Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg er ved at starte en webshop op med salg af brugskunst.
Indtil videre har jeg fået en aftale på plads med nogle lokale grossister, hvor jeg kan købe varer til min butik til ok priser.

Jeg vil dog gerne udvide mit sortiment, men har ikke kapital til en større lagerbinding uden garanti for gennemsalg. Derfor er jeg igang med at søge grossister som tilbyder dropshipping (sender varerne direkte til kunden).

Men jeg er endnu ikke stødt på nogle grossister som tilbyder dette indenfor brugskunst i den "eksklusive" ende af markedet.

Derfor har jeg brug for hjælp til at overtale eksisterende grossister til at sende varerne for mig.
Men hvordan arrangerer man denne løsning rent praktisk?

Jeg er med på følgende proces:
Kunden bestiller i min shop og betaler -> jeg sender ordren til grossisten og betaler (dog helst med kreditperiode) -> grossisten sender varen ud til kunderne.

Hvordan gør man sådan at ens eget firma står som afsenderadresse, samt at medfølgende kvittering (faktura) er trykt på mine papirer osv.?

Og hvad med tracking-nr., ordrestatus mv.?


Håber I kan hjælpe mig lidt her.




Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan give dem et stempel med din afsender adresse, og et link til en side på dit site hvor de kan skrive en faktura ud.

 

Mvh Jesper

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
I de fleste tilfælde vil man sende faktura særskilt. Det vil nok være for bøvlet for grossisten.

Det mest normale (som jeg har kendskab til indenfor min branche) er at grossisten står som afsender på pakken. Det oplever man også tit når man bestiller EDB udstyr på nettet.

Det oplever jeg dog ikke som noget problem, sålænge grossisten ikke også har et detailled.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

Jeg havde faktisk forestillet mig at man integrerede sin webshop løsning til automatisk at sende en ordre til grossisten, når en kunde har placeret en ordre på webshoppen.

Hos grossisten kunne man så have en særskilt printer opstillet som ville udskrive faktura og pakkeseddel når ordren kommer ind.

Med hensyn til afsenderadresse kan jeg se en udfordring, hvis kunder evt. vil returnere en vare - her skal de jo have detaljeret information om retur-adressen - tror I ikke der kan blive problemer hermed?

Hvilke parametre skal man slå på, hvis man skal argumentere for at grossisten skal begynde at tilbyde dropshipping til netop min webshop?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Med hensyn til afsenderadresse kan jeg se en udfordring, hvis kunder evt. vil returnere en vare - her skal de jo have detaljeret information om retur-adressen - tror I ikke der kan blive problemer hermed?

Hvilke parametre skal man slå på, hvis man skal argumentere for at grossisten skal begynde at tilbyde dropshipping til netop min webshop?

1)Hvis grossisten indvilger, ser jeg intet i vejen for at de bruger din afsenderadresse. Du kan evt. sende dine egne pakkelabels til dem.

2a) Hvis du er parat til at sælge til vejledende udsalgspris hvis de har sådan en. Mange er nervøse for problemer med de fast ekunder hvis webshops presser på prisen,

2b) Fortæl alt andet der styrker din shops troværdighed i deres øjne.

2c) Find nogle der i forvejen (næsten) har de arbejdsrutiner der skal til at dropshippe. Det gør det mere sandsynligt at de siger ja.

 

/Jesper

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)