Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produktion af flødeboller?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

De her ser ud til at ha' styr på det, måske skulle du kontakte dem. Hvis de er flinke, kan det være de gider hjælpe. :)

 

konnerup-co.dk

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Måske findes der ikke færdige maskiner men sjovt nok findes der faktisk en del patenter på det at fremstille flødeboller, så pas på du ikke kommer galt afsted.

 

Ha ha, ja det skulle sgu ikke undre mig :)

Men hvis du investerer i en maskine til portionsopdeling af indholdet, en overtræksmaskine og rullebånd til at forbinde skidtet med kan jeg ikke forestille mig man kommer til at træde nogen over tæerne.

 

Jeg skulle naturligvis havde skrevet at jeg ikke tror der eksisterer nogle deciderede masseproducerede flødebollemaskiner. Det er klart de rigtigt store drenge på markedet har fået specialudviklet maskiner til deres produktion. Men går du ud og køber ganske almindeligt udstyr til chokoladeproduktion behøver du altså ikke være nervøs for at komme på tværs af nogle flødebollepatenter - vel? :)

 

*EDIT* Det er klart man ikke bare uden videre kan gå ud og kopiere andres recept. Men det har ikke rigtigt noget at gøre med emnet. Det handlede om selve produktionen, ikke opskriften - den holder trådstarter jo tæt ind til kroppen, så den kan vi ikke rigtigt forholde os til ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Jeg melder mig helt gratis til at teste dine flødeboller. Både i kast og smagskontrol :-)

Jeg ku ikke lade være...

Det gør jeg os gerne ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.. Jeg siger mange tak for de gode indlæg.. Dem kan jeg i hvert fald bruge til noget ;) men er der ikke nogle der kender et dansk firma der sælger sådan nogle maskiner??
Mvh FLØDEBOLLEN.
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har arbejdet på Toms chokoladefabrik hvor jeg var med til at fremstille flødeboller noget ligende sommerbird

der bliver skummet sprøjtet op i hånden på marcipanbund og derefter kører de igennem en chokolade overtrækker hvor der er også er en køle bane så chokoladen forbliver glansfuld...

tror det ville være billigere for dig at selv sprøjte dem op og så have en overtræksmaskine med kølebane.

Man kan nå at sprøjte mange op på 5 min hvis man er lidt øvet...

 

Hilsen Dorthe

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian Jørgensen:

Hej.

Jeg har arbejdet på Toms chokoladefabrik hvor jeg var med til at fremstille flødeboller noget ligende sommerbird

der bliver skummet sprøjtet op i hånden på marcipanbund og derefter kører de igennem en chokolade overtrækker hvor der er også er en køle bane så chokoladen forbliver glansfuld...

tror det ville være billigere for dig at selv sprøjte dem op og så have en overtræksmaskine med kølebane.

Man kan nå at sprøjte mange op på 5 min hvis man er lidt øvet...

 

Hilsen Dorthe

Hej tak for dit indlæg ;) han du nogen ide om hvor mange flødeboller en medarbejder kan lave på en dag? Jeg skal gerne kunne lave ti paller på en dag.. altså små 10.000 stk
Mvh FLØDEBOLLEN.
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian Jørgensen:

Hej.

Jeg har arbejdet på Toms chokoladefabrik hvor jeg var med til at fremstille flødeboller noget ligende sommerbird

der bliver skummet sprøjtet op i hånden på marcipanbund og derefter kører de igennem en chokolade overtrækker hvor der er også er en køle bane så chokoladen forbliver glansfuld...

tror det ville være billigere for dig at selv sprøjte dem op og så have en overtræksmaskine med kølebane.

Man kan nå at sprøjte mange op på 5 min hvis man er lidt øvet...

 

Hilsen Dorthe

Og har du nogen ide hvordan fremgangsmåden er når man skal lave en uden bund??
Mvh FLØDEBOLLEN.
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

mener du en opskift på skummet?

du er jo nød til at lave en form af en bund da du ikke kan sprøjte en flødebolle op af ingenting..

Men der er jo masser af forskellige måder at lave en bund på, så det bliver en intressant flødebolle, det kan være en specier (altså en form af kage) eller vaffel - vaffel er bare så traditionelt.

Jeg er uddannet bager skrev bare lige fra min kærestes profil. men har min egen profil jeg vil skrive tilbage fra fremover.

Mvh Dorthe

Fra Ballerup
Tilmeldt 3. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er så min egen profil..

Jeg kan desværre ikke lige huske hvor mange vi sprøjtede op på en dag...

Men når du er oppe i sådan en størrelses orden ville jeg nok som du selv nævnte få en maskine til det. på mit job ved jeg at vi lige har fået lavet en speciel  bygget maskine til vores behov det er nogen i sverige som har konstrueret den.. jeg kan lige finde ud af mærket på maskinen og så kan du jo evt tage kontakt til dem og høre hvordan og hvorledes med sådan en maskine du skal bruge...

Mvh Dorthe

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)