Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Specifikationer til min webshop - er de realistiske med f.eks. en Scannet-shop?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er nogle af mine specifikationer til min web-shop. De er skrevet uden nærmere kendskab til "alt det tekniske".
Er det realistisk for mig at vælge f.eks. Scannet med de ønsker jeg har??

Hvis ikke - hvad vil en ca. pris så være for at få sådan en shop udviklet?

 



  • skal kunne modtage flest mulige betalingskort

  • siden skal kunne ”omkonverteres” til engelsk (måske norsk og svensk) – samt priserne i euro, (NOK og SEK.) måske f.eks. ved at trykke på landenes flag

  • bestilling + betaling skal IKKE ske ved logon først

  • betaling skal IKKE ske ved POP-UP vindue

  • SEO venlig

  • Hvis man bladrer tilbage i siderne efter at have indtastet betalingskort-info skal disse stadig være der, når man vender tilbage til kurven.

  • kunne sende nyhedsbreve

  • indkøbskurv på ALLE sider så man kan føle antal varer + fragt = totalbeløb

  • skal kunne føjes til kundens Foretrukne

  • PBS logo + betalingskortlogoer på alle sider

  • billeder i jpg format.

  • Det skal være muligt at trykke ”køb” ved hver vare

  • Siden skal se professionel ud – let at navigere rundt på – stringent – minimalisme

  • Ingen flash

  • Logo/firmanavn skal være et link tilbage til forsiden

  • Man skal kunne følge sin pakke med Track and Trace hos Post Danmark


·        Skal ikke baseres på ”frames”



  • Man skal kunne komme væk med backspace - tilbage til den side man kom fra.

  • Der skal være et diagram, der viser fragtpriser i DK og
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det meste er realistisk, dog vil nogle funktioner kræve en del tilretning.

Men ét punkt er nærmest umuligt at komme udenom, uanset hvilket standardløsning du vælger: "·        Skal ikke baseres på ”frames” "

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Allan - hvad bassere du det på ? Så vidt jeg ved er det vidst kun www.dandomain.dk der kører med frames. Jeg har ihvertfald ikke set andre standardshops ( af de kendte ) der bruger frames længere.  Men jeg kan da tage fejl.
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tager måske fejl, men mente bare helt bestemt at Scannets shop baserer sig på frames.

Måske er det bare mig der lever i fortiden :-)

 

Isåfald lyder kravsspecifikationerne ikke helt hen i skoven, hvis man selv kan finde ud af at rode med det, eller betaler sig fra dig.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det mener jeg ikke den er, men det er korrekt dandomain''s er, og de ligner jo hinanden på mange andre punkter.

En anden løsning er at henvende sig til nogle af dem der levere en webshop fra bunden, eller bygget over et nuværende system. Så kan man få dem 100% tilpasset.

Det giver et større opstartsbeløb, men en mindre udgift i måneden.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tina

 

Det lyder bestemt ikke urealistisk, nedenstående har jeg tilladt mig at fremhæve hvordan vores produkt EasyFlow, matcher:

 


  • skal kunne modtage flest mulige betalingskort

    + Vi kan langt de fleste, vi mangler dog e-wire, men ligeså snart vi har en konkret kunde med behovet, vil vi bestemt lave det.
       



  • siden skal kunne ”omkonverteres” til engelsk (måske norsk og svensk) – samt priserne i euro, (NOK og SEK.) måske f.eks. ved at trykke på landenes flag 

    + Den er i pressen!
       
  • bestilling + betaling skal IKKE ske ved logon først

    + Top! (Thorborg har jo ret :-) )
       
  • betaling skal IKKE ske ved POP-UP vindue

    + Top!
       
  • SEO venlig

    + Top!
       
  • Hvis man bladrer tilbage i siderne efter at have indtastet betalingskort-info skal disse stadig være der, når man vender tilbage til kurven.

    - Det er jeg helt sikker på er lovligt, der er ret strenge krav til at gemme betalingskort-info.
       
  • kunne sende nyhedsbreve

    + Top! Endda et lækkert et i Html, hvor du bare kan trække dine iforvejen indtastede produkter, så det bliver så nemt som muligt.


  • indkøbskurv på ALLE sider så man kan føle antal varer + fragt = totalbeløb

    + Top!
       


  • skal kunne føjes til kundens Foretrukne

    + Top! Det tror jeg iøvrigt gælder for alle sider, der ikke er baseret på frames.
       
  • PBS logo + betalingskortlogoer på alle sider

    + Top! I vores løsning styrer du helt selv dette.
       
  • billeder i jpg format.

    + Top! Og endda automatisk skalereret så du kun skal oploade en størrelse. Hvis du rigtigt vil havde billeder der sælger skulle du kigge på vores billede zoom http://www.easyflow.dk/B2C/Moduler/Billedezoom.html
       



  • Det skal være muligt at trykke ”køb” ved hver vare.



  • + Top!
       


  • Siden skal se professionel ud – let at navigere rundt på – stringent – minimalisme



  • + Top! Du vælger selv den naviga
    Fra Århus
    Tilmeldt 10. Feb 06
    Indlæg ialt: 1415
    Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:21
    Hvor mange stjerner giver du? :
    ScanNets shop er ikke baseret frames. Faktisk har man meget frit spil med ScanNets shop hvad angår design. Det eneste "problem" der har været, er at man ikke kunne definere unikke meta-tags (title, description, keywords), men det kan man heldigvis idag :)

    /Marcel Fuursted

    Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

    Tilmeldt 1. Sep 06
    Indlæg ialt: 202
    Skrevet kl. 22:00
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Dato: 05-12-2006 21:21:15 Forfatter: Marcel Fuursted . Det eneste ''problem'' der har været, er at man ikke kunne definere unikke meta-tags (title, description, keywords), men det kan man heldigvis idag :)

     

    Hej,

     

    Hvordan kan man det? Kræver det ikke stadig tilkøb af deres SEO-modul (den til shoppen)?

     

    Mvh

     

    Claus

    Fra Århus
    Tilmeldt 10. Feb 06
    Indlæg ialt: 1415
    Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:05
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Jo, men "SEO-modul" er ikke SEO-modul, som før i tiden, hvor det cloakede. Idag er SEO-modul bare, at du netop KAN definere meta-tags. Grunden til, man så vælger at kalde det seo-modul er, hvis man har fokus søgemaskiner har man muligheden for at arbejde aktivt med meta-tags, da det KAN være skadeligt ikke at bearbejde dem ordentligt. Så modulet som tilkøb er KUN hvis man vælger rent faktisk at arbejde med SEO

    /Marcel Fuursted

    Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

    Fra Padborg, Sønderjylland
    Tilmeldt 31. May 06
    Indlæg ialt: 702
    Skrevet kl. 23:10
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej Tina og velkommen til Amino, hvor du nok skal få svar på dine spørgsmål  Aminoer er nogle hjælpsomme folk...

     

    Jeg har skrevet dette før, men jeg gør det gerne igen, for jeg kan selvfølgelig godt forstå dine specifikationer og de er bestemt også relevante. Jeg syntes dog også at du skal fokusere på aministrations delen af en webshop.. Hvis du havde en fysisk forretning, ville du også skulle tænke på lagersystemer, selve lageret, prismærkning osv.. Alle disse ting skal du også kunne håndtere i en webshop, men ofte er fokus helt og holdent kun på det udadvendte mod kunden, hvilket selvfølgelig også er relevant og indlysende, -men tænk også over hvilke krav du ville have til dit system, så det letter dit interne arbejde.. Hvis du har en god admin del i din shop giver det dig mere overskud til dine kunder..

     

    Spørgsmål vedr. administration kunne bl.a. være:

     

    -SEO venligt. Du kommer til at skulle beskæftige dig med SEO på et eller andet plan. Marcel og andre nævner det også her, som værende ret essentielt og jeg kan kun give dem ret.. Det lyder som om du godt ved dette, så det er nok ikke noget problem, ellers er der masser af tråde her, som kan hjælpe dig.

    -Hvordan håndteres lageret/dine varer ? Kan du importere/eksportere lagerlister til f.eks. excel, så du kan lave status. Hvilke krav har du til det ?

    -Besøgende/kunder. Vil du kunne følge dine kunder rundt i butikken?  Vil du kunne se fra hvilke sider dine kunder kommer fra ? Efterladte indkøbskurve osv.

    -Fakturering. Har du specielle krav til udseende og indhold (måske forskelligt sprog, ved forskellige kunder)?

    -Ønsker du integration med et økonomisystem?

     

    Der er sikkert flere ting, som du med fordel kan overveje, så du også får et system, som er rart og effektivt at arbejde i for dig også

     

    Held og lykke fremover.

    Mange hilsner

    Majbrit - Christobel

    Børnetøj fra Christobel

     

    Side 1 ud af 4 (35 indlæg)