Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Onlinebetaling verificeres via banken !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej

 Jeg har lige gennemført en betaling på Haburi.com - hvor jeg ved betaling med visakortet, skulle indtaste min personlige kode til banken, og igen for at verificere at det kort jeg sad med i hånden er mit. Dette må kunne gi os net-handlende en større sikkerhed for den der sidder i den anden ende ikke betaler med et stjålet kort.


 Er der nogen der kender til løsning og sikkerheden i den ?



Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken personlig kode mener du? Den underskriftkode man bruger til at overfører penge?
Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det er e-dankort der bliver brugt, via en løsning der hedder 3-D Secure...

Det kræver at både din bank (og at endnu at du har netbank) og forretning er tilmeldt det...

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

 

Det er underskriftskoden jeg skulle bruge. Man kunne vælge ved betaling om det skulle være med alm. Visa.. Så vidt jeg ved.. Man kunne vælge ml. Mastercard/Eurocard eller Visa..

 

Jeg ved ikke om det kunne være E-dankort. men det var umiddelbart ikke en mulighed

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det er 3-D Secure - navnet på produktet i PBS...

Visa, Mastercard og JCB (Mener jeg) understøtter dette - dankort gør det også via e-dankort...

Teknologien er det, at der er 3 parter der verificere for hinanden (der af navnet 3 - Dimensions)... Kortholder verificeres via sin bank ved f.eks. at logge sig ind i sin netbank, og forretninger bliver verificeret af sin indløser (f.eks. PBS-International).

Du kan evt. læse mere om det her: http://www.dibs.dk/1049.0.html

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Tak for svaret.


 Er der nogen ulemper ved det ? Som jeg umiddelbart kan se det vil det være fjollet ikke at benytte sig af denne løsning, hvis man derved kan flytte risikoen for tab over på banken...



Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har også prøvet det et par gange når jeg betalte med visa.
Jeg ringede til banken og de sagde til mig at den var sgu god nok og at Visa prøver at øge sikkerheden.

Det der vist sker er at du bliver efter betalingen redirected til din banks hjemmeside hvor du skal godkende transaktionen med dit homebanking brugernavn og password.

Første gang (for ca. 6 måneder siden) gjorde jeg det på en side jeg ikke rigtig kendte så meget til så jeg blev godt nok lidt forskrækket da jeg landede på min banks side og de ville have mit homebanking brugernavn og password, så jeg afbrød købet og ringede til banken.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)