Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bryllupsplanlægger - realistisk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellooooo Aminos

Jeg overvejer at starte et eventbureau med hovedvægt på bryllupper. Men er det overhovedet noget der er et marked for i Danmark? Jeg har boet i Nordamerika og der er det meget almindeligt at man alliere sig med en professionel når den store dag skal planlægges.

Nogen der har nogle input til hvorvidt jeg er på rette kurs eller om jeg skal finde på noget andet?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Timingen kunne nok være bedre.... men jeg tror faktisk ikke din idé er helt ude i hampen. Det kræver naturligvis, at du rent faktisk har et ordentligt produkt, at tilbyde. Men bortset fra det tror jeg bestemt der er et marked for den slags.

Jeg er faktisk så overbevist om at markedet eksisterer, at det ville undre mig meget, hvis der ikke allerede var folk der tilbød den slags. Har du undersøgt markedet, herunder konkurrencen, ordentligt?

Men hvorom alting er... Jo det tror jeg bestemt er realistisk, men det står og falder med konkurrencen. For selvom jeg er sikker på der eksisterer et marked, så tror jeg ikke markedet er stort nok til at kunne bære særligt mange konkurrerende virksomheder.... Ja jeg vil faktisk påstå de færreste danske byer ville kunne bære mere end max én udbyder, der udelukkende beskæftiger sig med bryllupper - Kbh. kunne måske, Odense tror jeg ikke ville kunne og det er trods alt DK's 3. største by.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tjekket lidt rundt og det lader ikke til at vi ligefrem svømmer i etablerede bryllupsplanlæggere, men der er nogle stykker som ser ganske fornuftige ud, men det er jo svært at sige om de har andre virksomheder ved siden af om disse firmaer er deltids- eller hobbyvirksomheder.

Du har nok ret mht at timingen ikke er helt smart, men så kan jeg jo i stedet bygge det langsomt op og give den ekstra gas med at hjælpe med planlægningen af mine veninders bryllupper og bliver rigtig dygtig.

Jeg havde også overvejet at spice det op med en webshop, der skulle sælge bridal-gear.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror umiddelbart ikke, at det er så realistisk, hvis det er det eneste, du fokuserer på. Jeg er skeptisk mht., hvorvidt danskere vil bruge de penge på noget, som i forvejen ikke er billigt.

I hvert fald tror jeg, at det er mere realistisk som en del af en bredere service / et mere omfangsrigt koncept. Kig evt. på en af mine kunders hjemmeside: www.topkok.dk

De tilbyder det samme, men også mange andre ydelser som konfirmationer, firmafrokoster, julefrokoster, frokostordninger, osv.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorvidt danskere vil bruge de penge på noget, som i forvejen ikke er billigt.

Omvendt så er der også mange som vil betale hvad som helst for det perfekte bryllup, også selvom de ikke har råd. Pengene sidder tilsyneladende utrolig løst når det gælder bryllup.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:

TT Tekstforfatter:
hvorvidt danskere vil bruge de penge på noget, som i forvejen ikke er billigt.

Omvendt så er der også mange som vil betale hvad som helst for det perfekte bryllup, også selvom de ikke har råd. Pengene sidder tilsyneladende utrolig løst når det gælder bryllup.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Det er rigtig nok. Det er bare svært at vurdere, hvor stor en procentdel, det drejer sig om. Om der er tilstrækkeligt mange til, at man kan leve af at være bryllupsplanlægger.

Jeg ved det ikke. Det er muligt, at det er en god idé, hvis det er et sjældent begreb i Danmark. Der er nok ikke andet for end at prøve det af. Måske ved siden af en anden indkomst i begyndelsen.

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen go for it! Big Smile

 

Min opfordring er bare at du tænker dig godt og grundigt om først... For det er jo en af de brancher hvor folk ofte forelsker sig i en eller anden romantisk forestilling, som overhovedet ikke stemmer overens med virkeligheden.... Man forestiller sig et eller andet, hvor man render rundt og shopper lidt hvide roser, brudepigekjoler... alt imens man sipper champagne.... Men jeg er ret sikker på der er langt til de romantiske drømme, når du står i tolvte time og konditoren har brændt dig af eller de fritgående svaner, du synes ville være SÅ romantiske, har skidt ud over det hele :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan få præsenteret det på en måde, så det ikke nødvendigvis bliver en kæmpe mérudgift for dine kunder, så tror jeg godt, at det kan lade sig gøre. Du skal være den, der kan skaffe dem de gode rabatter på maden og kagen og kjolen, samtidig med, at du er garant for en ordentlig kvalitet.

Og så skal du nok finde en måde at gøre det mere dansk og mindre amerikansk på.

En mulighed for at skaffe kunder kunne også være at lave nogle gratis eller billige workshops, hvor kommende brude (for face it - det er dem du skal have fat iSmile) kunne få en masse fif til, hvordan de klarer forskellige aspekter af planlægningen. Der er altid nogen, der i sådan en situation finder ud af, at de ikke selv kan magte det og derfor beder om assistance.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har planlagt den samme i lang tid, er selvtændig nu med min egen butik men vil lave noget nyt. skal vi åbne  det sammen?

skriv på 27363833

eller mail på linavonbale@gmail.com

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)