Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stationær arbejdsmaskine - men hvilken?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Udviklingen går så stærkt.. såååh tænkte det var rart at få lidt inputs inden jeg køber en ny arbejdscomputer.

Jeg skal primært bruge den til følgende:
Grafisk arbejde (Photoshop m.m.)
Programmering (Dreamweaver, Visual m.m.)
Kontor programmer (Office pakken)

Jeg vil gerne kunne have mange ting åbne på én gang så jeg sparer tid ved at åbne og lukke programmer konstant. Jeg vil gerne kunne køre flere Adobe programmer, Office og 20+ internetsider m.m. på én gang.

Jeg må nok erkende at jeg er PC mand og vil helst holde mig til det i denne omgang (skal på jagt efter MAC senere - men ikke nu). Hvad kan i anbefale? Er en Medion fra Aldi noget som helst værd eller skal jeg holde mig langt væk fra det? Vil gerne høre både positive og negative ting om de forskellige PC'er. Jeg læser også gerne artikler/andre forum indlæg hvis i kender et godt link.

Jeg skal også bruge en alt-i-en printer og skærm. Så her vil jeg da også gerne have inputs. Nogen der har prøvet multitouch? evt. sammen med Photoshop?

Håber i kan hjælpe mig lidt videre i junglen - vil i hvert fald gerne høre hvis der er nogle mærker som jeg skal holde mig væk fra Stick out tongue

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... Hvis du gerne vil køre CS5 smooth, skal du op i det man kan kalde work-station klassen, og så er den fra Aldi nok ikke helt fyldestgørende.

Men to vigtige spørgsmål hvis jeg / vi skal hjælpe dig..

Kan du selv sætte en computer sammen? Altså hvis du har motherboard, kabinet, processor, diske, etc?

Hvilket prisleje har du tænkt dig? Nu nævner du selv mac som en mulighed du blot ikke vil benytte, og der er alligevel noget forskel på prisen på en iMac og så en aldi-medion-satan. :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil absolut helst foretrække at computeren er samlet. Det er ved at være mange år siden jeg sidst har skilt en computer ad :-)

Jeg vil mene man kan få en fornuftig PC til 10.000 idag så det er mit budget.

Ang. MAC - Så vil gerne have en senere da jeg sagtens kan se nogle kvaliteter som jeg kan bruge. Men lige pt. er min 1. prioritet at få en ny PC Smile og Aldi - jaa det var vel mest for at sige jeg er åben for det meste hehe

Men tak for svar - det er ret vigtig at få budget med i tråden!

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordelen ved at bygge selv kan være at man får netop det man har brug for, og typisk kan vælge lidt højere kvalitet af hardware fremfor et eller andet bras man ikke har brug for.. F.eks. har mange af de store modeller fra eks. HP blue-ray drev, hvilket er forholdsvist dyrt og (i mine øjne) komplet ubrugeligt... Men jeg forstår godt du gerne vil have den fiks og færdig.

10 000 kan du helt sikkert også få noget godt til. Er det med eller uden skærm, keyboard og mus (hvis vi lige ser bort fra de der medfølgende tastatur+mus sæt f.eks. HP ynder at vedlægge..)?

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Så ryger du vidst også lidt over 10 000... ;D

Men enig enig. Jeg kører selv på en hjemmebygget der ligner, dog kun med en SSD til system og programmer, og så et raid 1+0 med 2 gb kapacitet til lager.. Der har jeg også nogle skønne 1600 mHz cl-6 ram i tripple-channel og 12 gb af dem.. Og ikke mindst et super lækkert geforce gtx295 grafikkort. Men igen, så ryger vi nok over det angivne budget.. :-)

Men jeg vil under alle omstændigheder anbefale i7 processoren. Den er konge! Selv den "lille" 2,66 gHz. Og så få noget ordentlig ram gerne i tripple-channel, og sørg for at dine harddiske i hvert fald er raid'ede så du ikke får flaskehals der.. Eller invester i en SSD. Det er for lækkert :o) Og de holder "for evigt". Husk desuden at køb et fornuftigt motherboard med Intel X58 chipset. Det er spild af gode komponenter hvis du skruer det på et gammelt hakkebræt...

:-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
hvad kan køre 24 GB ram

After Effects!!! ;D

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Lundsby:

Oh wow.... hmm.... hvad kan køre 24 GB ram? Windows? Nu sidder jeg og tænker over hvad jeg skal give konen så hun ikke brokker sig over at jeg køber sådan en :)

Windows 7 64-bit kører op til 192 Gb. Jeg kører kun 12 Gb og det lader til at det er nok.

Oplevelsen af at arbejde på ordentligt hardware er virkeligt ikke noget man må snyde sig selv for. Det næste jeg kunne tænke mig er 3 Skærme, har idag 2 x 21" ViewSonic, men efter VS 2010 understøtter flere skærme er jeg begyndt at savne en ekstra.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:

Fordelen ved at bygge selv kan være at man får netop det man har brug for, og typisk kan vælge lidt højere kvalitet af hardware fremfor et eller andet bras man ikke har brug for.. F.eks. har mange af de store modeller fra eks. HP blue-ray drev, hvilket er forholdsvist dyrt og (i mine øjne) komplet ubrugeligt... Men jeg forstår godt du gerne vil have den fiks og færdig.

10 000 kan du helt sikkert også få noget godt til. Er det med eller uden skærm, keyboard og mus (hvis vi lige ser bort fra de der medfølgende tastatur+mus sæt f.eks. HP ynder at vedlægge..)?

Jeg vil kigge på byg selv (som et firma sammensætter til mig) da du har ret i at jeg ender med at betale for ting jeg ikke har brug for ved en typisk supermarkeds pc Smile

Jeg vil egentlig helst holde mig inden for de 10.000 inkl. skærm, tastatur og mus. Da jeg som nystartet gerne vil holde lidt på mine penge hehe.

Offtopic: Kan jeg acceptere flere svar her på tråden eller kan jeg kun vælge et?

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)