Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirrer min intro søgemaskinerne?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hornbæk
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej,
Jeg er ny bruger i dette forum – og må indrømme at jeg er begejstret. Sikke mange gode spørgsmål – og endnu bedre svar…

I april 2006 gik jeg i luften med  http://www.lirumlarumleg.dk en legetøjsbutik på nettet med vægt på kvalitet, design og service. 

Min intro er en tegning af mit logo – og jeg har fået et tip om, at denne intro måske forvirrer søgemaskinerne. Hvis søgemaskinerne har svært ved at finde mig pga. denne, må den jo væk…
Er der nogen der ved noget om dette? 

Mange hilsner
Anja




Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja.
Tillykke med din e-shop og velkommen iblandt os.

Ja, set ud fra et søgemaskineoptimerings-synspunkt (langt ord en søndag aften ) så er det ikke så godt med det billede. Eller al den tekst du har deri, kan søgemaskinerne ikke læse. Vil ikke mene, at de ligefrem bliver forvirrede af det, men de indekserer i hvert fald ikke teksten.

Derudover kan jeg se, at du har opbygget din side med tabeller. Det genererer også en pokkers masse kode, som søgemaskinerne skal igennem, før de når til det væsentlige.

Jeg vil råde dig til at pløje igennem søgemaskine-artiklerne her på Amino og på Eksperten.dk. Så skulle du være i stand til at lave lidt ændringer, der vil gavne dig.

Held og lykke med det.


Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu aldrig hørt at tabeller skulle være et problem for søgemaskiner. Jeg ville (og er) være tryg ved tabellerne indtil andet er bevist. Hvorfor skulle dette være et problem?

 

/Jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

 

På en pæn måde, fjern teksten fra billedet og skriv det ved siden af. Du kan evt. gøre billedet mindre også skrive det over eller under. Så er du ude over det problem

 

 

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det at tabeller er en dårlig ide er:


  1. Søgemaskiner regner teskt i forhold til kode ud i % og bruger det som en faktor

  2. Søgemaskiner tager kun et vist antal linier med fra koden, så vis dine første 100 linier er kode, får den ikke det relevante tekst med


Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-11-2006 23:46:10
Forfatter:Anja Lytzen, lirumlarumleg.dk


Min intro er en tegning af mit logo – og jeg har fået et tip om, at denne intro måske forvirrer søgemaskinerne. Hvis søgemaskinerne har svært ved at finde mig pga. denne, må den jo væk…
Er der nogen der ved noget om dette?


Glem søgemaskinerne (i hvert fald for 10 sekunder ;)), hvad med brugerne? Introsider er, i 99% af tilfældene, formålsløse - viser du din side til en stak brugere indenfor målgruppen, vil ingen af dem spørge hvorfor du ikke har en introside, hvis den ikke er der. Jo, tegningen er da meget sød, men hvorfor ikke lade brugeren komme direkte til det, han/hun er kommet efter? Du kan evt. indbygge tegningen af giraffen i dit logo i toppen i stedet. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgemaskiner tager kun et vist antal linier med fra koden, så vis dine første 100 linier er kode, får den ikke det relevante tekst med

 

Jeg er ikke overbevist. På forsiden står "Hornbæk" først på linie 252 i koden.

Søger jeg på følgende på Google: "site:www.lirumlarumleg.dk hornbæk"

Får jeg resultatet:







Velkommen. Lirum Larum Leg | 3100 Hornbæk | Telefon 70 26 98 90 | info@lirumlarumleg.dk | CVR 29239126. Webmaster: Artego.







Så Google indekserer da ihvertfald de første 252 linier.
Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu søger du specifikt efter denne hjemmeside. og du ved sikkert også at Google indeksere hele forsiden i sin sande form med alt kode.

 

Men når du skriver en søge sætning som fx. legetøj bruger den kun krafter på og søge blandt et vist antal linier!!

 

Sådan har jeg ihvertfald forstået det... er der andre der ved mere er de velkommen til og rette på mig...

Fra Hornbæk
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for alle svarene - kan godt se at jeg har en del at lære endnu om tabeller - og ikke tabeller :-) .tror at jeg må afprøve mit site uden giraffen og se om det gør en forskel.
Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Et lille tip til og ungå tabeller er og bruge CSS til og positionere dit indhold.

 

Læs mere her:

www.html.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)