Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Home/media server og tablet

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Singularity :)

Så er der to der har nævnt Synology... Men hvilken synology skal man vælge? Jeg formoder at i taler om serien "Home to small offices", da jeg tror det er det jeg leder efter. Jeg har ikke voldsomt meget data. Vi snakker omkring 100 GB. Jeg kan heller ikke have et raidtower stående da det for det første larmer for meget og for det andet bruger for meget strøm.

Kan det i grunden bedre betale sig at abbonnere på et online backupsystem der også har et webgui til filhåndtering? Men så udelukker jeg vil totalt at streame musik og video til min comp og evt. mobil, eller hvad?

Argh jeg har ikke forstand på det her, men det ser vist ud til at jeg bliver nødt til at sætte mig en smule mere ind i hvad der er på markedet :-(

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kun har omkrign 100 gb data vil jeg råde dig til at købe denne
http://www.synology.com/enu/products/DS210j/index.php

Med to diske i et RAID 1.
Dette betyder at alt dit data ligger på begge hardiske, så i tilfælde af den ene går ned, kan du udskifte den uden datatab.

Nu kender jeg ikke dit budget
men der findes massere billige hardiske bare se her
http://www.shg.dk/harddiske.htm

Husk dog at check om de står her på listen
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=enu&q_id=130

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:
Nu kender jeg ikke dit budget
men der findes massere billige hardiske bare se her
http://www.shg.dk/harddiske.htm

Og så lad VÆR at købe de billigste diske du kan finde. Lige en tand dyrere, så får du meget bedre performance og stabilitet.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

MichaelValentin:
Hey Mathias, hvad skal du læse?

Datalogi regner jeg stærkt med :-) Håber på det bliver spændende (mere end STX, heh).

Herligt. KU?

Jeg er flyttet ind ude på Tietgenkollegiet og starter på software på ITU efter ferien. Bliver herligt. Jeg har selv været utrolig meget i tvivl mellem softwareteknologi på DTU, datalogi på KU og software på ITU.. Men nu tror jeg at jeg er nået min beslutning.. Bliver i hvert fald ikke DTU nu efter flytnignen ;D

Men så glæder jeg mig da til at se dig i down-town Ørestad! Det er forresten et fantastisk kollegie, så hvis du kan slippe ind skulle du overveje det!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:

Mathias Bak:

MichaelValentin:
Hey Mathias, hvad skal du læse?

Datalogi regner jeg stærkt med :-) Håber på det bliver spændende (mere end STX, heh).

 

Herligt. KU?

Jeg er flyttet ind ude på Tietgenkollegiet og starter på software på ITU efter ferien. Bliver herligt. Jeg har selv været utrolig meget i tvivl mellem softwareteknologi på DTU, datalogi på KU og software på ITU.. Men nu tror jeg at jeg er nået min beslutning.. Bliver i hvert fald ikke DTU nu efter flytnignen ;D

Men så glæder jeg mig da til at se dig i down-town Ørestad! Det er forresten et fantastisk kollegie, så hvis du kan slippe ind skulle du overveje det!

Hehe det lyder spændende !! Jeg kender ikke helt forskellen på uddannelserne, men jeg går ud fra at de basalt er forholdsvis ens. Og nej, vi kommer desværre ikke til at ses down-town selvom det kunne have været top hyggeligt :( Jeg flytter til Århus og studerer der. Jeg har ikke rigtigt noget forhold til nogen af stederne så det blev et valg i blinde, og jeg synes at Århus er en rigtig hyggelig by i forhold til KBH.

Back on topic:
Tak for udspecifiseringen Gustav. Den ser ret interessant ud. Ja så skal der bare 2 x 1TB i den og så er den køreklar... Lavt elforbrug osv. Rigtig god kandidat. Den holder jeg lige i mente :-)

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:
Tak for udspecifiseringen Gustav. Den ser ret interessant ud. Ja så skal der bare 2 x 1TB i den og så er den køreklar... Lavt elforbrug osv. Rigtig god kandidat. Den holder jeg lige i mente :-)


Selv tak.

Jeg kan ikke selv finde et bedre alternativ.
Den er billig i strøm og skal man ikke drive noget tungt på den, er der ingen grund til at købe en større model.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:
Den er billig i strøm og skal man ikke drive noget tungt på den, er der ingen grund til at købe en større model.

Lige præcis. Jeg gider ikke at investere i en totalt overkill løsning når jeg egentlig bare skal bruge den som en trådløs backupløsning og til at give mig "remote" adgang til alle mine filer på en let måde.

Ellers kunne jeg jo bare installere noget serversoftware på min stationære og lade den stå tændt altid. Men her er strømmen et problem og jeg får ikke de fede features som et poleret UI og muliheder for mobilopkobling. De skriver godt nok ikke android på deres liste over mobile enheder der kan kobles op, men så må man vel bare tage den over ftp... Så slemt er det vel heller ikke.

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

 

Du kan også se nærmere på NetGears løsninger - Kan anbefale ReadyNAS Duo..

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kan varmt anbefale en qnap server.. Har aldrig haft problemer med min..

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)