Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores nyhedsmails ryger i spam??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan hjælpe med det? Vi sender mere end 15000 ad gangen og vi får meddelelser om at de hos nogen ryger i spam. Vi har ikke noget overblik over hvor stor procentdel det er, men vi forstiller os mange skrækscenarier. 

 

Mvh

Heinz

Gipote.dk

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan være fordi i anvender for meget HTML i forhold til hvor meget tekst i sender.

Der findes programmer som analyser jeres nyhedsbreve inde de bliver udsendt sådan at du ved om de ryger i spam filtre jeg kan bare ikke huske hvad det hedder.

Måske andre aminoer kan

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvilket system bruger I til udsendelse af jeres nyhedsbrev? Har du mulighed for at sende en kopi til david at ubivox dot com, så skal jeg gerne se om der er nogen åbenlyse årsager til problemet. :)

Fra Hornslet
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

 

Det er da super pænt af dig, det kommer lige om lidt

 

Mvh Heinz

Gipote.dk

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til tillægsspørgsmål - Kan man nogen steder se om ens mail er spam markeret ?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Heinz Andersen:

Det er da super pænt af dig, det kommer lige om lidt

Du har fået et svar. :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:

Lige til tillægsspørgsmål - Kan man nogen steder se om ens mail er spam markeret ?

Desværre ikke - hvis udbyderne, f.eks. Hotmail, melder tilbage om en e-mail blev betragtet som spam eller ej, ville spammerne få et værdifuldt værktøj til at se hvad de gør forkert, og på den måde blive bedre til at undgå spamfolderen og ramme indbakken.

Man kan selv teste, til en hvis grænse - man kan oprette konti hos de største udbydere (Hotmail, GMail, Yahoo!, TDC m.fl.), tilmelde adresserne til ens nyhedsbrev og holde øje med om nyhedsbrevene når frem, men det er absolut ikke en entydig måde at teste på. Det kan godt være, at lige præcis din testkonto modtager e-mailen, mens den ryger i spamfolderen hos 2.000 andre modtagere hos samme udbyder, og det kan være den ender i din spamfolder, mens den rammer indbakken hos de 2.000 andre modtagere.

Den bedste sikkerhed man kan få for at man undgår spamfolderen er at holde øje med visningsprocent, klikprocent, respons på udsendelser og eventuelt ens maillog, hvor man ofte kan se hvis en udbyder ser sig sur på ens e-mails. Det er desuden ofte en fordel at benytte software dedikeret til nyhedsbrevsudsendelse, da den type udbydere ofte har stor fokus på at levere "rigtigt", altså korrekt i forhold til standarder, ønsker fra udbyderne (f.eks. Hotmail) og meget andet.

At levere e-mails er desværre ikke altid let, når man går fra én e-mail til 200 - eller 2.000, 20.000 eller 2.000.000. :)

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Tak for svar. Jeg spørger fordi nogle gange når jeg får svar på alm. mails jeg har sendt til kunder, så kan jeg se at de er SPAM markeret.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:

Tak for svar. Jeg spørger fordi nogle gange når jeg får svar på alm. mails jeg har sendt til kunder, så kan jeg se at de er SPAM markeret.

Yep - den oplevelse tror jeg alle har engang imellem.
Mange bruger i realiteten flere spamfiltre - et deres udbyder leverer, og et i deres e-mail-program. Spamfilteret udbyderen leverer hæfter ofte f.eks. [SPAM] på emnefeltet, hvis filteret vurderer, at det er spam, og så er det op til dig som modtager at sætte dit e-mail-program op til at sende e-mailen i spamfilteret.
Spamfilteret i e-mail-programmet er en anden sag - det sender oftest e-mails, det vurderer som spam, til en decideret spamfolder uden at ændre emnefeltet.

Får du svar på en e-mail, som har fået [SPAM] hæftet på emnefeltet, vil det altså oftest være en udbyders software, som har vurderet at din e-mail er spam, og ikke modtagerens software. Det gør det desværre svært at finde den præcise årsag.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)