Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPN med mere

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Grunden til at du ikke kan sende mails når du er i udlandet er at din Internet udbyder kun tillader at sende mails fra folk de kender.

Det kan sikkert løses ved at du i din outlook sætter den op til at logge ind inden den sender mailen.

Sæt et hak i "Serveren til udgående post kræver godkendelse".

Så skulle den flue være slået.

Når det så er sagt, så er en hosted exchange løsning bestemt ikke at foragte - men ikke eneste løsning.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus,

Når jeg sætter fluebenet, skal jeg så taste et brugernavn og password, er det til min mail konto eller hvad?

Hvilke fordele snakker vi om, jeg har nemlig alle mine mails liggende i de private mapper, så det er meget begrænset hvad jeg har i inboxen?

 

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er sagen lidt mindre kopliceret end jeg antog.

 

Som Claus siger er det et SMTP relay problem. SMTP servere er beskyttet mod hvem der kan sende mails gennem dem da de ellers ville blive udnyttet af spamere. Så afhængigt af hvilken SMTP server du bruger til udgående mails så har du muligvis den løsning som Claus nævner. Tag en snak med din mail udbyder.

 

Men hosted exchange er da helt sikkert stadig en mulighed. Det giver jo også en sikkerhed hvis du ofte er på offentlige trådløse netværk, hvor dine adgnagskoder m.v. er udsat.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Glimrende, det vil jeg gøre, tak for hjælpen alle sammen
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-12-2006 09:01:05 Forfatter: Thomas1974
Hej Claus,

Når jeg sætter fluebenet, skal jeg så taste et brugernavn og password, er det til min mail konto eller hvad?

Hvilke fordele snakker vi om, jeg har nemlig alle mine mails liggende i de private mapper, så det er meget begrænset hvad jeg har i inboxen?



Du kan bare vælge at den skal bruge samme brugernavn og password som den gør når den skal hente.

Det eneste det gør er at du også kan bruge din udbyders postserver til at sende fra når du er i udlandet, d.v.s. at din mail fungerer ens uanset om din maskine står på din udbyders net eller på en anden udbyders net.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Dec 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

- Jeg vil nok anbefale en firewall med openvpn før en passende mail-server i firmaet
fordi http://openvpn.net som både er gratis og stabil - hvis man har en bærbar
computer med sig rundt i verden, så vil en krypteret vpn tunnel kunne oprettes
"hjem" til intranettet og evt. post sendes/modtages via den tunnel vej uden at man
skal bøvle så meget med udgående smtp osv. fordi meget ofte blokkere internet
udbyderne eks. smtp.

Om mail serveren er en exchange server med pop3 eller andet er ikke så vigtigt
men i praksisk kan openvpn også installeres på en exchange server - så man måske
blot skal åbne en udp port eller en tcp port til selve tunnel forbindelsen så dermed
behøver vpn ikke være noget meget dyrt software eller hardware.

Det fine med openvpn er også at de jo findes til flere platforme så hvis man meget
gerne vil ha adgang via en mac - så sku det også være muligt.

Med Venlig Hilsen
Filip Stadler


Side 2 ud af 2 (16 indlæg)