Hej Lars
Der kan selvfølgelig forekomme tilfælde hvor nye medarbejdere laver bogføring, her er det dog min oplevelse at det stadig gennemgåes af stataut.
revisor enten måneds- eller kvartalsvist, og dermed har insigt i hvad der sker.
Jeg har erfaring med en af de 4 store hvor der sidder registrerede revisorer og tager sig af alt bogføring, hvilke jeg har oplevet som udmærkede sparringspartnere.
Her i firmaet står vi dog selv for al økonomi, så det er ikke for at forsvare vores måde at gøre det på.
Ingen tvivl om at bogføringensdelen generelt er dyrere hos en revisor end hos et firma der primært laver bogføring, momsopgørelser mm. som f.eks. dit.
Fidusen opstår i at
revisoren har meget lettere ved at gennemgå det der er lavet i "egen fold" og derfor bliver efterreguleringer og omposteringer nedsat til et minimum. Plus det faktum at revisor og ext. bogføringsassistance ikke altid bruger samme finanssystem besværliggør også processen.
Men lad nu det ligge, jeg tror at ikke at tråden blev startet for at starte en sådan diskussion. Men dermed også sagt at hvis Farhang ikke har revisionspligt på sine firmaer, er det min overbevisning at det billigste er at vælge et firma som
eksempelvist AcCounterpart eller et lille revisionsfirma, da det er udiskutabelt at de store revisionsselskaber oftest har en ikke uvæsentligt højere timepris. Eller ansætte en deltidsbogholder alt efter omfanget af arbejdet.