den fremgangsmåde jeg har set andre anvende overfor folk der uretmæssigt bruger andres billeder, plejer at være at fremsende et erstatningskrav på prisen på billedet + det dobbelte oveni for uretmæssig anvendelse af det.

Kort sagt: Hvis de mener at deres billede er 1500 kroner værd pr styk, så kan du selv regne dig frem til at rettighedsindehaveren af billedet måske vil kræve 7x4500 for uretmæssig brug af billederne.

Behøver jeg at nævne at rettighedsindehaveren har en ganske god sag i de fleste af denne slags sager?

Jeg ville ikke anvende billeder uden tillladelse, det stiller virksomheden i et dårligt lys og kan hurtigt blive dyrt.

De fleste giver til gengæld folk lov til at bruge deres billeder hvis det ikke er til kommercielt brug, såfremt man blot spørger om tilladelse, og lige nævner hvem der har leveret billedet, det har jeg brugt flere gange med stor success.
Og så lang tid tager det jo heller ikke at sende dem en mail.

Der kan findes mange gode og gratis billeder på f.eks. http://www.sxc.hu/

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.

 

Har godt nok skrevet ind til 2 selskaber og spurgt om jeg må hoste deres billeder.

 

med lad os se hva de siger

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok kalde det noget andet end hoste, men nærmere anvende

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay  :)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder jo på sin vis fint, at du skriver og spørger om lov. Jeg ville dog pille billederne af siden, hvis jeg var dig, indtil der kom et svar retur fra dem. Som Anders skriver, kan de mere eller mindre selv sætte en pris og blot fakturere dig for brugen. Du har jo ingen anelse om, hvor venligsindede (eller det modsatte) de er.
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det også rigtig. Men det er jo sånen set kun god reklame for dem?

så skulle ikke kunne se de ville give en bøde med det samme så nok komme med en advarsel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg havde nogen billeder liggende på min hjemmeside som jeg møjsommeligt havde knoklet for at få lavet og betalt i dyre domme for ville jeg ikke blot se det som reklame at andre nassede på dem, der ville ryge en regning afsted som det første, og blev den ikke betalt, så videre med en stævning.

Bemærk der ikke er tale om en bøde, det er kun staten der kan udstede bøder, men et privatretsligt betalingskrav, for den uberettigede anvendelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)