Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg spamfiltrene?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan jeg gøre noget for at mine mails til kunderne ikke ryger i deres spamfilter? Jeg tænker på nyhedsbreve og aktiveringsmails.

Venlig hilsen,

Iryna

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Istedet for at lade din egen applikation udsende emails'ne, kunne du få en mail service til at udsende dem istedet.

Nu kender jeg ikke din side, men typisk ligger mindre sites på en delt server hos en udbyder med rigtig mange websites. Det vil sige at der ikke skal meget til før den ip adresse dit site ligger på, bliver set som en spammer. 

Hvis man bruger email services er det deres servere der sender email'en og de gør generelt rigtigt meget for at komme uden om spamfiltre.

Nu ved jeg ikke hvilken platform du er på, men jeg har tidligere leget med http://sendgrid.com/ (på Ruby on Rails platformen). 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iryna,

Iryna.dk:
kan jeg gøre noget for at mine mails til kunderne ikke ryger i deres spamfilter? Jeg tænker på nyhedsbreve og aktiveringsmails.

Ja, det kan du. Du skal sørge for at få oprettet en SPF record for dit domæne. En sådan DNS record læses af modtager serveren og fortæller den, hvilke mailservere du har godkendt til at måtte sende e-mails for dit domæne. På den måde kan modtager serveren se at du er "sikker" at modtage fra, forudsat at du selvfølgelig benytter én af de definerede servere til at sende fra.

Hvis du har egen mailserver, så skal du også sørge for at få oprettet reverse-DNS for den offentlige IP-adresse, som mailserveren benytter.

Ovenstående er ret teknisk, så hvis du skal have hjælp til opsætning må du sige til.

Som andre foreslår, kan du også benytte en service, som sender e-mails ud for dig. Det kan sagtens bruges i kombination med f.eks. SPF. Dog skal du så tilføje servicens mailservere, til din SPF record, men det kan de sagtens fortælle dig nærmere om...

 

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis dumt spørgsmål - men hvad nu hvis man benytter mail-alias ?

Har det nogen betydning for hhv. spam-filtre og SPF ?

(Benytter selv pt mail-alias, således at jeg kan administrere al post fra min gmail-account, og slipper for at sidde og fedte rundt med web10's webmail.)

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CM.Cooper,

CM.Cooper:
Muligvis dumt spørgsmål - men hvad nu hvis man benytter mail-alias ? Har det nogen betydning for hhv. spam-filtre og SPF ? (Benytter selv pt mail-alias, således at jeg kan administrere al post fra min gmail-account, og slipper for at sidde og fedte rundt med web10's webmail.)

Absolut ikke et dumt spørgmål, men netop en situation, hvor man med SPF skal holde tungen lige i munden. Ellers kan man risikere at lukke for at modtager serveren vil modtage ens e-mail, sådan at det modsatte resultat opnås..

SPF omhandler domæne navnet, altså det der kommer efter @. Hvis man f.eks. bruger Gmail til sin post, så skal Google's mailservere tilføjes til SPF recorden.

Hvad står der i e-mail headeren, hvis du skriver en e-mail med dit domænenavn, som du afsender fra din Gmail ?

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

Hej CM.Cooper,

CM.Cooper:
Muligvis dumt spørgsmål - men hvad nu hvis man benytter mail-alias ? Har det nogen betydning for hhv. spam-filtre og SPF ? (Benytter selv pt mail-alias, således at jeg kan administrere al post fra min gmail-account, og slipper for at sidde og fedte rundt med web10's webmail.)

Absolut ikke et dumt spørgmål, men netop en situation, hvor man med SPF skal holde tungen lige i munden. Ellers kan man risikere at lukke for at modtager serveren vil modtage ens e-mail, sådan at det modsatte resultat opnås..

SPF omhandler domæne navnet, altså det der kommer efter @. Hvis man f.eks. bruger Gmail til sin post, så skal Google's mailservere tilføjes til SPF recorden.

Hvad står der i e-mail headeren, hvis du skriver en e-mail med dit domænenavn, som du afsender fra din Gmail ?

 

Tak for svaret :-)

Når jeg sender emails fra mit domæne i Gmail står der i headeren "from: navn@mitdomæne.com"  samt "mailed by Gmail, signed by Gmail".

 

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CM.Cooper,

CM.Cooper:
Tak for svaret :-)
Velbekomme, det er det Amino er til for :-)

CM.Cooper:
 Når jeg sender emails fra mit domæne i Gmail står der i headeren "from: navn@mitdomæne.com"  samt "mailed by Gmail, signed by Gmail".

Det kunne du selvfølgelig ikke vide, men det du skal kigge efter i headeren er, hvilke mailservere google benytter. De skal så inkluderes i din SPF record.

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tænkte jeg også  - men hvor dælen kan jeg se det henne ?

Kan ikke se andet end det nævnte i mailen ...

Gmails control-panel måske ?

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)