Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne køb? / DNS

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er faktisk også muligt at få support direkte hos gratisdns.dk hvis man vil betale for det.... Det er der bare ikke ret mange der er opmærksomme på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 13:37:49 Forfatter: Paul Paulsen

Hvor du køber dit domæne er faktisk ligegyldigt, men det er absolut billigst ved GratisDNS.
Du kan også sagtens få 'kundeservice' hos ham, men jeg kan da godt forstå, at han er træt af at svare på 'dumme' spørgsmål, som faktisk er indelysende.
Mht. betaling for domænereg., så betaler du selvfølgeligå hos GratisDNS.
Han tager blot betaling for varen uden mærkelige tillæg. deraf gratis.








 



Nu er gratisdns så ikke de absolut billigste ved køb af domæner mere, det er som du selv nævnte det samme med netto, de har fået folk til, at tro det også. Derfor tror folk at netto er billigst, hvor andre lavpriskæder er på niv eller lavere end dem.



 



Et hurtig bud kan være http://www.buydomains.dk/DomainRegistration.asp - det er ikke sikkert at de er billigere eller på niv. med alle endelser, men nogle og resten kan så findes billigere eller på niv. andre steder.



 



Hvis man ikke vil svare på "dumme" spørgsmål, så bør man enten stoppe servicen, skrive det ved oprettelsen eller lave en betalingsversion. For til gratis service vil der altid komme nye og uvidende personer, det er simpelhen mere logisk end at ægget kommer fra hønnen.



 



 



Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 13:47:34 Forfatter: Anders Christensen Det er faktisk også muligt at få support direkte hos gratisdns.dk hvis man vil betale for det.... Det er der bare ikke ret mange der er opmærksomme på.

 

Men med en timepris på næsten 1800 kroner, så kan det vist kaldes dyrestedns.dk, for du får jo alt den hjælp du vil hos alle andre udbydere, så betaler du måske 5 kroner om måneden for servicen, men det er så inkl. service uden yderligere omkostninger for brugerne.

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
bacardil

man kan godt høre du er en flittig tilhænger af http://da.wikipedia.org/wiki/Janteloven. jeg er lidt i tvivl om det her forum er for at hjælpe iværksættere, eller for at tryne dem som er kommet igang og ud over startstregen.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om din mening om gratisdns, den har altid været supersynlig, og farvet af dit daværende tilhørsforhold.

Prisen du nævner er vores konsulent timeløn. Den er faktisk ret lav for en specialist. vi tager typisk 200,- for at hjælpe med en support situation med opsætning, dog vælger 99,9% at prøve selv efter at havde fået henvisning til hvor de kan finde information på gratisdns''s hjemmeside de kan finde hjælp, men igen, hvor skulle du vide det fra, du er ikke kunde.


Og nu kan du jo så begynde at tude over at vi rent faktisk har en support, på et produkt som er gratis, hvor vi tager penge for at yde support personligt i de 0,1% af tilfældende, ved at bemande en telefon og en support email adresse..

Men det er faktisk ikke gratis at give de personer løn.. I do wish it was, men de vil sgu have løn :)

Faktum:

Vi får hver dag store roser for vores support. Som til tider svarer kl 3 om natten, som tager telefonen i kontortiden og faktisk gør et stort nummer ud af at gribe kunden og sende ham i rigtig retning (til tider ringer andre webhotellers kunder til os, fordi de før har haft kontrakt til os og ved de får et svar og hjælp).

Vi må gøre noget rigtig, vi får hver måned overflyttet/tillagt ca 3500 domæner.

Der er ting vi kan gøre bedre, og som vi forbedre. Dette er en løbende process, og det sker hver dag.


Nu kan du så smide mere Jantelov efter mig. Men det gider jeg ikke spilde tid på.


God jul :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 14:27:37 Forfatter: Peter Larsen bacardil

Og nu kan du jo så begynde at tude over at vi rent faktisk har en support, på et produkt som er gratis, hvor vi tager penge for at yde support personligt i de 0,1% af tilfældende, ved at bemande en telefon og en support email adresse..

Nu kan du så smide mere Jantelov efter mig. Men det gider jeg ikke spilde tid på.


 

*lol*

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter: Det har ikke noget med at "tryne" nogen at gøre, det har noget med at vi er nogen som har set hvad der sker når folk "prøver sig frem". Det drejer sig om at tjene penge på sin(e) kernekompetencer og betale sig fra resten, det er nu engang sådan man bedst tjener penge. Det betyder at hvis jeg som programmør også skal lære at styre og vedligeholde DNS, Webserver, Mailserver osv. så har jeg mindre tid til det jeg tjener mine penge på.

GratisDNS er udemærket for hobby folk som selv har styr på DNS men ikke vil betale blodpenge til DK-Hostmaster for selv at få lov at sætte DNS''er op, det er også udemærket for virksomheder som har styr på DNS og kan finde sig i de til tider lidt mærkelig arbejdsgange i har.

Hvis jeg får et opkald fra en kunde der er utilfreds med nedetid pga en server skal flyttes og jeg undskylder mig med "jammen min DNS udbyder kan ikke gøre det bedre" så vil kunden få en opfattelse af at min virksomhed har problemer og ikke kan finde ud af det. Hvis jeg selv har navneserverne kan jeg ved hjælpe af justeringer af ttl''en minimerer nedetiden til stort set ingen.

Og lad nu være med at tage det som en personligt angreb, det er lidt det modsatte der sker her af hvad der sker alle andre steder. Folk kommer faktisk med saglige forklaringer, og den eneste måde du forsvarer dig på er ved at hævde det er en personlig lynchning? Det er ihvertfald ikke særlig professionelt. Måske i har brug for en kommunikationsmedarbejder?

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
MC

Nu skriver du "mærkelige forretningsgang".

Det ved jeg er fordi vi har bedt dig om at dokumentere at du havde reel adgang til 3. parts domæne. Det mente du ikke var nødvendigt, og vi kunne derfor ikke hjælpe dig.


Jeg beklager hvis du finder det underligt at vi kræver bevis på at ejeren af domænet rent faktisk gerne vil have 3. part til at overtage DNS kontrol, men det er faktisk fordi vi udføre et sikkerhedscheck på det punkt.


Har du andre "mærkelige forretningsgange" eller ramte jeg rigtig i første omgang?



Mht ttl kan det nedsættes i kontrol panelet, og har kunne det i flere år fra 360 til 86400 sekunder (6 minutter til 24 timer).


Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

Det er rigtigt nok at du nægtede at hjælpe os i et tilfælde hvor vi skulle have ændre dns for en kunde, og hvor vi rent faktisk stod som adminsitratorer for domænet. I en situation hvor DK-Hostmaster godt ville anerkende os som berettigede til at foretage ændringer men du ville ikke, og ja det var et af tilfældende.

Men generelt forstår især du dig ikke på normal kundeservice og det er noget jeg og især mine kunder har brug for, derfor anbefaler jeg ikke jer. Normalt er en dårlig oplevelse nok for mig til at jeg ikke anbefaler en leverandør, service el. lign, gratis eller ej, men i jeres tilfælde har der været flere, og nej jeg udbasunerer ikke med dem her. Det er et frit forum og jeg behøver ikke dokumentere mine personlige holdninger, min professionelle vudering er at ikke gratisdns crewet ikke forstår sig på kundeservice, heraf følger min konklution at folk som er afhængig af deres DNS i en eller forstand bør vælge en udbyder som forstår sig på dette.

Og nu gider jeg ikke bruge mere tid på det her, er ret sikker på resten af deltagerne i debaten har forstået mit budskab. Ud over det gør i et udemærket arbejde med at levere DNS til dem der kan nøjes med jeres service.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter,

Jeg har ikke den tekniske indsigt til at kunne bedømme, hvorfor karaktersættet teer sig så mærkeligt, men hvis du undlader at bruge kladdefunktionen, sker det vist ikke.

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse:

Dete r pga en lille fejl i amino der glemmer at definere at vi bruger ISO8859-1 eller UTF8

Nogle os''er/browsers defaulter til det modsatte, og det giver i visse tilfælde uønsket resultater. jeg kan desværre ikke rigtig gøre meget :)

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)