Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. fakturering når samarbejdet afbrydes

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan stille op.

Har (eller havde) en kunde, som henvendte sig til mig ang. udarbejdelse af logo, hjemmeside og andre elementer, i forbindelse med at virksomheden skulle skifte navn. Jeg er grafisk designer, og har tidligere været ansat på to reklamebureauer.

Jeg afholdte et møde med virksomheden og havde udarbejdet et tilbud, og blev efter mødet sat til at gå videre med logoet i første omgang. I tilbuddet skrev jeg at opgaven ville blive faktureret 50% ved opstart, og 50% ved færdiggørelse.

Et par uger efter afleverede jeg 7-8 forskellige forslag til nyt logo - og skrev at jeg glædede mig til at høre deres kommentar og hvis ingen af forslagene faldt i jord, så kunne jeg lave nogle nye.

Opgaven kom herefter, til at gå i stå i nogle måneder, og jeg sendte så en faktura på de 50%... Som de betalte. Jeg blev informeret om, at der stadig var nogle ting der ikke var faldet på plads ang. det nye navn, og at jeg derfor skulle afvente, og så senere ville høre fra dem.

Det var tilbage i november. For en uges tid siden, opdager jeg så tilfældigt, da jeg besøger min tidligere arbejdsplads' hjemmeside, at de har fået en ny kunde, og det er den virksomhed, som jeg troede jeg havde som kunde.

En ting er at jeg synes, at det havde været god stil, at informere mig om, at de ikke ønsker at fortsætte arbejdet, men hvad kan jeg nu stille op - om noget - ang. logo opgaven. De har som skrevet, betalt de 50% på - og har fået tilsendt noget. Kan jeg tillade mig at sende faktura på de resterende 50%? Og evt. skrive at de er velkommen til at henvende sig og få lavet logoet færdigt.

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke Advokat: jeg vil sige nej. Glæd dig over de 50% og kom videre.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)