Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kildekode

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ligetil at se koden, så de løsninger der findes er spild af tid. Udover det, så giver de ofte nogle side-problemer; Jeg var fx, inde på en webshop der brugte frames - jeg bruger tit "åbn i ny tab" når jeg ser en kategori igennem. Og derefter ser nærmere på produkterne, een efter een. Men nogle steder får jeg så at vide at jeg ikke måtte se deres html (copyright blahblah), når jeg åbner linket i ny tab/vindue. Det var jo garanteret ikke det der var meningen.
Men de fik deres vilje, jeg lukkede for siden og fandt en anden butik :)

Undskyld mig, men hvis man vil beskytte sin html med javascript, så har man ikke fattet mediet. Det er en OM''er :)

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 02-12-2006 12:19:35 Forfatter: Dimitri Hardorff For at undgå at konkurrenter skal nasse på arbejde jeg har siddet og arbejdet med i meget lang tid...



Det kan jeg sagtens forstå. Men hvis det er synligt, kan det kopieres. Det jeg mener, er at selv om man ikke kan kopiere det direkte så vil en erfaren koder ud fra et screenshot kunne bygge en kopi af din side på ganske kort tid.

/Charly


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
> Nu har jeg ikke kigget efter for XSS som du omtalte, så det tør jeg ikke svare på endnu ;)

XSS er en ting, men det eg snakkede om her var, at de processer der kører på din server, og som ender i at noget kode spyttes ud til brugeren IKKE bør kunne ses af andre end dig. Hvis man kan se hvad der kører af processer på din webserver, så er det fordi den er hullet som en si :)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
HTML er som sådan ikke "kildekode" det er et markup language, der bruges til at formattere og præsentere nogle data med. _ALLE_ tiltag jeg har set for at beskytte HTML kode fra nysgerrige har på en eller flere måder været til gene for brugeren og et dur bare ikke.

Desuden ligger det lidt i sig selv...hvis du har en smart funktion på din hjemmeside og jeg får lyst til at lave noget lignende, så laver jeg da bare selv en lignende funktion, det er oftest nemmere for mig end at sætte mig ind i hvordan du har kodet din, hvis det er en person med en teknisk ekspertise på et lavere niveau vil personen typisk ikke kunne forstå din kode og i bedste fald være i stand til at lave et cut''n''paste af den.

Jeg mener heller ikke du kan have særlig meget inovativt i html og javascript kode som kan være nødvendigt at skjule.

HVIS endelig du vil igang er her nogle ideer:

   * Byg din kode sammen med noget PHP
   * Inkluder dele af din kode via http requests
   * obscurify din kode, eg. istedet for at kalde dine funktioner for PerformUpdate så kald den DrikJulemandensSafteVand
   * Smid en masse nytteløse kommentare i din kode, og lav underlige loops f.eks:

       for ($i=0; $i<=count($array); $i++)
       {
          print "The value of array($i) is ''".$array[$i]."''\n";
       }

    Saa laver du:

    for ($opvarmning=JuleMand()*1024; DrilleNisse(); September())
    {
       /* Her tegner vi et billede af sadam housein*/
       NecroMancer($opvarmning,ZebraHest());
    }

    function JuleMand()
    {
    /*Her tjekker vi for null pointer exception*/
     return 0;
    }

    function DrilleNisse()
    {
        global $array,$i;
    if ($i<count($array)) { return true;} else { return false; }
    /* Hvis det er sandt at det er forkert er det sikkert forkert at det er sandt og så kan det jo være ligemeget?*/
    }

    function September()  /* ADVARSEL: MÅ KUN KALDES I DECEMBER MÅNEDE*/
    {
    global $opvarmning;
    $opvarmning++;
    /* I September øges den globale opvarmning radikalt */
    }

    function NecroMancer($c,$d)
    {
    global $array;
    print $d.$c.") is ".$array[c]."\n";
    }
   

    function ZebraHest()
    {
       return "The value of array(";
    }


  
    For at i skal kunne forstå meningen i det har jeg været lidt moderat med obscuring, men for lige at give den sidste tand så kan i fortsætte sådan her:

    function September()  /* ADVARSEL: MÅ KUN KALDES I DECEMBER MÅNEDE*/ { /*Husk lige tandbørsten*/global $opvarmning; /*Zebraer yngler i august*/ $opvarmning++;    /* I September øges den globale opvarmning radikalt */  }

eller:
   
    function ZebraHest()
    {
    $ost=''( '';$Lugter=''value '';$af=''array '';$Slemt=''of '';$Du=''The '';   
       return $Du.$Lugter.$slemt.$af.$ost;
    }


Hvis du insisterer ka du godt gøre det uforståeligt for andre, og du kan
Fra København N
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
PHP tolkes server-side. HTML og JavaScript tolkes client-side (browseren). Dermed giver det ikke meget mening at gøre koden PHP koden ulæselig, hvis det er html/javascript man vil have "beskyttet". Du kan self. gøre HTML''en "ulæselig", men det er forholdvis begrænset hvad man kan gøre der - og det er ret nemt at gøre HTMLkoden læselig igen. Og du behøver ikke noget server-side (herunder PHP) for at lave grim HTML.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
>    * Byg din kode sammen med noget PHP
>   * Inkluder dele af din kode via http requests
>   * obscurify din kode, eg. istedet for at kalde dine funktioner for PerformUpdate så kald den DrikJulemandensSafteVand
>   * Smid en masse nytteløse kommentare i din kode, og lav underlige loops f.eks:

Udover de gener det kan give brugerne, ser det ud som en rigtig god løsning til at holde alle de der irreterende søgemaskiner ude af sitet - eller i hvert fald gøre det meget svært for dem at forså siderne. HA! Google - der fik i den! I skal sgu ikke komme her og ... :)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dennis: jeg bruger php-like kode som illustration, det er helt korrekt ja. Og nej det giver ingen mening at gøre det med PHP kode men jeg anbefaler også kun at bruge PHP kode til at foretage obfusceringen(det var 3. måde jeg fik stavet det ord på idag) af han javascript med ja.

Mikkel: Jeg forventer ikke han gør det med sin HTML kode, men hvis han har noget han ønsker at skjule i sin HTML er det da heller ikke mere end rimeligt at han også skjuler det for google.

Men bemærk lige min primære anbefaling i den sammenhæng, tak.

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, bortset fra det problem at der findes et væld af extensions til firefox der fint kan samle den aktuelle kildekode på siden, efter at diverse javascripts er kørt færdig osv.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor jeg også anbefaler at han dropper hele "beskyttelses" tanken :)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Nu er det ikke ligefrem fordi jeg har forstand på sådan noget, men hvorfor ikke bare bruge et lille program der krypterer kildekoden så den er ulæselig. Det kan fx findes her http://www.antssoft.com/htmlprotector/index.htm Du kan downloade en trial version og hele programmet koster kun 40usd

 

Så vidt jeg har hørt så kan man sagtens bryde krypteringen, men det holder folk væk der bare er inde og snuse og folk der ikke har så meget forstand på det har ingen chance. Jeg kender et par stykker der bruger det med stor succes.

 

Hilsen Morten

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)