Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne køb? / DNS

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 13:06:46
Forfatter: mcsolutions
Hey...jeg tror jeg skal sætte et kryds i kalenderen...det ser ud som om flertallet herinde er enige om:

  a: GratisDNS og kundeservice hænger ikke sammen

    b: Er du professionel og har brug for professionel dns, så betal for din DNS

    c: GratisDNS er en udemærket registrar.



a: GratisDNS og deres brugere på bla. IRC og deres forum, yder en super support....
b: er man pro så bruger man gratisdns da det man betaler for (har jeg oplevet) er CRAP...
c: ja...

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 13:58:09
Forfatter: bacardil

Men med en timepris på næsten 1800 kroner, så kan det vist kaldes dyrestedns.dk, for du får jo alt den hjælp du vil hos alle andre udbydere, så betaler du måske 5 kroner om måneden for servicen, men det er så inkl. service uden yderligere omkostninger for brugerne.



Du kan få gratis DNS og gratis support via deres forum eller irc m.m...

Det koster 84Kr hos Buydomains og GratisDNS tar kun 79Kr for et .dk domæne...
GratisDNS kan jo så godt tilbyde .dk domæner til 0Kr også tage 79Kr i gebyr...

GratisDNS er da mere end til bare hobby folk... mange der tilbyder hosting bruger GratisDNS da man har de 5ns servere over hele verden at bruge af...
Det giver størrer oppetid og man kan ikke selv bruger tid/penge på at have dem selv...


Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 16:46:21 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen
Dato: 03-12-2006 13:58:09 Forfatter: bacardil

Men med en timepris på næsten 1800 kroner, så kan det vist kaldes dyrestedns.dk, for du får jo alt den hjælp du vil hos alle andre udbydere, så betaler du måske 5 kroner om måneden for servicen, men det er så inkl. service uden yderligere omkostninger for brugerne.



Du kan få gratis DNS og gratis support via deres forum eller irc m.m...

Det koster 84Kr hos Buydomains og GratisDNS tar kun 79Kr for et .dk domæne...
GratisDNS kan jo så godt tilbyde .dk domæner til 0Kr også tage 79Kr i gebyr...

GratisDNS er da mere end til bare hobby folk... mange der tilbyder hosting bruger GratisDNS da man har de 5ns servere over hele verden at bruge af...
Det giver størrer oppetid og man kan ikke selv bruger tid/penge på at have dem selv...



 

Som jeg tidligere sagde så er alt ikke billigere hos buydomains, men eks. er DK domæner billigere her http://www.webhot.dk/index.php?ac=produkter  - også kan man igen blive ved at finde andre udbydere til de andre endelser (hvilket jeg ikke vil bruge tid på - tror du at gratisdns er de billigste, så fint med mig).

 

Om du har 2 eller 5 nameservere giver ikke meget mere sikkerhed, der er ikke stor chance for, at 2 nameservere på 2 forskellige locationer vil gå ned samme tid, jeg kender til mange udbydere som har 2 nameservere placeret to forskellige steder. De har aldrig været nede i de år jeg har brugt dem.

 

Omkring support kan jeg ikke forholde mig til andet end at der på siden står "Ved udførelser af opgaver/opsætninger. Minimum fakturering: 15 minutter." timeprisen er 1795. Og uden at betale kan du jo ikke være sikker på, at du har svaret på et problem eller fejlen er rettet indenfor 10 min. fra man retter henvendelse, men det kan man som regel, hvis man betaler for servicen. Igen med forbehold for at jeg ikke kender alle udbyders service niv.

 

Men der er vist ikke mere at sige end, at nogen kan anbefale gratisdns og mener at de er bedst, så er der andre som mener det modsatte. Det er der jo som sådan ingen grund til at bruge yderligere tid på at diskutere.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ender med en pris på 120Kr + moms hvis jeg skal have det samme hos webhot som jeg kan få hos GratisDNS/Larsen Data som stadig kun koster 79Kr inkl moms...
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 18:52:08 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Jeg ender med en pris på 120Kr + moms hvis jeg skal have det samme hos webhot som jeg kan få hos GratisDNS/Larsen Data som stadig kun koster 79Kr inkl moms...

 

Nu lægger du igen prisen for DNSen på prisen, hvilket du ikke behøver. Jeg snakker om den rene pris på domænet.

 

1.

Man køber det til 39 kroner hos webhot og flytter det gratis til gratisdns og eller ved bestillingen for indsat deres nameservere

 

2.

Man køber det til 39 kroner hos webhot og benytter en betalingsudbyder.

 

Jeg ved godt at du gør hvad du kan for, at få det til at se billigere ud, men det kan du desværre ikke ændre på. gratisdns tjener deres penge på domænerne og ved at købe dem billigere steder og flytte dem derefter eller pege dem direkte, så er der penge at spare. Hvilket må være i folks interesse, hvis de vil bruge en gratis service.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal da havde DNS for at kunne gør noget med domænet derfor er det med i prisen...

Men du synes ikke det er ok er GratisDNS/Larsen Data har nogle få kroner til drift?

Men hvorfor skulle jeg så betale de 48,75Kr til Web hot? jeg vil sq have det gratis de må sq ikke tjene noget...


Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 19:26:55 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Man skal da havde DNS for at kunne gør noget med domænet derfor er det med i prisen...

Men du synes ikke det er ok er GratisDNS/Larsen Data har nogle få kroner til drift?

Men hvorfor skulle jeg så betale de 48,75Kr til Web hot? jeg vil sq have det gratis de må sq ikke tjene noget...


 

Hvis du gad læse hvad jeg skrev, så ville du kunne se at der var DNS til løsningerne.

 

Jeg har det helt fint med, at de ikke får en krone, det er jo ideen med en gratis service, man vælger en gratis service for ikke at betale. Hvis man så vil betale for domænet, så vil man sikkert også betale for servicen.

 

Du vil hellere betale 79 kroner end 48,75 kroner. Syntes du at det virker logisk? Nu tror jeg mere du er ude efter, at finde bare en lille ting der gør at gratisdns skulle være billigst og det er pludeslig ikke muligt. Så finder du på en masse om at du vil havde et domain gratis som webhot betaler DK-Hostmaster 45 kroner for.

 

Sorry... Men nu spilder jeg vist tiden på dig!

 

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :



Jeg ved godt at du gør hvad du kan for, at få det til at se billigere ud, men det kan du desværre ikke ændre på. gratisdns tjener deres penge på domænerne og ved at købe dem billigere steder og flytte dem derefter eller pege dem direkte, så er der penge at spare. Hvilket må være i folks interesse, hvis de vil bruge en gratis service.



Tjaaa, jeg har nu ikke det mindste imod at gratisdns.dk tjener lidt penge på domænerne. Jeg får jo gratis dns for domænerne bagefter. At købe dem hos webhot for at spare de småpenge og så flytte det er lidt grisk efter min mening. Men sådan er vi jo forskellige. Især på .dk domænerne synes jeg det er ganske fair da der jo ikke efterfølgende er noget der ligner indtægt på dem, da alt betaling går direkte til dk-hostmaster. Man kunne også fra gratisdns side vælge at gøre den gratisdns afhængig af man køber domænerne hos dem. Det gør man ikke. Dette forårsager så folk som dig, det er desværre en ubehagelig bivirkning ved at være flink.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 19:58:51 Forfatter: Loke Dupont [QUOTE]

Dette forårsager så folk som dig, det er desværre en ubehagelig bivirkning ved at være flink.


 

Egentlig ikke.. Jeg betaler skam for DNS hos en udbyder der tager væsenlig flere penge for både domænerne og DNS, men det har jeg valgt.

 

Men dette var en forslag til hvordan man kunne gøre, det var hverken et krav til at folk skulle gøre eller undlade, men blot, at gratisdns ikke er de billigste som tidligere blev oplyst. Kald det ren oplysning.

 

Hvad du vælger at gøre er jeg sådan helt ligeglad med, det er din virksomhed som jeg intet skal havde med, at gøre :)

 

 

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, ikke de billigste på alt. Men generelt billige, med en god service. Det kan jeg ikke andet end at være tilfreds med. Så slipper jeg for de høje priser andre udbydere tager.
Side 4 ud af 5 (46 indlæg)