Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

website hosting

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-11-2006 17:48:04
Forfatter: Anders Christensen
Du nævner kun webhotel, så jeg formoder at din mailserver skal køre på en anden maskine?

Ellers vil det også være en ''fætter'' der kan sluge en masse hukommelse og cputid i forbindelse med spamhåndtering.


Jeg må give Anders 100% ret, det med mailen skal ikke overses. Vi har pga af spam enten en mailserver dedikeret server og  i nogle tilfælde (som vores egen med 15 millioner spams om måneden) en dedikeret spamfilter (en server der ikke gør andet end at sortere spam fra) Fordi de der spammails rykker sgu tænder på en server.. især hvis du har 100x10 mailbruger på.



Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Centry

Der bliver ingen problemer overhovedet med at køre de ting på den server, uanset om du kører mail, ftp og web på den samme. Det er dog et krav at det er "almindelige gennemsnits webhoteller" og uden alt for meget up og download via fx FTP. Jeg vil mene at et gennemsnits webhotel ikke har over 50 besøgende om dagen. Så det er 5000 besøgende på serveren hver dag. 

Jeg har kørt 1000 "almindelige gennemsnits webhoteller" på en Pentium 3, Dual med 2 x 36Gbyte SCSI harddiske, og den var meget sjældent over 10% i belastning! Og i de 2 år den kørte havde den ikke 1 minuts nedetid, pga af overbelastning, system fejl, hardware fejl, software fejl eller lignende. Den eneste fejl der kunne ske en gang i mellem, var en menneskelig fejl.

Hvis webhotellerne belaster serveren så meget at den ikke kan køre dem, så vil jeres trafikpris formentligt også være meget høj og dermed vil prisen på jeres webhoteller stige yderligere, og i vil så kunne oprette en ekstra server uden de store problemer.

Jeg ser ingen problemer overhovedet med at køre de 100 webhoteller på den server!


Mvh

 

Kim

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)