Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kildekode

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle der kender en metode til at skjule sin kildekode, både ved højreklik - vis kildekode, og funktioner - vis kildekode?

 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes kun en metode, og det er at lade være med at ligge den på nettet.

Det er spild af tid... Dem der virkelig ønsker din kildekode, billeder, tekster mm. har ingen problemer i at finde frem til det.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad det være sagt med det samme, jeg har ikke tænkt mig at lægge mig ud med folk som deMib, som kan hacke det meste (ikke at jeg siger at han gør det! :)), det er for at forhindre hovedparten af mine konkurrenter i at hugge kildekoden...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes nogle javascripts til at forhindre højreklik, dog ikke nogen der ikke kan omgås ved blot at deaktivere javascript i sin browser...
Den anden med at forhindre Funktioner - Vis kilde har jeg aldrig hørt om en måde man kan forhindre... jo man kan lave en side der åbnes i et nyt vindue uden at der vises adressebar, funktioner mm. Dog heller ikke noget der ikke kan omgås hvis man VIL se din kildekode.
Hvis du er meget øm om din kildekode kan du starte den med en kommentar (<!-- kommentar der kun vises i kildekoden -->) som fortæller en copycat at din kildekode tilhører dig og at kopiering er ulovligt.

Alternativt skal du ud og arbejde med f.eks. ASP eller PHP hvor de mere avancerede funktioner ligger på serveren og når de bliver kaldt sendes kun den html-kode de genererer. Selve html''en kan dog stadig kopieres...
Helt generelt er du nødt til at acceptere, at når du arbejder med internettet, så sendes koder, grafik mm til klienten og du kan ikke kontrollere dennes computer totalt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du fjerner højrekliks funktionen så bliver 60% af dine brugere sure på dig, og det er jo heller ikke fedt. Der findes faktisk rigtig mange der bruger de funktioner i højrekliksmenuen, så undgå det så vidt muligt.

Jeg har ligesom Nicolai heller ikke hørt om nogen løsning der kan deaktivere den i selve IE, og jeg tror heller ikke den findes, da den ikke har noget med din hjemmeside at gøre, men med selve IE.

Jeg har dog set nogle som laver 10000 Enters i toppen af kildekoden, for så at narre folk til at tro den ikke er der, men det er jo også kun de dummeste der falder fra på den måde, og om det kan have betydning på f.eks. SEO mm. har jeg heller ingen ide om.

 

Det er trodsalt kun html, css og javascript der kan ses af andre brugere, har du f.eks. et stort shopsystem bagved kan de ikke tage denne kode. da den afvikles før den bliver sendt ud til brugeren.

Derudover skal du jo huske du har rettighederne, så hvis dine konkurrenter stjæler din kode, så har du en god sag. ( dog ik hvis de kun stjæler et par html tags :D )

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Åhh alt det internet.....

Tak for svarene begge, vil lige tænke jeres indlæg igennem.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Al den kode din webserver sender til en browser - det vil sige alt det der skal til for at "tegne" siden og udføre client-side funktionalitet (f.eks. JavaScripts), kan uden de store problemer kopieres af modtageren. Du kan ikke forhindre at koden ender hos brugeren, hvis du vil have siden vist. Ingen kode - ingen side. Det eneste du kan skjule for brugerne er den kode som afvikles på serveren. Den kan brugerne ikke se - o hvis de kan, så har du et seriøst sikkerhedsproblem :)
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du mener at have behov for at skjule din kode. Da det jo blot er html der er tale om?

 

/Charly

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
For at undgå at konkurrenter skal nasse på arbejde jeg har siddet og arbejdet med i meget lang tid...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
"Den kan brugerne ikke se - o hvis de kan, så har du et seriøst sikkerhedsproblem :)"
Nu har jeg ikke kigget efter for XSS som du omtalte, så det tør jeg ikke svare på endnu ;)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)