Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPN med mere

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er godt træt af at skulle bruge min webmail når jeg er ude og rejse for at kunne sende mails. Derfor kunne jeg forestille mig at investere i en server og en VPN løsning, men er der andre muligheder?

Jeg har endvidere en ca 10 domæner, hvoraf et par stykker er i brug, som jeg får hostet hos Surftown. Der er ikke særlig meget trafik på (og det kommer der heller ikke), men det løber jo alligevel op. Kunne jeg ved samme lejlighed håndtere dem selv, hvis jeg fik en server.

Nogen der kan gøre mig lidt klogere også på prisleje.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Er jeg endt i den forkerte kategori, plejer altid at få super hurtig feedback
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-11-2006 17:40:53
Forfatter: Thomas1974
Er jeg endt i den forkerte kategori, plejer altid at få super hurtig feedback


Prøv evt. www.eksperten.dk i stedet. Der sidder et par tusinde nørder mere i det forum, end der gør her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er meget svært, for ikke at sige umuligt at sige noget om prislejet, da det kommer helt an på hvilken viden du selv sidder med, eller kan skaffe. Løsningen kan spænde fra:

Gratis. Du baserer hele løsningen på linux teknologi, her kan du få både servere, VPN gateway, Router og Firewall.Du kan oven i købet køre virtuelle servere via VMWare, der hvis du gør det rigtigt kan gøres gratis inden for licensbestemmelserne. Det eneste du skal ud og købe er hardwaren.

En millionmilliard: Hvis du skal baserer alt på købe software, købt viden og købt arbejdskræft, så bliver det dyrt for en sådan løsning.

Min anbefaling er at du starter i den små. Få en mailserver op og køre, såm du kan tilgå via web mail når du er mobil. Herefter bygger du videre med VPN der godt kan være lidt en udfordring når vi taler linux (du skal kikke på projekter FreeSwan) og så videre

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ok, har desværre kun den helt basale viden

 

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke har den store erfaring med server opsætning og VPN så er det måske lidt overkill at gå i gang med.

 

Jeg vil foreslå at du køber dig en hosted exchange løsning. Den fungere (typisk) via RPC over HTTPS som er krypteret og derved sikkert (i modsætning til pop3 og SMTP). Så kan du benytte Outlook som man ellers ville gøre det, med hvad der dertil hører.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej destiny,

Kan du ikke uddybe hvordan det virker, evt. med link.

Vil jeg så også kunne bruge outlooken når jeg rejser uden at få problemer med at sende mail.

Thomas

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan da godt sige et par uddybende ord...

 

Så jeg går ud fra at du ikke kan tilgå din mail fra dit mail program pga. sikkerhedsmæssige årsager, og det er da også en stor sikkerhedsrisiko at benytte de almindelige protokoler over åbne netværk.

 

Exchange er i modsat de fleste mail servere bygget på en RPC protokol som ud over mails også sender opgaver, kalender m.v. fra serveren til outlook klienten. Denne protokol kan være krypteret, men problemet er at den benytter en række forskellige porte og derfor egner sig meget dårligt til at sende via internettet. Bl.a. pga. firewalls. Som et alternativ kan man sende denne RPC protokol gennem HTTPS (på samme måde som du browser en sikker website) og derved har man en sikker forbindelse som ikke kræver yderligere VPN som kan benyttes på internettet. Hvis du vil have mere info så prøv google med "rpc over https".

 

Jeg vil ikke anbefale en udbyder over en anden. Der er masser der tilbyder det så prøv at lave en søgning på "hosted exchange". Scannet har det fx http://www.scannet.dk/exchange.asp til 89 kroner pr mailbox pr måned. Det viker måske lidt dyrt for en mailbox men det er super lækkert når man kommer i gang med det. Man kan fx uden problemer sætte sin smartphone eller pda på systemet (eller flere pc''ere) og have alle systemer 100% opdateret med kalender, kontakter mails m.v. Har det selv og det virker perfekt.

Fra Helsinge
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-11-2006 23:03:38 Forfatter: Thomas1974
Hej destiny,

Kan du ikke uddybe hvordan det virker, evt. med link.

Vil jeg så også kunne bruge outlooken når jeg rejser uden at få problemer med at sende mail.

Thomas


 

Jeg blander mig lige

 

Jeg kører med hosted Exchange fra ScanNet http://www.scannet.dk/exchange.asp  det fungerer rigtigt godt.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet er som følger. Jeg har alene pop-3 konti, dette medfører at jeg når jeg er udenlands ikke kan sende mails ( ihvert fald ikke fra trådløse forbindelser, ved ikke om det virker med kabel), med mindre jeg bruger webmail.

Jeg er dog involveret i et andet firma, hvorigennem jeg har en VPN løsning, lidt besværligt men det virker. Ellers har jeg faktisk ikke specielt brug for server.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)