Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søger maskiner der kan trykke navn på sutter og en mskine der kan broderer på stof

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

 

Jeg overvejer at blive selvstændig med en lille internet virksomhed der skal lave sutter med navn på mv samt senjetøj mv til børn hvor deres navn kan stå - kort fortalt

MEN HVOR FINDER JEG MASKINER DER KAN DETTTE OG HVAD HEDDER DE ?

 

jeg håber virkelig der er bare er een der kan hjælpe mig ?

mvh stine

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stinelouise

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med navnet på sådanne maskiner... Måske en PB til en af de flinke mennesker i trykkeribranchen vi har herinde, kan hjælpe dig?

Men jeg tænker bare at der sådan set allerede eksisterer en virksomhed, der sidder ret tungt på det marked - mener de hedder noget i stil med "navnesut.dk". Så mit forslag er at du overvejer en lidt anden vinkel.... F.eks. kunne du tilbyde sutter med håndmalet navn på. Det vil naturligvis være langt dyrere og det kræver du kan finde en person med gode evner til den slags.... Men måske det kunne blive et hit?

Det er ihvertfald noget du kan tage med i dine overvejelser...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Nu snakker du ikke lige om mængden.

Men noget af det som hurtigt dukker op i hovedet på mig, et en tampon trykke maskine til sutterne. Da de jo gerne har en ujævnoverflade.  Nu kender jeg ikke lige priserne for disse maskiner, men de er ikke helt billige, og jeg vil skyde på at man kan får dem fra, ca 50-100.000 og opefter.

Dertil kommer der så klicher, og farve, samt udluftning. Ligeså skal man her overveje hvilken farve som man bruger. Disse skal være godkendt efter RoHS, EN71-3 og ASTM E 1645.

Når vi snakker omkring sengetøj, så kan man lave det med silketryk, eller digitaltryk (solventprinter dgi printer osv).

Silketryk er klart den billigste måde at starte op på, hvis man satser på at lave håndtryk. Men en maskine, til silketryk, der kan håndtere de størrelser, koster fra ca 150.000 kr og opefter. Hertil rammer, rakel osv.

Der findes så også en mulighed der hedder trykt transfer, hvor man trykker på en forlie, som man så gnubber på. Denne løsning, mangler dog holdbarhed.

Der findes også en mulighed, hvor man skærer det ud i folie, med en folieskærer, og varmer det på, fx lagnet, dette er den billigste måde at starte op på, og kræver ikke det vilde i udstyr. Dog kan de med ved større oplag blive en dyr bekostning. Ved sutterne, skal man så normalt ikke varme forlien på, da den virker som et klistermærke.

/Kenneth

Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

 

tak for dit svar

 

det var slet ikke i så store mængder - det så faktisk mere være på nubegynderplan til at starte med - jeg ville ikke have muligheder for at skabe 300.000 til opstart - så det er langt under det.

Jeg har hørt om man kan printe feks et ´navn på et papir og bagefter på en og anden måde varme det over på sutten - kender du til dette ?

jeg har også hørt om en maskine der kan broderer navn på sengetøj mv - kender du den ?

 

mvh stine

Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FAMA¨'

 

ja det er rigitgt - men har de ikke brug for lidt konkurrence :0)

 

jeg havde også nogle andre ting i ærmet - men de her ting skulle fungerer som en cash cow forhåbenlig

 

mht  det du sagde med man kunne male - det kan jeg fatisk selv - men kender ikke noget maling der kan holde på sutter/ plastik - gør du ?

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Når det skal laves på en sut, så gør de fleste det, at de lasergraverer det ind i sutten og så efterfølgende lægger en farve ned i graveringen. Det gør trykket meget holdbart over for slidtage m.m. Den type tryk kan også tåle at sutterne bliver kogt.

Det du snakker om at lave et print på noget specielt papir og så overføre det til sutten, vil slet ikke kunne bruges. Det er en teknik som kaldes transfér og den professionelle udgave af det kaldes DST - DyeSublimationTransfér - og den teknik benytter varme til overførelsen (ca. 200 gr.) hvorved sutten på det tidspunkt er smeltet. Endvidere vil det ikke kunne holde til den slidtage som sutten bliver udsat for.

Omkring sendetøjet, så kommer du ikke uden om silketrykket som Kenneth også skriver om.
Der findes forskellige andre teknikker - f.eks. direkte print og lignende som også vil kunne løse opgaven, men jeg absolut ikke anbefale det. Vi laver selv indimellem prototyper på bl.a. sengetøj hvor vi printer direkte på tekstil i en storformatprinter (ligesom når vi laver bannere), men det er som sagt kun prototyper. Farven vi benytter vil jeg ikke selv sove med - og absolut ikke udsætte mit barn for.

Ellers er du ude i noget med at skulle lave sengetøjet som DST, men så kræver det at det tekstil som du laver sengetøjet af er egnet til DST (det skal indeholde en ret høj procentdel af polyester) - og så skal du investere i en storformatprinter til DST (f.eks. en HIFI-JET) og en tilsvarende varmlaminator til at lave overførelsen med. Og her er du oppe i en investering som bare i maskiner i de mindre formater starter ved omkring 370.000 kr.

Ovenstående er derfor at der lige præcis på sengetøj ikke rigtig er nogen som tilbyder unikke produktioner. Det er simpelthen teknisk set for dyrt og så er der nogle problemer med at kunne leve op til diverse certificeringer og miljømærker.

/Jesper

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

stinelouise:
mht  det du sagde med man kunne male - det kan jeg fatisk selv - men kender ikke noget maling der kan holde på sutter/ plastik - gør du ?

 

Hej

 

Ja det er klart, der skal produktudvikles.... Det var bare en idé, ikke en køreklar plan - jeg kommer heller ikke og maler sutterne for dig ;)

Men altså... Det kan da meget vel være, det ikke er praktisk muligt... men kan du finde de rette materialer og ellers få styr på det praktiske er jeg sikker på det er noget, der har større potentiale end at gå ind og konkurrere med en etableret spiller på noget vedkommende er skidedygtig til (ja og så ville det da også undre mig meget hvis ikke Babysam og lignende butikker ikke også allerede har navnesutter i sortimentet)...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Først et rigtig godt svar. Meget godt forklaret, som sædvanlig.

Men,

Jesper Norbøll:
Når det skal laves på en sut, så gør de fleste det, at de lasergraverer det ind i sutten og så efterfølgende lægger en farve ned i graveringen. Det gør trykket meget holdbart over for slidtage m.m. Den type tryk kan også tåle at sutterne bliver kogt.

Moderne tampon og serigrafi farver, bliver normalt brændt ind ved min. 140 grader. Og en en komponent kan sagtens klage en kogevask.

Men selvfølgelig, så vil en farvelagt gravering, gøre at farverne holderlængere, da de jo bliver lagt i et tykkere lag. JEg havde ikke lige tænkt på den løsning, og er sikkert også den biligste, når det kommer til få antal.

/Kenneth

Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stineloise

 

Du er velkommen til at kontakte mig "byensskilte.dk" så skal jeg vise dig hvordan man laver en sut på 2-3 sekunder.

Det er helt ubesværet når man har maskinen, - og det har jeg.

En sådan maskine "fiberlaser" kan du også købe eller bese hos exacta.dk i Smørum, hvis du hellere vil det.

Børge Bidstrup
43 år i branchen...

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det ikke være bedere at brodere sengetøjet ?
der findes en del maskiner til dette. så vidt jeg ved starte de billigste ved en 7-8000

men disse maskiner får normalt "informationerne" fra en pc
http://dk.bernina.com/product_group-n3-sDK.html

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)