Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger en virksomhed Facebook til socialt projekt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu håber jeg på din hjælp til et godt projekt. I anledning af en firmabegivenhed vil vi samle penge ind hos vores kunder og forretningsforbindelser - og alle andre (du må gerne deltage) til at vi sammen kan etablere en brønd i en afrikansk landsby.

Vi arbejder i forvejen med at holde de danske drikkevandssystemer fri for forureninger - og ja, der er nok at lave - derfor er det nærliggende også at gøre noget for andre.

Til det formål vil vi bruge vores database - OG etablere en Firma Facebook profil med en gruppe: Vand Til Afrika.
Facebook skal ikke bruges til salg. Først og fremmest til indsamling af penge til brønden. Firmaprofiler kan ikke få venner på Facebook, så vidt jeg har forstået. Hvad gør man så? Det er jo det, der er hele formålet med øvelsen.

Siden hen kunne jeg finde på at bruge Facebook til at komme med gode råd om at holde vandsystemer rene og debattere problemer i relation hertil.

Men hjælp mig med at få anvendt Facebook rigtigt, så jeg også kan hjælpe en masse mennesker til at hjælpe nogle afrikanere, der trænger alvorligt til rent vand. I øvrigt skal brønden bygges af Ingeniører Uden Grænser.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

 

Det var da en fantastisk idé..... Ang. udførelsen er det jo stort set bare, at oprette gruppen - når det handler om velgørenhed skal folk nok komme, nærmest af dem selv. At få folk fra dit eget netværk til at deltage og invitere deres venner er sandsynligvis alt, der skal til for at få bolden til at rulle.

Ang. fremtiden for gruppen tror jeg dog du skal passe lidt på.... Kort sagt handler det om at folk næppe vil blive ovenud begejstrede hvis du, i en gruppe der handler om vand til Afrika, begynder at skrive om vandbehandling i DK. Men det du kan gøre er at bruge gruppen som springbræt til at skabe interesse om din virksomheds øvrige aktiviteter på Facebook. Ja og så skader det jo heller ikke med en lille update i ny og næ - f.eks. hvis I starter et projekt op et eller andet sted i DK kan man jo smide et lille indlæg i stil med "Tak for opbakningen til Afrika-projektet...her er i øvrigt hvad vi ellers laver....bla. bla. bla..... og det er vi sådan set også ret stolte af".

Pointen er at holde indholdet relevant og ikke få brugerne til at føle sig snydt. 

 

Sat firkantet op, så handler det om at være ærlig i kommunikationen.... Hvis gruppen handler om et velgørenhedsprojekt i Afrika er det ikke dér du skal forsøge at sælge vandrensning til forbrugere i Ballerup.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Det var da en god ide :)

nej firma profiler kan ikke få venner. de kan få "fans"
så det skulle vel ikke være noget problem

Men jeg har ikke så meget at bruge aften på.
så jeg vil gerne hjælpe dig med dit projekt

Mvh
Romlund

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Rigtig godt intiativ ! Kunne man lære noget af, sætter samvittigheden igang :-) Super godt

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Troede bare jeg var galt på den og ville ikke skabe dårlig stemning :-)

 

Mikkel

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Fama Og 1000 tak for dit svar. Gruppen skal ikke bruges til andet - kun profilen.
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Rigtig mange tak for dit gode tilbud. Det varmer helt ned i Afrika :) Jeg vil gerne vide, hvordan man får fans - altså teknisk. Kan man interaktivere sine fans som med venner? Laver ikke så meget ud over bål i aften. Ser frem til at høre fra dig.
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Passiv +

Ja det kan man nok hurtig komme til :/

Bjarne Ravn

Der er jo rigtig mange muligheder. 
men den primær måde er at man inviter ens venner fra sign personlige profil som så igen sender videre vis de synges det er et godt projekt eller hvad måtte være
 
det kan meget hurtig skabe en kædereaktion vis budskabet er klart og tiltaler folk.
som dit projekt jo er. end at man kunne blive fan af min kat vis jeg have det

men det er min erfaring at man får flere "fans" vis man sammentidig sender en PM i en form af tekst som retfærdiggøre hvorfor man også gør det. kunne blandt andet være at:

jeg har sendt dig en invite til gruppen xxx
jeg håber meget på du støtter op omkring det
og evt. giver et bidrag til det... og bla bla.

altså så skulle jeg mene du var godt kørende.. men som sagt er der også andre metoder :)

mvh
Romlund

 

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Romlund

Jeg søger stadig svar på, hvordan man får tilknyttet venner - eller fans som det vist hedder, når det er en virksomhedsprofil. Kan nogen hjælpe?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)