Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aktie investering.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Kunne godt tænke mig, at komme til at rode lidt med investering af aktier. Så derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om jeres viden omkring, hvad jeg skal bruge for at komme ordentligt igang. Så smid gerne links til artikler omkring investering, nyttige sider, og skriv gerne om egne erfaringer osv.

Mvh Kenni

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hjælpen indtil videre. skriver måske nogle flere spørgsmål senere :) Men hvis der er andre foreslag kan i bare skrive i tråden.

Mvh Kenni

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenni,

Det lyder spændende, der er i hvert fald nok at tage fat på af materiale:-)

Udover ovenstående vil jeg klart anbefale at du melder dig ind i Dansk Aktionærforening, de har en masse gode begynder kurser, hvor man kan få en masse gode fif til aktiemarkedet.  Du kan finde dem her;

www.shareholders.dk

Ellers bugner internettet af materiale, jeg kan yderligere anbefale;

www.Npinvestor.com

www.borsen.dk

www.business.dk

og der er naturligvis mange flere..:-)

CNN Money skrev desuden i dag en meget fin artikel omkring forskellige investerings muligheder, du kan læse den her!

Mvh

Simon

 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler i aktier igennem jeres netbank. Eller er der bedre alternativer ? :D

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

www.nordnet.dk er det ultimative værktøj når du skal handle aktier - det går noget hurtigere end i netbanken :)

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man skal invester penge i aktier?. Er det nok med at have 1-3000kr på kontoen, og statse

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Petersen:

Når man skal invester penge i aktier?. Er det nok med at have 1-3000kr på kontoen, og statse

Du kan starte med mindre beløb, men vil ikke anbefale det.

For det første skal investeringer i aktier stamme fra penge, som ikke er nødvendige. Dvs. penge som ikke vil gøre ondt at tabe.

For det andet skal der betales et vist beløb ved hver handel. Hvis man så handler med 3000 kr., og man får en gevinst på 1%, vil investeringsudgifterne være lige så store (eller større) som overskuddet v. handlen.

 

Ellers en advarsel; der er mange magikere og "hemmelige sådan-tjener-du-en-milliard-på-aktiemarkedet"-propagandører. Fælles for dem alle, at det, som de siger, er ævl. Der er ingen sikker metode til at vinde penge på aktiemarkedet ligesom der heller ikke sikkert, at man taber penge på aktiemarkedet.

Derfor: Skal man investere i aktier, er den bedste (og eneste rigtige) metode, at købe mange forskellige aktier fra mange forskellige brancher (= risikospredning). Disse aktier skal man have i lang tid og sigte på at tjene penge på aktierne ved at have dem i lang tid (dvs. ikke en dag eller måned, men år).

Grund: Man ser, at der generelt (altså IKKE ét firma, men gennemsnittet fra MANGE firmaer) over en længere periode er en tendens til at priserne på aktierne går op.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)