Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverterings-ekspert, hvor skal jeg placere feltet til at opsamle nyhedsbreve?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Jeg læste lige med interesse og nikkede flere gange over det du fortalte i dit første indlæg.

I min verden er en tilmelding til et nyhedsbrev/mailingliste en meget primær aktion.

Når folk er tilmeldt kan du:

  • Kontakte dem igen og igen i årevis
  • Uddanne dem til at forstå hvilken værdi de vil få ved at lytte til dig
  • Kontakte dem, når du selv er klar med nye, relevante ydelser -selv efter flere år
  • Kort sagt, sælge meget mere end hvis du bare vil være "bit slinger"
    (sender folk fra eet sted til et andet)

Hvis du ikke kan se værdien af at kunne kontakte 3.500 selvstændige ved et tryk på en knap på et hvilket som helst tidspunkt og så ofte det passer dig med et godt tilbud, så må du have nogen andre værdier end jeg har Smile

Venlig hilsen,

Christian

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:

Jeg tilmelder mig stort set aldrig nyhedsbreve, det er ikke rigtig noget jeg bruger :-)... men det gav mig lige en ide at kigge på det igen.
http://ioosinternet.dk/ideer_nyhedsbrev.jpg (har opdateret). Den lyseblå kunne være en eller ande mørk div, med brugeren havde mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Han kan enten klikke skjul, eller tilmelde sig. Den skal kun vises en gang (via cookie). I den gule boks kunne være en permanent tilmeldingsformular?

Af de områder og løsninger du har markeret - ville jeg helt klart vælge det grønne område.

Øjnene vil naturligt følge gennem rækken  firma-logoer, og altså ramme/lande på "nyhedsbrev"

Det vil også blive implementeret uden at forstyrre brugeren, som de andre kan gøre.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Hej Karsten.

Jeg læste lige med interesse og nikkede flere gange over det du fortalte i dit første indlæg.

I min verden er en tilmelding til et nyhedsbrev/mailingliste en meget primær aktion.

Når folk er tilmeldt kan du:

  • Kontakte dem igen og igen i årevis
  • Uddanne dem til at forstå hvilken værdi de vil få ved at lytte til dig
  • Kontakte dem, når du selv er klar med nye, relevante ydelser -selv efter flere år
  • Kort sagt, sælge meget mere end hvis du bare vil være "bit slinger"
    (sender folk fra eet sted til et andet)

Hvis du ikke kan se værdien af at kunne kontakte 3.500 selvstændige ved et tryk på en knap på et hvilket som helst tidspunkt og så ofte det passer dig med et godt tilbud, så må du have nogen andre værdier end jeg har Smile

Venlig hilsen,

Christian

Jeg kan sagtens anderkende værdien af et nyhedsbrev, og ved da også de kunder jeg har der er dygtige til det, tjener deres hovedbrøde på den del. 

Men sådan som jeg læser trådstarters websites, og hans ønsker... er det ikke at ligge affiliate på hylden og erstatte det med email marketing, men nærmere peppe det op, ved at fange de der ikke er interesseret i at købe nu - i et godt email marketing loop. 

Jeg gentager, at det svarer til at sige til en shop, at de istedet for at have nyhedsbrevs tilmeldingen i en formular i siden, skal fokusere ene og alene på det, og droppe "læg i kurv" knappen. 

Nogle gange passer det bare bedre, ikke kun at se tingene fra sin egen verden, men den verden som emnet nu handler om... ellers er der ikke så meget værdi i den tid du, og den du hjælper,  bruger.

-Karsten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Lund:

Men sådan som jeg læser trådstarters websites, og hans ønsker... er det ikke at ligge affiliate på hylden og erstatte det med email marketing, men nærmere peppe det op, ved at fange de der ikke er interesseret i at købe nu - i et godt email marketing loop. 

Jeg har endnu en gang læst Caspers indlæg og kan ikke drage de samme konklusioner.

Det er et rent spørgsmål om placering - og jeg svarer ud fra min viden om den værdi der er i en god mailingliste Wink


Karsten Lund:

Jeg gentager, at det svarer til at sige til en shop, at de istedet for at have nyhedsbrevs tilmeldingen i en formular i siden, skal fokusere ene og alene på det, og droppe "læg i kurv" knappen. 

Jeg er desværre uenig med dig I at disse to ting kan sammenlignes.

Ved et affiliate link forsvinder folk fra Carstens side for sikkert aldrig at komme tilbage, ved en shop har du alle tiders mulighed for at samle folk op senere i processen. 

Og selv her vægter jeg tilmelding til en mailingliste højt, da jeg oplever effekten af det hver dag.

Vores "problem" er faktisk at vi sender ud med måneders afstand - ikke fordi det tager lang tid; men fordi resultatet er, at hver gang vi sender ud bliver vi "lagt ned" af arbejde i en periode.

Så vi går hele tiden den balancegang at sende tit nok ud til, at folk kan huske os; men heller ikke mere end det. Så man kan sige, at vi har fået bygget os nogle lidt for effektive "markedsføringsmaskiner", så vi næsten ikke tør bruge dem.

Karsten Lund:

Nogle gange passer det bare bedre, ikke kun at se tingene fra sin egen verden, men den verden som emnet nu handler om... ellers er der ikke så meget værdi i den tid du, og den du hjælper,  bruger.

Ud fra det jeg har læst (endnu en gang) mener jeg faktisk at have hjulpet bedst muligt.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, sorry at Christian og jeg har drevet tråden ud på et sidespor - vi bliver nok aldrig helt enige. 

Så det korte af det lange - hvis du har tænkt dig at lave hele din forretningsmodel om og istedet satse 100% på at opsamle emails for derefter at lave email marketing - så kan du lytte til Christians råd... Hvis ikke, kan vi måske få drejet debatten tilbage til hvor nyhedsbrev-tilmeldingen placeres bedst som sekundær action på dine sider. 

Hvad synes du?

 

-Karsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Da jeg kan forstå du gerne vil gå grundig til værks, vil den bedste måde jo være at teste det. Jeg tror det bliver svært at finde en direkte ekspert, selvom Karsten ved meget om konverteringsoptimering, som lige præcis ved hvor boksen skal sidde netop i din situation.

Derfor, hvis du har muligheden for det, så split en måned op i 4, få testet 4 forskellige steder på dit site og se hvad der konvertere flest nyhedsbreve tilmeldere. Det ikke sikkert 1 måned er nok - afhænger selvfølgelig af trafikken.

Hold også øje med, om placering af boksen direkte påvirker dine affiliate konverteringer - da boksen kan blive et irritationsmoment for nogle besøgende. På den måde vil du få testet forskellige placeringer på dit site der danner grundlag for den bedste beslutning netop i din situation. Det er vejen frem, hvis der skal gås ordenligt tilværks.

Jeg vil lige anbefale en god podcast som jeg hørte her den anden dag, dette kan måske give dig nogle ideer til at sælge mere igennem dine nyhedsbrev tilmeldere. Det Morten Lindstrøm der giver nogle gode pointer til hvordan man få flere tilmeldere, hvor ofte man skal sende ud samt hvad selve nyhedsbrevene skal indeholde.

Jeg håber det kan give dig lidt tanker til at udvide din forretning Yes

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Der er allerede kommet en masse guldkorn her, lyt til dem :-)

Jeg vil også helt klart mene at nyhedsbrevet er en MEGET vigtig funktion, hvilket du allerede har fundet ud af.

Du skal overveje hvordan du ønsker at prioterer nyhedsbrevet. I mange tilfælde, vil den største eksponering blive fundet i oppe i venstre hjørne, men du skal selvfølgelig gøre op med dig selv om du ønsker at få en masse tilmeldte på dit nyhedsbrev eller om du ønsker at fokusere på din forretning. Den største eksponering ligger helt klart oppe i venstre hjørne.

Men jeg synes helt klart at du skal have sat nogle tests op, det kan skyde de fleste teorier i sænk!

Held og lykke med optimeringen :-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)