Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

website hosting

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Nogen der ved noget om webhosting på dedikerede servere?
Hvor meget processorkraft  og hvor mange mb ram skal der ca til på en server for fx at trække 100 webhoteller?
Håber nogen kan hjælpe...


Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er lidt som at sælge elastik i metermål, at svare på dette spørgsmål og der skal nok hurtigt komme indlæg der siger at man under ingen omstændigheder kan svare på dette.

Jeg mener godt man kan give et vejledende svar. CPU er det nemmeste.

1) Find ud af hvor mange sider dine 100 sites vil generere i sekundet. Lad os sige det er ca 10.

2) Find ud af hvor lang tid hver side tager i gennemsnit at producere på en enkeltprocessor "standard server", uden nævneværdig belastning. Lad os sige det er ca 500 millisekunder.

3) Din server kan altså producere 2 sider i sekundet.

4) Derfor har du brug for mindst 10 / 2 = 5 gange så meget CPU kraft som din standard server har. Da du nok kun ønsker at have et konstant CPU load under 80% af max skal du nok lægge lidt mere CPU til.

Mht. til memory vil jeg gerne høre om det er en Windows server eller andet, inden jeg kaster mig ud i en længere snak.

Hvis det er Windows der anvender Virtual memory, skal du være opmærksom på nedenstående, og du skal altså også være opmærksom på hvor meget diskplads der er samt hvor hurtig IO access er til disken. Mit umiddelbare indtryk er at 100 sites er rigtigt mange til een server.


Virtual Memory


Virtual memory simulates more memory than actually exists, and thus allows the computer to run larger programs or more programs concurrently. It breaks program into small segments called "pages", and brings as many pages into memory that fit into a reserved area for that program. When additional pages are required, virtual memory makes room for them by swapping them to disk. It keeps track of pages that have been modified, so that they can be retrieved when needed later.


If a program''s logic points back and forth to opposite ends of the program, excessive disk accesses ("thrashing,") can slow down execution.



 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det bliver en linux server.
serverne bliver noget der ligner:
2 AMD Opteron™ 1210 Prozessor 64 Bit CPUs

1 - 3 gb ddr2-ram (400 mhz) (kommer an på hvor meget der skal bruges)
og 2 x sata diske 7200 RPM

hvad vil man så mene sådan en lille sag kan trække af webhotels?
De webhotels der kommer til at ligge derpå er ret små, og kommer ikke til at have meget mere end 10-20 besøgende om dagen pr styk, da det er en særlig "branche" jeg vil brande mig imod

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at sætte en finger på, men en maskine som den du nævner bør som udgangspunkt ikke have problemer med at trække 100 sider af den omtalte slags, tvært i mod, der er dog rigtigt mange ting der kan spille ind.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Med 10-20 besøgende vil jeg ikke være så bekymret for CPU, så hvis du holder igen med memoryforbruget er det måske realistisk nok.
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej sune

kunne du evt nævne hvilke ting der kunne spille ind? - vil gerne være så forberedt som muligt

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at sige lige præcist hvad du bør tage højde for eller overveje, men der er mange forskellige faktorer der kan spille ind - f.eks. brug af teknologier (programmeringssprog, databaseplatforme etc.), kvaliteten af programmeringen, hvilke funktioner siderne har, mængden af evt. mail der udsendes, spamfilter etc.
Ting der i mange tilfælde vil være underordnede, men som i nogle tilfælde kan få stor betydning, afhængig af hvad der køres.
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
ok, tak for hjælpen!
Det bliver MySQL og php der bliver brugt, da det nok for 90% af webhotellerne bliver et CMS-system der bliver lagt på som standard når de køber webhotellet, så håber ikke det kan komme til at skabe alt for mange problemer...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det lyder som meget almindelige sider du skal hoste og med et relativt lavt antal besøgende, så jeg tror ikke der er grund til bekymring med den maskine i skal bruge.

Ordentlig opsætning/tweaking af Apache (går ud fra i vil benytte Apache?), og for den sags skyld den øvrige software, er dog også ret så relevant. Jeg har set mindre sider med dedikerede servere der kørte ad helvedes til på trods af der var rigeligt med hardware kapacitet, blot fordi at webserveren ikke var sat ordentligt op.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Du nævner kun webhotel, så jeg formoder at din mailserver skal køre på en anden maskine?

Ellers vil det også være en "fætter" der kan sluge en masse hukommelse og cputid i forbindelse med spamhåndtering.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)