Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indekserer ikke alle mine sider

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter og andet godtfolk. Jeg har et problem med en række sider på mit website, som google vælger IKKE at indeksere. Jeg har i følge google webmaster tools omkring 3000 links i mit sitemap, men google har kun indekseret godt 1000 af dem. Jeg er udmærket klar over, at jeg ikke kan tvinge google til at indeksere mine sider, men jeg finder det mærkeligt, at jeg har sider der er 1½ år gamle, som endnu ikke er blevet indekseret.

Se f.eks. siden: http://www.myrating.dk/indhold/1094-wing_commander

Denne sidde er ikke indekseret af google (i hvert fald ikke i skrivende stund). Siden blev oprettet d. 17/1-2009.

Jeg gør flere ting for at få google gjort opmærksom på mine sider:

1. Jeg har listevisninger af alt mit data, som kan tilgås fra forsiden.

2. Jeg har lavet en sitemap.xml fil, der ligger i orden af mit domæne. Denne fil indeholder links til alt mit indhold. Jeg har registreret filen i google webmaster tools.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Der kan være flere grunde til at dine sider ikke bliver indekseret af Google.

Først og fremmest er det ikke nok bare at have en side på sin hjemmeside, den interne linkbuilding og ikke mindst eksterne linkbuilding til denne side skal også være iorden. det eneste sted hvor jeg kan se du linker til den side er via dit sitemap. og det er ikke nok.

Så du skal igang med at linkbuilde både eksternt og internt.

Yderligere bør du også kigge på dine titles og metadescription, disse er meget korte og det fortæller Google Webmaster Tools dig sikkert også.

men linkbuilding er vejen frem.

Det var lige hurtigt hvad jeg kunne nå at skrive inden jeg nu skal spise :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst noget om man helst ikke skal have mere ind 100 links per side, har du prøvet at dele din sitemap op i kategorier->underkategorier->vare så du kommer under 100 per side?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Nej, som udgangspunkt har Google ikke svært ved at indekserer sider med den type url.

Det der kan give problemer er at du på sin vis spammer Google med unødvendige informationer. Det der er vigtig for Google er ikke alle dine sorteringssider, men derimod dine indholdssider, selvom der ikke er det helt store indhold. Yderligere mangler du også unikke og udførlige titler på stort set alle siderne.

Jeg ville bestemt ikke lade Google indeksere sorteringssiderne/listesiderne, men jeg ville putte en noindex, follow på i stedet for. Der er ingen grund til at lade Google indekserer dem nemlig, det kan også risikere at blive opfattet som spam.

det vigtig med intern og ekstern linkbuilding er at man linker fra mange forskellige sider til en given side.

Bordeogstole:

Har læst noget om man helst ikke skal have mere ind 100 links per side, har du prøvet at dele din sitemap op i kategorier->underkategorier->vare så du kommer under 100 per side?

 

Jo der er en regel om at man max skal have 100 links på hver side, dog mener jeg ikke at dette gælder xml sitemap. Men uanset hvad hvis du gør som jeg har sagt indtil nu, så vil du alligevel ikke skulle bruge xml sitemap. For Google har det bedst med at følge links.

-Så igang med at linkbuilde både internt og eksternt
- få sat en noindex, follow robots metatag på dine sorteringssider/søgesider, og alt det som reelt ikke har nogen betydning for Google.
- Få lavet unikke titles og metadescription
- Og ikke mindst få lavet noget indhold på de sider, det er nemlig ret tomt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Risikerer jeg ikke, at google aldrig når ind til mine indholdssider, hvis jeg sætter nofollow op?

google vil vel indeksere min side på nogenlunde denne måde:

forside -> kategorier -> enkelt kategori -> indhold

Hvis jeg sætter nofollow op på f.eks. enkelt kategori, vil google vel stoppe der og ikke indeksere indholdssiden?

TIl info, så indeholder mit sitemap ikke links til kategorier, men udelukkende links til indholdssider.

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne for øvrigt også godt tænke mig at høre dit bud på hvad du mener med "unikke og udførlige titler på alle sider". Ville du skrive mere end indholdets navn i titlen? Evt. websitets navn tilsidst? Jeg har læst mig til, at det vigtigste skal stå først i titlen, hvorfor navnet står her. Men man kunne selvfølgelig lave en titel på følgende form:

Wing commander - se anmeldelser og bedømmelser - myrating.dk

Vil det være en bedre titel i forhold til google?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Ardal:

Risikerer jeg ikke, at google aldrig når ind til mine indholdssider, hvis jeg sætter nofollow op?

google vil vel indeksere min side på nogenlunde denne måde:

forside -> kategorier -> enkelt kategori -> indhold

Hvis jeg sætter nofollow op på f.eks. enkelt kategori, vil google vel stoppe der og ikke indeksere indholdssiden?

TIl info, så indeholder mit sitemap ikke links til kategorier, men udelukkende links til indholdssider.

Jeg har ikke skrevet nofollow nogen steder. Jeg har skrevet at du skal lave en "noindex, follow" på din kategorier. hvilket betyder at siderne ikke skal indekseres, men at links gerne må følges.

Med hensyn til sitemappet, så er det sådan, ud fra mine egne tests at det tager betydeligt længere tid at få indekseret sin hjemmeside (og nogen gange får man slet ikke siderne indeksret) hvis man beder Google om at indeksere dem (fx via sitemap), frem for hvis man bruger den naturlige vej som er via links, både fra interne og eksterne sider. Det samme siger andre som har testet det også.

Du kan også læse mere om hjælp til søgemaskineoptimering her

Med hensyn til titlerne, så mener jeg fx noget i denne dur:

filmnavn, minibeskrivelse - original titel
eller
Filmnavn, minibeskrivelse med søgeord
eller
Filmnavn, genre, årstal, originaltitel.

metadescription skal så indeholde en lidt længere beskrivelse som også indeholder nogle af de ord som brugeren søger på.

du skal ikke skrive fiamanvn, websidenavn eller andet i den dur i hverken titlen eller description.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte lige at du jo også kan bruge din signatur her på amino til at linkbuilde på vigtige ord. i stedet for at skrive www..... så skriv fx Dødens gab 2

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har indekseret myrating.dk/kategorier/film?letter=w 

301 redirect alle sider som denne der giver 404 fejl, og 301 redirect alle url'ermed http://myratings.dk til http://www.myratings.dk

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)