Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne køb? / DNS

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

Jeg er igang med et mindre projekt omkring webhosting og dertil skal jeg købe domænenavne et sted til mine kunder samt have dnshosted dem et sted, hvor bliver dette gjort billigst henne? - evt et sted hvor man kan blive reseller hos en domain/dns hoster...

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Alt efter om dine kunder selv skal havde adgang så er der gratisdns.dk, hvilket sikkert virker, men ikke ser så proff. ud for en kunde der betaler dig.

 

Der er også www.acomma.com og www.secnet.dk som begge har nogle utrolig gode DNSadministration interfaces og ved et ordenligt antal domæner faktisk ikke koster ret mange kroner pr. domæne.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ja, jeg har også selv kigget på gratisdns, og hælder rimelig meget til dem, da det jeg kommer til at lave bliver lowcost webhoteller, så hvor der kan spares .. :) .. men tak for de andre bud, kigger på dem nu.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis kunderne ikke selv skal have adgang, så er det jo en okay mulighed. Du kan osgå vælge at få godkendt to nameservere hos DK-Hostmaster til 1000 kroner og selv stå for disse nameservere, det er naturligvis heller ikke gratis i modsætning til gratisdns.

 

Hvis du vælger gratisdns, så skal du nok overveje at købe .com, net org m.v. domæner i USA også pege dem hen til gratisdns, det spare du en del ved, da gratisdns jo tjener en del på disse domæner, hvilket du så selv kan tjene.

 

Kender du ikke så meget til dns så er de to andre muligheder ret gode, du betaler noget for at få dns, men har så support til folk der kan hjælpe. Det koster rimelig meget at få gratisdns til at hjælpe og ellers er du henvist til et fora, hvilket måske ikke er fedt, hvis en kunde´s website er dødt i mellemtiden.

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
bacardil>

glemmer du ikke at fortælle du arbejder for acomma, nu når du henviser til dem (om du stadig er, eller du bare har været ved jeg faktuelt ikke, det er længe siden jeg har hørt/set fra dig).

Det synes jeg personligt vil være en god skik.


Mht at vi (GratisDNS er dyrer) sÃ¥ er det et spørgsmÃ¥l om fÃ¥ kr, og endnu mere diskutabelt set i forhold til du fÃ¥r en momsregning fra os du kan trække fra uden større sværdsalg end en mærkelig regning fra tilfældigt US firma somførst skal omregnes  osv. Men ja, du kan godt spare penge der.

Det skal nævnes at vores priser er MED MOMS, og acomma''s typisk er EXCL MOMS.

Sammenligningen er derfor for et .com domæne 79,20 kr *) (GratisDNS) kontra 249,- (acomma.com) og 304,- (secnet.dk)

Jeg vil slet ikke nævne at vi sælger .info domæner til 19,- stket... hov.. det er 15,20 EXCL moms. skal jeg nævne acomma''s og secnet''s priser der?


Hos os har du oven i købet et telefonnummer 46 90 32 32 du kan ringe på, du kan afgive masse ordre via nemt interface og endda scripte dig ud af løbende orders.

Vi har et support system med tickets som faktisk bliver besvaret.

Vi er 3 (og 1/2) mand ansat, og altid behjælpelig. Vi kan yde support mod betaling hvis kunden har behov for hjælp ud over det vores forum og irc kanal kan give.

Vi er danmark''s største DNS leverandør, den 2. største hosting virksomhed på .dk domæner og 5. størst pr .com/net/org/info og biz domæner i Danmark.

Vi er godkendt og anerkendt som .dk, .se, .uk og .eu registrar.

Kom ikke og sig vi ikke er professionelle. Vi mener det skam helt alvorligt.

*)
Faktisk er det muligere at få endnu lavere pris med miniregistrator funktionen, men det kræver indskud på 1000,-.. ehm.. det er 800 EXCL moms. Det giver så handelsværdi for 1100,- (880,- EXCL moms). dvs. typisk, køb 11 domæner, betal for 10, populært sagt.


Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du allerede har en slat webhoteller eller ved at du får en del, så kan du også få mange dedikeret server udbydere til at give dig adgang til deres DNS server via et webinterface.
Der har du så mulighed for et reseller account hvor du enda kan give dine kunder adgang (admin - reseller -client niveau)
Jeg mener scannet og secnet tilbyder det.
Og ja.. vi gør det også men vi gør det først fra den 01.12.2006 :0)

hilsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 29-11-2006 23:47:42 Forfatter: Peter Larsen bacardil>

glemmer du ikke at fortælle du arbejder for acomma, nu når du henviser til dem (om du stadig er, eller du bare har været ved jeg faktuelt ikke, det er længe siden jeg har hørt/set fra dig).
Det synes jeg personligt vil være en god skik.

 

Egentlig ikke.. Jeg er stoppet i virksomheden Acomma ApS. Så jeg ser ingen grund til at jeg skal oplyse hele mit CV ved hvert svar herinde :)

 



Mht at vi (GratisDNS er dyrer) sÃ¥ er det et spørgsmÃ¥l om fÃ¥ kr, og endnu mere diskutabelt set i forhold til du fÃ¥r en momsregning fra os du kan trække fra uden større sværdsalg end en mærkelig regning fra tilfældigt US firma somførst skal omregnes  osv. Men ja, du kan godt spare penge der.

Det skal nævnes at vores priser er MED MOMS, og acomma''s typisk er EXCL MOMS.

Sammenligningen er derfor for et .com domæne 79,20 kr *) (GratisDNS) kontra 249,- (acomma.com) og 304,- (secnet.dk)

Jeg vil slet ikke nævne at vi sælger .info domæner til 19,- stket... hov.. det er 15,20 EXCL moms. skal jeg nævne acomma''s og secnet''s priser der?

 

http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/domaener/domaeneaftale/ - Dog har jeg tidligere forslået at man køberne domænerne direkte i USA, hvilket på INGEN måde er mere besværligt end at købe dem hos gratisdns/acomma m.v.

 



Hos os har du oven i købet et telefonnummer 46 90 32 32 du kan ringe på, du kan afgive masse ordre via nemt interface og endda scripte dig ud af løbende orders.

 

Hehe... Kan man også få support eller kan man kun købe via telefonen?



 

Og Nej.. Jeg vil ikke bruge yderligere tid på at diskutere dette med dig Peter Larsen. Kan du ikke lide mine svar, så kan jeg desværre ikke gøre noget ved det :)

 

 

Forsat god aften!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
-
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil ikke anbefale gratisdns til andet end registration af domæner hvis du skal bruge det professionelt, ja deres system er teknisk robust med servere i udlandet og alt muligt, men deres manglende service er ikke holdbar, deres alt for lange timeout indstillinger, desuden har jeg mange gange oplevet problemer med deres interface, der mangler et fornuftigt api system og så har jeg bare haft så mange problemer de sidste år at jeg har lavet mine egne DNS servere.

Men er udemærket tilfreds med deres registrator service, dog kunne det være rart med et bedre interface til at administrere domæner som de ikke selv hoster DNS for.

Men ja, køb DNS hosting hos en proff udbyder og køb domæner hos gratisdns.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi benytter også en udenlandsk (en tysk) samarbejdspartner til at registrere vores internationale domæner i gennem, og jeg kan ikke se noget problem i forbindelse med moms eller fakturering ved brug af dem. Tvært i mod mener jeg at vores process ved bestilling af internationale domæner er hurtigere og nemmere end ved gratisdns (for ikke at tale om billigere). Desuden kan jeg bedre lide at registrere direkte hos en "rigtig" registrator, fremfor gratisdns der køber dem gennem joker (svjh).

Vi har stadig DNS for en del domæner hos gratisdns, jeg foretrækker dog at køre dns for dem selv. En af de ting jeg har fundet negativt i forbindelse med gratisdns, er at de tilsyneladende udfører planlagt driftsarbejde i dagstimerne, hvilket jeg absolut ikke finder hensigtsmæssigt. Ud over det vil jeg mene at de leverer en fin ydelse.
Side 1 ud af 5 (46 indlæg)