Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringshjælp søges!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg leder efter en dygtig bogfører til mine firmaer, er der nogen her som kan hjælpe mig eller kender nogen?

 

vh. Farhang

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Farhang,

 

Du er meget velkommen til at skrive en e-mail til sandino@ofir.dk, så vil jeg sende dig nogle oplysninger, som jeg tror du vil finde interessante i forhold til din forespørgsel.

 

Med venlig hilsen

 

Mads

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvis du beskriver omfanget af bogføring (ca antal bilag pr år/md og selskabsformer) er det lidt lettere at give et bud, og hvorvidt der er revisionspligt på regnskabet.

Men hvis sidstnævnte er tilfældet, tror jeg det er ligeså billigt at få revisor til at lave både bogføing og regnskab, som hvis man vælger et bogføringfirma til den del og så bagefter sender det til revisor for godkendelse. 

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 09:45:04 Forfatter: Peter Juhl Stadsbjerg

Men hvis sidstnævnte er tilfældet, tror jeg det er ligeså billigt at få revisor til at lave både bogføing og regnskab, som hvis man vælger et bogføringfirma til den del og så bagefter sender det til revisor for godkendelse.


 

Det er jeg så ikke helt enig i.

 

Jeg ser også mange eksempler på virksomheders om ikke får den samme sparring med bogholderen når man vælger og lade aut. revisoren klare det hele.

 

Der sker også tit det at det nye der medarbejder laver bogføring fra gang til gang hos en aut. revisor. Og selvom der så sidder en aut revisor ved årsafslutning og analysere regnskabet så får du ikke den løbende rådgivning.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

 

Der kan selvfølgelig forekomme tilfælde hvor nye medarbejdere laver bogføring, her er det dog min oplevelse at det stadig gennemgåes af stataut. revisor enten måneds- eller kvartalsvist, og dermed har insigt i hvad der sker.

Jeg har erfaring med en af de 4 store hvor der sidder registrerede revisorer og tager sig af alt bogføring, hvilke jeg har oplevet som udmærkede sparringspartnere.

Her i firmaet står vi dog selv for al økonomi, så det er ikke for at forsvare vores måde at gøre det på. 

Ingen tvivl om at bogføringensdelen generelt er dyrere hos en revisor end hos et firma der primært laver bogføring, momsopgørelser mm. som f.eks. dit.

Fidusen opstår i at revisoren har meget lettere ved at gennemgå det der er lavet i "egen fold" og derfor bliver efterreguleringer og omposteringer nedsat til et minimum. Plus det faktum at revisor og ext. bogføringsassistance ikke altid bruger samme finanssystem besværliggør også processen.

 

Men lad nu det ligge, jeg tror at ikke at tråden blev startet for at starte en sådan diskussion. Men dermed også sagt at hvis Farhang ikke har revisionspligt på sine firmaer, er det min overbevisning at det billigste er at vælge et firma som

eksempelvist AcCounterpart eller et lille revisionsfirma, da det er udiskutabelt at de store revisionsselskaber oftest har en ikke uvæsentligt højere timepris. Eller ansætte en deltidsbogholder alt efter omfanget af arbejdet.

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg kontakter jer på mandag med henblik på samarbejde.

 

God weekend, Farhang

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kender jeg revisionsbranchen indgående gennem mange års ansættelse hos de store og jeg må nok give Lars lidt ret. Generelt ser revisionsvirksomhederne helst at virksomhederne selv laver bogføringen eller lader eksterne bogholdere gøre det. Nogle revisionsvirksomheder har selv ansat en bogholder med henblik på at kunne forestå bogføring men jeg har aldrig oplevet at det rigtig er kommet i gang. I langt de fleste firmaer er bogføringsarbejde = elevarbejde. Revisor gennemgår godt nok arbejdet men ikke konsekvent (stikprøver).   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kender jeg også revisionsbranchen, omend ikke indgående :-) Jeg kan sige at revisionsvirksomheder som PricewaterhouseCoopers netop har en særskilt afdeling til bogføring (CAS) lige som Deloitte også har en (BPO), her er der ikke tale om elevarbejde.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg så også været ansat i Deloitte skal jeg sige   Det er muligt det ikke er elever der laver det men da jeg var der havde man bare ikke fået bogføringsafdelingen rigtig op og køre endnu. Det kan have ændret sig men chancen for at virksomheden drukner i mængden med hensyn til den personlige dialog er større der, end den er hos en lille og god bogføringsvirksomhed.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg har været ansat hos KPMG(7 år) og haft meget med Deloitte(3 år)at gøre og vil da absolut give Bent ret i at

chancerne for kun at blive et "kundenummer" hos de store et betydelig større.

 

/Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)