Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min webshops waterloo del 2

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev et indlæg for et par måneder siden, om hvorledes ham der skulle designe min webshop leverede noget værre l... (www.con-wear.dk) den er langsom, admin delen er ekstrem ringe, og selvom vi har relativ mange besøgende er omsætningen for nedad gående.

Jeg er så siden blevet kontaktet af ham, med løftet om at han nok skulle rette op på skaden og levere det produkt som han lovede.

 

Nu er jeg så blevet trukket rundt i manegen som i et par måneder, men løbende løfter om at "nu er den snart færdig". Men stadig intet færdigt produkt.

 

Nu henvender jeg mig så, i det her forum, med ønsket om at finde en der kan hjælp mig (mod betaling selvfølgelig) med at få re-designet min webshop, så den bliver som jeg havde tiltænkt.

 

sagen er den at vi indenfor 6 måneder skal udvide til både at have street, fashion og smykker. Og vi kan ikke have sådan en gang l... til at være vores ansigt udadtil.

 

 

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Siden er baseret på OsCommerce, så der burde ikke være problemer i at lave tilpasninger af designet. Men på den anden side er der altså ikke totalt frit valg, for det hele bygger trods alt på en underliggende skabelon, ikke et specialfremstillet system.

  Derfor tror jeg heller ikke at der er store muligheder for tilpasning af admin-system, da det ligger mere eller mindre fast. Det komme selvfølgelig an på, hvilke ønsker du har til det.

 

Med hensyn til hastighed, så har du den liggende hos b-one - eller one.com - som det hedder i dag. Hvis det er et af deres billige hoteller, så er der virkelig meget hastighed at hente ved at flytte den til en anden server! Databasehåndtering er som oftest elendig på billige hoteller, så find en anden løsning inden du smider penge på optimering af sitet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-11-2006 18:24:32 Forfatter: Morten Ellegaard Larsen
Siden er baseret på OsCommerce, så der burde ikke være problemer i at lave tilpasninger af designet. Men på den anden side er der altså ikke totalt frit valg, for det hele bygger trods alt på en underliggende skabelon, ikke et specialfremstillet system.

 


 

Dette er ikke helt korrekt, Osc er efterhånden utrolig fleksibel angående tilpasning af design, men det kræver indsigt i programmeringen. Jeg mener netop en af fordelene ved Osc er at den har 98% frie muligheder for design rettelser, da du har direkte adgang til kildekoden, hvilket man ikke har i lejede systemer.

Der er blandt andet udviklet contributions der gør hele design delen en smule nemmere, f.eks. STS ( simple template system ) hvilket giver dig mulighed for at "skille" programmering og design(html). Altså der udarbejdes en html skabelon præcis som du ønsker den, hvorefter der indsættes nogle variabler til f.eks. indkøbskurv, kategorilisten mm.

Angående admin har du ret, her er der ikke de store tilpasningsmuligheder, med mindre man virkelig ønsker at bruge tid på det.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder da som et godt sted at starte, har du et godt hotel du kan anbefale?

 

 

 

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
www.wannafind.dk har vi været meget glade for, de koster godt nok en sjat mere end one.com men kvaliteten er også derefter.
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt gå hen og blive en ret dyr fornøjelse, at skulle få en til at designe sin Oscommerce shop.
Man kan købe færdige templates, kig f.eks. på Templatemonster.com ... Man kan vælge at købe det på 2 måder, købe det helt (man ejer derefter templatet), eller købe rettighederne til at bruge det (andre kan altså også købe det samme template). Ved sidstnævnte er der altså en chance for, at der er en anden shop der ligner din næsten på en prik. Men da der i gennemsnit ca. kun er 2 der køber den samme, er chancerne nok ret lille for at det er noget som brugerne ligger mærke til.

Dette var bare et forslag til et billigt alternativ, held og lykke med shoppen.

 

mvh Tobias  

Fra Randers
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Con-wear

Har lige prøvet at komme ind på jeres site, men den var ikke aktiv
eller tilgængelig for mig, dette kan skyldes at jeg bruger firefox og
er det problemet bør I løse det.

Jeg er praktikant hos et webbureau der altid sikre sig at et site kan
køre i safari, firefox samt eksplore også de tidliger udgaver. Det er
et minimums krav du bør stille til din designer og koder, for alt kan
kodes som de siger her. Og det tager ikke dem langtid at få det til at
køre i alle borwsere.

De har samtidig selv designet et program der gør det overskuligt at
uploade nye sider, baseret på skabeloner hvor der er gjort rede for
hvor billede, tekst etc. skal placeres. Det gør det nemt selv at lægge
nye ting på nettet eller fjerne det. Det er også ting du skal lægge
vægt på for ellers kommer der hurtig en stor regning for små opg I selv
burde kunne administrere

Tjek www.aviva.dk for 8 gode råd om hvordan og hvad I skal være opmærksomme på



Held og lykke



Rikke Kiil

www.inforserv.dk


Side 1 ud af 1 (7 indlæg)