Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, kan jeg flytte til udlandet?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint at folk prædker moral, men sagerne bliver ofte noget andet, når man selv sidder med problemet...

Trådstarter du kunne sagtens rejse til New Zealand eller andet steds, og blot udfylde udflytningspapirene med et kryds i ukendt rejsested... Det giver måske dig og din familie den ro, som i har behov for efter sådan en tur...

Din gæld til Skat forældres ik, men udsættes blot indtil du vender hjem, eller de får at vide, hvor du opholder dig...

Og få evt alt post omdirigeret til familien, så de kan reagere, hvis der skulle ske noget uventet.

God tur, hvis I kommer afsted ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

At han er personlig konkurs forhindrer jo ikke kreditorerne i at tilsige ham i fogedretten skulle jeg mene?

Som kreditor, skal man gøre sit krav gældende med jævne mellemrum, for at de ikke falder for forældelsesfristen.

Og hvis en kreditor ønsker at opretholde kravet gør de vel det?

debitor kunne jo arve en formue en dag, eller pludselig opfinde hjulet eller lignende (jeg ved faktisk godt det ER opfundet) så er det jo rart stadig at have sit krav gældende.

Man kan indgive en insolvens-erklæring, den har virkning i ½ år , og i den periode er man således "fredet" for at skulle møde op i fogedretten.

 

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

At han er personlig konkurs forhindrer jo ikke kreditorerne i at tilsige ham i fogedretten skulle jeg mene?

Det kræver at fogedretten ved, hvor personen opholder sig... Hvis trådstarter forlader landet med ukendt endestation, så kan fogedretten i DK jo ik indkalde ham...

cpufan:

Som kreditor, skal man gøre sit krav gældende med jævne mellemrum, for at de ikke falder for forældelsesfristen.

Og hvis en kreditor ønsker at opretholde kravet gør de vel det?

Ja er det ik noget med hvert 4 eller 5 år?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

forældelsesfristen er 5 år, så inden der er gået 5 år.

har lige læst lidt mere om insolvens og konkurs, og kan se at det er een og samme sag når det er person-orienteret så vidt jeg lige kan gennemskue?? 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MB:
Mit spørgsmål går på følgende. Hvad er reglerne for at flytte til udlandet når man er erklæret personlig konkurs??

Det er mange år siden stavsbindingen blev afskaffet og siden da har man ikke skulle spørge nogen om lov inden man vælger at flytte et andet sted hen Big Smile

Hvis du ellers overholder de aftaler der er indgået, og ikke har fået dit pas indraget af en domstol, så kan jeg slet ikke forestille mig, at du skal spørge nogen som helst om lov inden du vælger at flytte.

Eneste problem jeg kan se ville være, hvis din rejse havde en sådan karakter, at dine gamle kreditorer kunne mistænke at du pludselig havde vundet i lotto, eller på anden måde kommet til en masse penge - men jeg synes ikke dit rejseprojekt lyder sådan.

Så hvis jeg var dig ville jeg bare arbejde videre med jeres planer - og flytte, hvis I får muligheden og har lysten.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren, Fashion-Seller & Co: Jeg forstår slet ikke hvorfor I har et problem med, at jeg mener man bør stå til ansvar for sine handlinger. Hvis de 2.8 millioner kroner var lånt ud af jeres egne pengepunge var situationen garanteret en anden.

Al ære og respekt for, at et iværksættereventyr kan gå galt, men det er én ting. En anden ting er at flygte fra ansvaret, når man så er havnet i en uheldig gældssituation. Det synes jeg på ingen måde er i orden, og det er lige præcis den attitude som er med til at sørge for, at iværksættere får sværere ved at optage lån. Jeg gider da heller ikke låne jer penge, når jeg ved I stikker af, hvis eventyret slår fejl.

Penge er bare penge, men andre folks penge er andre folks penge - og det skal man have respekt for.

Jeg er ikke en koldhjertet skid. Tragedier sker, og selvfølgelig har jeg forståelse for, at det er hårdt at miste alt. Men det giver ikke folk ret til at pisse på den tillid, som investorerne har vist vedkommende tidligere i forløbet.

Og for at runde af: Hvis du lånte en ven 100 kr., og han lovede dig pengene tilbage, hvordan ville du så reagere, hvis han tog benene på nakken?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Søren, Fashion-Seller & Co: Jeg forstår slet ikke hvorfor I har et problem med, at jeg mener man bør stå til ansvar for sine handlinger. Hvis de 2.8 millioner kroner var lånt ud af jeres egne pengepunge var situationen garanteret en anden........................

Jeg tror jeg kan svare for alle, at vi da har samme opfattelse som dig omkring det at stå til ansvar for sine handlinger.

Nu var det bare ikke det MB spurgte om - 

MB spurgte om han rent juridisk måtte rejse down-under - og det var så det vi svarede på.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu har han fået sit svar 7-8-10 gange, hvilket også var hvad jeg regnede med, da jeg trykkede 'Svar' som den første.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

BZR:

Søren, Fashion-Seller & Co: Jeg forstår slet ikke hvorfor I har et problem med, at jeg mener man bør stå til ansvar for sine handlinger. Hvis de 2.8 millioner kroner var lånt ud af jeres egne pengepunge var situationen garanteret en anden.

Nu var spørgsmålet ik, om hvordan man moralsk skulle forholde sig til en situation, men de første mange indlæg handlede bare om moral, moral og moral...

Men så lad os da lave et eksempel... En familie bor i et socialt boligkvarter. Der er en datter familien, og hun vil gerne bryde den sociale arv. Hvordan gøres dette bedst? Er det ved at blive boende i de samme omgivelser, som hun er vokset op, og se de samme problemer dag efter dag efter dag efter dag...? Eller er det ved evt at flytte væk, og begynde på en frisk?

Overfør så svaret fra ovenstående case til en personlig konkurs... Og forestil dig, hvor hårdt en sådan sag har tærret på familielivet, økonomien, venner, omgangkreds osv.
Hvordan kommer trådstarter så bedst videre? Er det ved at sidde det samme sted, og se på alle de fejl, problemer, uheldig, forkerte valg osv dag efter dag efter dag efter dag? Eller er det ved at flytte væk, og begynde på en frisk?

Og hvilken af ovenstående 2 muligheder vil evt give kreditorerne flest penge i sidste ende?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da .... hvor er det fedt at se de brugbare svar som Amino kan diske op med - en værdi for alle iværksættere.

Jeg er desværre løbet tør for stjerner, men jeg håber der er en masse der læser denne tråd og giver de gode svar omkring trådstarters sprøgsmål bunker af stjerner!!! - og måske endda selv bidrager med et par gode råd.

Det er en iværksætter der er kommet i klemme - godt der findes Amino både når vi starter, mens vi er i gang, og hvis vi er uheldige!

Med hensyn til forældelse, som bliver nævnt i tråden, så er der, efter hvad jeg kan forstå, sket en lempelse men først fra 2008/2010? Sådan som jeg læser det, vil en bankgæld først være forældet efter 10/20 år?

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/647.html

De bedste kaffe hilsner
Søren som i dag har sat flag på bordet for at fejre at Amino kan.

 

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)