Nu håber jeg på din hjælp til et godt projekt. I anledning af en firmabegivenhed vil vi samle penge ind hos vores kunder og forretningsforbindelser - og alle andre (du må gerne deltage) til at vi sammen kan etablere en brønd i en afrikansk landsby.
Vi arbejder i forvejen med at holde de danske drikkevandssystemer fri for forureninger - og ja, der er nok at lave - derfor er det nærliggende også at gøre noget for andre.
Til det formål vil vi bruge vores database - OG etablere en Firma Facebook profil med en gruppe: Vand Til Afrika. Facebook skal ikke bruges til salg. Først og fremmest til indsamling af penge til brønden. Firmaprofiler kan ikke få venner på Facebook, så vidt jeg har forstået. Hvad gør man så? Det er jo det, der er hele formålet med øvelsen.
Siden hen kunne jeg finde på at bruge Facebook til at komme med gode råd om at holde vandsystemer rene og debattere problemer i relation hertil.
Men hjælp mig med at få anvendt Facebook rigtigt, så jeg også kan hjælpe en masse mennesker til at hjælpe nogle afrikanere, der trænger alvorligt til rent vand. I øvrigt skal brønden bygges af Ingeniører Uden Grænser.
Det var da en fantastisk idé..... Ang. udførelsen er det jo stort set bare, at oprette gruppen - når det handler om velgørenhed skal folk nok komme, nærmest af dem selv. At få folk fra dit eget netværk til at deltage og invitere deres venner er sandsynligvis alt, der skal til for at få bolden til at rulle.
Ang. fremtiden for gruppen tror jeg dog du skal passe lidt på.... Kort sagt handler det om at folk næppe vil blive ovenud begejstrede hvis du, i en gruppe der handler om vand til Afrika, begynder at skrive om vandbehandling i DK. Men det du kan gøre er at bruge gruppen som springbræt til at skabe interesse om din virksomheds øvrige aktiviteter på Facebook. Ja og så skader det jo heller ikke med en lille update i ny og næ - f.eks. hvis I starter et projekt op et eller andet sted i DK kan man jo smide et lille indlæg i stil med "Tak for opbakningen til Afrika-projektet...her er i øvrigt hvad vi ellers laver....bla. bla. bla..... og det er vi sådan set også ret stolte af".
Pointen er at holde indholdet relevant og ikke få brugerne til at føle sig snydt.
Sat firkantet op, så handler det om at være ærlig i kommunikationen.... Hvis gruppen handler om et velgørenhedsprojekt i Afrika er det ikke dér du skal forsøge at sælge vandrensning til forbrugere i Ballerup.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Rigtig mange tak for dit gode tilbud. Det varmer helt ned i Afrika :)
Jeg vil gerne vide, hvordan man får fans - altså teknisk. Kan man interaktivere sine fans som med venner? Laver ikke så meget ud over bål i aften. Ser frem til at høre fra dig.
Der er jo rigtig mange muligheder. men den primær måde er at man inviter ens venner fra sign personlige profil som så igen sender videre vis de synges det er et godt projekt eller hvad måtte være
det kan meget hurtig skabe en kædereaktion vis budskabet er klart og tiltaler folk. som dit projekt jo er. end at man kunne blive fan af min kat vis jeg have det
men det er min erfaring at man får flere "fans" vis man sammentidig sender en PM i en form af tekst som retfærdiggøre hvorfor man også gør det. kunne blandt andet være at:
jeg har sendt dig en invite til gruppen xxx jeg håber meget på du støtter op omkring det og evt. giver et bidrag til det... og bla bla.
altså så skulle jeg mene du var godt kørende.. men som sagt er der også andre metoder :)