Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og afgifter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra istanbul
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Alle :)

 

Er røget ind i en mindre tvist med Told % Skat i Danmark.

 

Sagen kort
 

Jeg køber et stører parti jeans i USA og sælger til en dansk kæde enhedsprisen er svarende til 130 kr. pr. par FOB New York. Jeg betaler så importmomsen + luftfragten + 13,4 % af prisen landet i Danmark. (Toldgrundlaget)

 

Jeg gentager så handelen et par mnd. efter men da jeg nu køber 5 gange mer end 1 ordre for jeg nedslag i prisen svarende til 90 kr. Idet jeg også forudbetaler til Firmaet i NY. Tvisten er så at Told & Skat sig er at jeg ska betale told af de 130 kr. som tidligere, og ikke af de 90 kr. da det er den samme varer.

 

Det har jeg så nægtet....

 

Er der en expert på området også fra Skat selv :)


 

 


Nesse Celik nesse501@hotmail.com www.bestconnection.org www.brandsint.com

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder meget mærkelige, jeg har gjort den slags mange gange, og bliver altid beregnet fra gang til gang... Men hvordan gik det ?
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan kun være enig i, at det lyder helt forkert. Ud fra din forklaring er der gået et eller andet galt.

Tolden bliver altid beregnet ud fra den aktuelle fakturaværdi + fragten (ifald du selv står for denne). Hvis du selv står for indfortoldningen, kan det anbefales at kontakte speditøren der har forstået transporten og få professionel hjælp der - er det speditøren der allerede står for indfortoldningen, så skal de have besked på, at få bragt tingene iorden (er nok klar over, at det lyder nemmere end det er!)
 
Vil umiddelbart mene, at der er en fornuftig forklaring, men jeg kender jo ikke til dit indkøbs- og transportforløb i den specifikke sag.

Mvh



Side 1 ud af 1 (3 indlæg)