Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private indskud i firma, tilbagebetaling?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej..idet de 50K som står på mellemregningskontoen er beskattede penge.

De 10K, som bliver godskrevet mellemregningskontoen, bliver beskattet via årets resultat.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis jeg har låner 100.000 til min enkeltmandsvirksomhed ved årets begyndelse.

Ved regnskabårets afslutning er der et overskud på 50.000, før jeg har taget mine privat indskudte 100.000 ud.

Men hvis jeg i stedet tager mine 100.000 ud, vil jeg så kunne skrive et 50.000 underskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du låner ikke penge til en enkeltmands virksomhed - Det du hæver og skyder ind har intet med din skat at gøre. Du må sætte dig helt anderledes godt ind i at drive enkeltmands - Læg lige dertil, at der da aldrig - hverken i enkeltmands eller selskaber - er fradrag for at lån - kun for renter  
Overvej at forstå enkeltmands og det med at skyde penge ind og hæve penge slet ikke har med skat at gøre (og meget gammel tråd du bringer til live i øvrigt) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html - koster små penge men kan nok give dig det du behøver for ikke at gå helt galt i byen med enkeltmands

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke fradrag på tilbagebetaling af lån, men hvis selskabet/virksomheden bruger lånet på fradragsberettigede udgifter, så kan man naturligvis tjene dem ind igen uden at skulle betale skat, og derefter tage dem ud skattefrit.

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

John, har læst din lille gode ebog, men jeg har ikke fundet svaret.

OK. Jeg forstår så at jeg ikke låner penge til mig selv.

Så lad os sige at, der er et overskud på 100K (inkl de 100K jeg skød ind), men jeg beslutter mig for at hæve de 100K ud af kontoen, som jeg selv har skudt ind (penge er allerede er betalt skat af). Betyder det ikke at jeg har nul i overskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det du skyder ind eller hæver har intet med overskud at gøre. Overskud er salg minus omkostninger/udgifter -  helt uanset om du har skudt ind eller hævet - det er slet ikke med i resultatet - de er alene i noget der hedder status

Dit resultat er driften - dit salg minus dine udgifter og det er ikke et salg eller indtægt at DU skyder penge ind og ikke en udgift af du hæver - det er slet ikke del af driftsresultatet - i ebog er det side 21 22 som jeg husker det   -afsnittet hedder HVORLEDES BEREGNES OG BETALES SKATTEN I PERSONLIG VIRKSOMHED 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)