Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! 33 % falder fra i indkøbskurven!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er der galt med min indkøbskurv/handelsforløb???

Jeg har brug for hjælp til at teste handelsforløbet på min hjemmeside. Jeg har lige konstateret at afvisningsprocenten er 33% i indkøbskurven og det er da helt skidt!

På forhånd tak for hjælpen!

Maya

www.lauraamalie.dk

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle tage at købe et Plus medlemsskab, så får du vidst stadig e-Pusher som netop forklare omkring ehandelnettet. Hvis ikke du vil være Plus medlem, kan du helt sikkert købe den.

Men jeg kan da godt komme med nogle pointers til hvad der blandt andet kan være galt.

1. Jeg lagde mærke til at der ingen steder kommer nogen fejlmeddelelser frem når man fx ikke har husket at vælge størrelse ved et produkt, siden blinker som om der sker noget, men der sker reelt ikke noget og det bliver jeg ikke gjort opmærksom på.

2. Det samme sker når man skal udfylde sine fakturerings data under checkout forløbet. Ingen fejlmeddelelser af nogen art, og brugeren bliver derfor heller ikke gjort opmærksom på hvis der er glemt noget.

3. Vis hvad det koster at få sendt varen, jeg ved godt de står i betingelserne, og dem læser vi her hjemme, da også flittigt når vi handler på nettet, for at finde denne leveringsinfo. Men det vil være smart at have det synligt hele tiden.

4. Du har 2 forskellige handelsbetingelser på din hjemmeside, 1, den som er under hovedmenuknappen: Salgsvilkår hvor der står priser på levering og den som er under indkøbskurven, hvor jeg ikke umidelbart kan se nogen priser på levering. 

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte også lige at sige at en stor procentdel helt sikkert vil være pristjekkere, altså folk som tjekker forskellige hjemmesider for at se hvad det koster

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya, som der allerede er skrevet, er 33% drop off i kurven ikke unormalt, faktisk ville jeg sige det er ganske ok. 

Jeg har dog et lille issue med det du kalder "afvisningsprocenten" - er det virkelig det du har kigget på?

Fordi hvis det er det... så betyder det jo bare at 33% af de besøgende der kom til kurven som landing page (første side på sitet) valgte at gå igen... det er højst unormalt at det er særligt mange der gør det. Jeg ville næsten gætte på, at det i alt har været 3 der er kommet den vej ind på dit site, og 1 der har valgt at forlade.. selvom du måske har haft 500 igennem kurven - så betyder det ikke at 33% af dem er smuttet...  ikke hvis du kigger på det som google analytics kalder afvisningsprocenten. 

-Karsten

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Kim - jeg sender straks dine input videre til webmasteren.

Karsten - det kan sagtens være jeg er lidt begrebsforvirret i den verden :-) Den kommer sig af at jeg har kørt en adwords kampagne hos 3C-ads med super flotte nøgletal som burde have givet mig en konvertering på 2-4%. Istedet lå den under 1%.

Visninger Klik CTR Gennemsnitlig pos. Konverteringer  Konv.frekv.
25662 1477 5,76% 3,3 12 0,81%

En hurtig analyse fra 3C (via google analytics) lød på at 33% forlod siden i indkøbskurven, hvilket han aldrig havde set før.

Maya 

 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maya - så er der tale om drop offs i kurven, og som tidligere nævnt så er 33% slet ikke unormalt. Alt efter branche og forretningsmodel, er helt op til 50% drop off helt normalt.

At 3C så mener at de aldrig har set det før, stiller mig lidt kritisk overfor om de helt har forstået hvad det handler om. Jeg ser meget tit at adwords kampagner er rigtigt meget fokuseret på at få en høj klikfrekvens, men ikke særligt intelligente opsat i forhold til konverteringen. 

En konvertering på 2-4% - er det hvad 3C fortalte dig inden du valgte at købe kampagnen? - har de lavet en garanti - ellers kunne det lugte af at de har kørt kampagnen, og nu prøver at spise dig af med en ret lunken forklaring på den lave konvertering. 

Jeg vil ikke stå og male fanden på væggen, fordi jeg kender slet ikke til hvordan 3C har strikket din kampagne sammen, og om der er helt naturlige grunde (adfærd, kommunikation, usabillity) for den lave konvertering... eller om en del af fejlen ligger i selve adwords kampagnen. 

Det ville ikke være første gang at jeg ville opleve at adwords kampagner er strikket sammen så i hvert fald 20-30% af klikkene er helt håbløse i forhold til at skabe konverteringer. 

Det skader aldrig at have en uvildig part til at kigge på hvordan den reelle performance har set ud - jeg går ikke ud fra at din aftale med 3C giver nogen som helst gulerod for dem, hvis der kommer en høj konvertering på kampagnen?

-Karsten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)